ärsyttää nyt kaikki varsinkin sossu ja mirehen työ ja kaikki ..murr!! ollaan rahattomina lapsilisiin asti. =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suututtaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suututtaa

Vieras
mä olin asennoitunut siihen että huomenna vihdoinkin saadaan sossusta rahaa mutta tänään tulikin kirje että papereita puuttuu..miksei ne voi soittaa :(

kun juttu meni näin että mies pääsi töihin 6.8 laitoin kyllä että palkka maksetaan kerran kuukaudessa ja se menee syyskuulle.ja sanoin toimittavani työsopimuksenkin heti kun mies sen saa jota ei vieläkään ole saanut
töissä käy 2vk mutta nyt ens ma aloittaa koulun ja käy viikonloppuisin vähän töitä tekemässä.

sossusta sanottiin että 9 arkipäivää menee käsittelyssä joka olis huomenna mutta eipä mew saada mitään. me ollaan lähjes pyhällä hengellä kitkuteltu viikko tyyliin näkkileivällä oon oottanut huomista että pääsee jääkaappia täyttään mutta nyt ei tuu mitään :( meil ei oo rahaa,sukulaisilta ja kavereilta jo lainattu ihan tarpeeks mies ei saa viä palkkaa,sossusta ei tuu mitään ja lapsilisäkin vasta ens viikon pe eli tässä vaan pitää kitua sinne asti..

ja kun miehen pomo ei ymmärrä että me tarvitaan se sopimus sossuun ja kelaan reilu viikossa 4 kertaa ja pyytänyt eikä vieläkään saanut sitä ärgh

seurankunnalta ruoka apua??

ei saada =( kävin kyllä viime viikolla hakemassa ruokakassit mutta ruokaseteliä kauppaan ei saada kun mein kiintiö täynnä =( alku keväästä maksoivat mun rästissä olevat kännykkälaskut ajantasalle.

sinne sanoinkin että viikko pitäs rahaa ootella mutta kun näyttävästi pitäs lapsilisiin pärjätä =( viime viikkokin oli kauheeta kitkutusta lasten viikkoraha kätköt käytetty,tilit tyhjennetty,kaikki pullot viety ja nyt tässä viä pitäs pärjätä.

tässä sen näkee että sossu ja työ ei oo yhtään sopiva yhdistelmä jos ukko ei olis alottanut työtä me oltas huomenna saatu täytettyä jääkaappi.

Ööö... ei mekään mistään sossusta saatu rahaa. Tää kuukausi eletään miehen rahoilla. Korjaan REILU kuukausi. 1400 jäi käteen. Maksetaan melkein 900 vuokraa, sähkö ja puhelimet. KAKSI lasta, mun bussilippu kuukaudeks on karvaa vaille 100 egee.
ETTÄ SILLEEN !!
Saanhan mä lapsilisän, mutta sillä maksetaan osa seuraavan kuun vuokraa. Mulla siis loppu heinäkuun vika pvä kotihoidontuki, ja palkan saankin vasta 15.9

Ei se mies vois saada vähän ennakkoa töistä?
meidän yrityksessä kyllä pyydettäessä annetaan 100-200 euroa ennakkoa.

Ja miksi saa ekan palkan vasta syyskuussa, jos on aloittanut jo 6.8.2011 ja on kuukausipalkalla?

[QUOTE="äiti";24437225]Pakkohan tämän on olla provo.[/QUOTE]

mä en tajuu miks kaikkia luullaan provoksi. aina voi tulla kattoon vaikka mein jääkaappiin..

mua niin ärsyttää kun mä oon 9pv sitä oottanut ja nyt sit ku 8 arkipäivää menny ni tuleekin lappu..voi kettu.. ei me tulla mitenkään selviään..

mä olin asennoitunut siihen että huomenna vihdoinkin saadaan sossusta rahaa mutta tänään tulikin kirje että papereita puuttuu..miksei ne voi soittaa :(

kun juttu meni näin että mies pääsi töihin 6.8 laitoin kyllä että palkka maksetaan kerran kuukaudessa ja se menee syyskuulle.ja sanoin toimittavani työsopimuksenkin heti kun mies sen saa jota ei vieläkään ole saanut
töissä käy 2vk mutta nyt ens ma aloittaa koulun ja käy viikonloppuisin vähän töitä tekemässä.

sossusta sanottiin että 9 arkipäivää menee käsittelyssä joka olis huomenna mutta eipä mew saada mitään. me ollaan lähjes pyhällä hengellä kitkuteltu viikko tyyliin näkkileivällä oon oottanut huomista että pääsee jääkaappia täyttään mutta nyt ei tuu mitään :( meil ei oo rahaa,sukulaisilta ja kavereilta jo lainattu ihan tarpeeks mies ei saa viä palkkaa,sossusta ei tuu mitään ja lapsilisäkin vasta ens viikon pe eli tässä vaan pitää kitua sinne asti..

ja kun miehen pomo ei ymmärrä että me tarvitaan se sopimus sossuun ja kelaan reilu viikossa 4 kertaa ja pyytänyt eikä vieläkään saanut sitä ärgh

sä oot nyt saanut sossun puolelta osaksesi laitonta kohtelua!! rikkovat lastensuojelulakia siinä että eivät käsittele hakemusta ajoissa,jos rahat loppu ja on lapsia. sen lisäksihän LAINMUKAAN KÄSITTELYAIKA ON 7 ARKIPÄIVÄÄ maksimissaan. hätätapaksessa päätös täytyy pystyä tekemään 1-3vrk.

lueppa lakia löydät varmaan sosiaaliportista kaikkee ja ihan googlettamalla toimeentulotuki laki

no nyt sitten ensimmäiseksi soitat kuntasi sosiaaliasiamiehelle!! no jos se vaan lässyttää että voit tehdä muistutuksen, mut ei mitään oikeaa apua tilanteeseen. niin soitto sosiaaliylitarkastajalle yhteystiedot varmaan löytyy kun googlettaa avi

eli= Etelä-Suomen aluehallintovirasto, soitat sille tätille. ja sitten samalle teet kantelun.

voit toki soittaa sosiaalityöntekijälle(huom ei etuuskäsittelijälle,vaan sosiaalityöntekijälle) kerrot tilanteen ja sen että aiot tehdä kantelun jos asiaa ei korjata(tee kuitenkin se kantelu,koska asiat ei muutu jos niihin ei puutu)

Kai miehesi on ennen töihinmenoa saanut työttömyyskorvausta tai jotain?

jep kelasta saanut sitä työttömyysrahaa mutta on saanut viimeksi laittaa sen 20.7 joka tuli sit joskus 24.7 ja siis jo käytetty nyt saa laittaa 20.8 taas kelaan hakemuksen mut en tiä miten tuo 2vk työ vaikuttaa siihen eli on töissä nyt 6-20.8 ja 22.8 aloittaa aikuiskoulutuksen.
kelasta ainakin tuli viikolla lappu että päiväraha keskeytetty mut mä en näitä juttuja kyllä tajuu on se nyt sit ainakin 1-5.8 ollut työttömänä eli siltä ajalta kai pitäisi saada päiväraha.(kai)

[QUOTE="vieras";24437300]Kyllä tuo minusta kertoo jotain teidän rahankäytöstä jos diakoniasta maksetaan rästissä olevat puhelinlaskut. Jos on rahasta tiukkaa niin miksei tajuta olla tekemättä isoja puhelinlaskuja?[/QUOTE]

Tuo kyllä otti silmään mutta se ei tuossa tilanteessa taida paljon auttaa. Kannattaa välilä maksaa niitä lainoja tutuille pois niin on joku jonka puoleen hätä tapauksessa kääntyä. Nyt pitää varmaan olla nöyrä ja kysästä josko joku läheinen kuitenkin vois lainata ihan vähän vielä rahaa ja sitten miettiä tarkkaan mitä kaupasta ostaa jotta selviis pari päivää.

Yleensä olen sitä mieltä että Suomessa tulee lapsiperheitä auttaa aina, mutta tämä tapaus.
Miksi maksatit laskusi seurakunnalla, siis puhelinlaskut? Olisit sopinut maksusuunnitelmat niin että voit itse ne maksaa pois. Ja ota vaikak prepaid- liittymä niin et puhu yli varojesi.

Kannattaa jämäkästi pyytää tarvitsemansa paperit, kuka tekee töitä ilman työsopimusta? En itse uskaltaisi.

Olen siis itse asumistukien jne sosiaalietuuksien kannalla että lapsiperheitten tulee pärjätä, mutta nyt mietin tätä lukiessa että sitä saa mitä tilaa.

tervetuloa mun elämään.. samanlaista joka saamarin kuukaus ja puolessa välissä kuuta mietitään millä eletään. jos sattuis teillä luottotiedot olee kunnossa ottakaa pikavippi. ei ehkä fiksu vinkki mutta itse välillä joudun ottaan muutaman kympin, pakko se on syödä..

Soskun pitäs älytä että on lapsi perheestä kyse joten ne voi laskea sen toimeentulon vaikka heti sitten en tiedä pankki yhteyksistä miten pitkään menee. Itsellä ainakin näin kun jaksoin purnata asiasta.

Ei se mies vois saada vähän ennakkoa töistä?
meidän yrityksessä kyllä pyydettäessä annetaan 100-200 euroa ennakkoa.

Ja miksi saa ekan palkan vasta syyskuussa, jos on aloittanut jo 6.8.2011 ja on kuukausipalkalla?

no ei varmaan heti kehtaa pyytää palkka ennkkoo kun just vasta alottanut toisin se on kohta varmaan pakko kun ei autokaan vedellä kulje =(
suullisesti on sanonut että 1kerran kuukaudessa tulee palkka mut ei nyt tietoa tuosta palkkapäivästä kun ei oo työsopimustakaan vielä. ja se pomo on nyt jossain lomalla ja saapuu vasta ens viikon keskiviikkona. kun toinen työntekijä soitteli mun ukolle tänään ja kyseli mihin pitää töitä mennä tekeen kun ei se pomo ollut vastannut.

[QUOTE="vieras";24437197]Mitä se sossu sillä työsopimuksella tekee. Palkkalaskelman luulisi olevan olennainen.[/QUOTE]

kysy molempia sekä työsopimusta että palkkalaskelmaa mutta palkkalaskelma saadaan joka tapauksessa vasta syyskuussa työsopimus heti kun joku vaan sais sen aikaseks.

ja kun siellä on k sähkölasku ja 3 lääkärilaskuakin odottomassa sähkölaskussa oli eräpäivä tänään ni kiva kun ne siä nyt vaan oottelee maksajaansa. koska en usko millään että tultas elokuun aikana saamaan sieltä rahaa. pakostakin menoo syyskuulle kun palkkalaskelmakin tulee vasta silloin.

Meni jotenki ohi, että miten sinä osallistut teidän perheen kustannuksiin? Onhan se inhottava tilanne jos ei ole rahaa, mutta eihän sitä rahaa voida jakaa kaikille miten sattuu. Hakemuksiin pitää liittää kaikki mahdolliset liitteet mitä pyydetään.

Yhteistyössä