ärsyttää nyt kaikki varsinkin sossu ja mirehen työ ja kaikki ..murr!! ollaan rahattomina lapsilisiin asti. =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suututtaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kannattaa kysyä onko oman asuinkaupungin työttömillä mitään ruoka-jakoa.
ja sossusta saa kyllä tietää mitkä muut tahot jakaa ruokaa. ei sossukaan tule vastaan jos tää on pitkään jatkunutta rahojen holtitonta käyttöä.

Mikä hiton kiintiö seurakunnalla? Meitä ovat ainakin aina auttaneet,jos on ollut tarvetta. Eipä ole ikinä sanoneet,et sori kiintiö tuli täyteen,ei voida auttaa.
Meillä vähän sama tilanne kuin ap:lla vielä toissä päivänä,mut sit mies meni sossussa käymään ja tänään laittoivat maksuun harkinnan varaista.

Mene huomenna sinne sossuun käymään,pyydä vaikka harkinnan varaista näin alkuun.

[QUOTE="vieras";24437300]Kyllä tuo minusta kertoo jotain teidän rahankäytöstä jos diakoniasta maksetaan rästissä olevat puhelinlaskut. Jos on rahasta tiukkaa niin miksei tajuta olla tekemättä isoja puhelinlaskuja?[/QUOTE]

itseasiassa aika nuukasti eletään miehellä meni yritys nurin pari vuotta sitten lähti kouluun ja keväällä sit oli viä koulussa ja saatiin tosi vähän rahaa siinä laskut kasaantu paljon diagonia maksoi käynnykkälaskut koska 1 kännykkä on pakollinen että saa asioita hoidettua kesällä mies pääsi töihin ja saatiinkin vähän laskuja ajantasalle kunnes työt loppu yks kaks taas pari kuukautta työttömänä nyt aloitti tuossa työssä ja koulu johon menee kouluttaa just tuohon eli hyvät mahkut ens kesänä että on ammatti.

Voi herraisä näitä... lainataan sieltä ja täältä ja laskut maksatetaan missä saadaan ja sitten 'asennoidutaan' sillä lailla, että jostakin apuelimestä pitäisi rahaa tulla jämptisti silloin kun halutaan. Voi surku, kun (ilmeisesti) aikuisilla ihmisillä ei ole mitään omaa yritystä - ollaan suu auki odottamassa, että sinne tuupataan sapuskaa ja maristaan vielä päälle.

Asuuko Helsingissä vai muualla? Ja jos töissä käy niin vähän pakollinen se bussilippu taitaa olla.

no mutta eikös se ollu vaimolle se bussilippu? ja vaimo ei vissiin ollu töissä? vai miten se meni...

ap, ettekö te saa asumistukea ollenkaan? vai olikos se ap ollenkaan kun makseli sitä 900 euron vuokraa... sori jos sekotin.

kokeile soittaa sinne sossuun vielä ja sano että jos ns. lainaa sais edes viiskymppiä että saisitte ruokaa. ei lapsia VOI pitää nälässä.

ja sille ukon pomolle vois sanoa suoraan että miksi se työsopimus tarvitaan (sen takiahan se sossu vissiin sen tarttee kun ei ole ekaa palkkaa vielä tullu?).

[QUOTE="sama";24437404]itseasiassa aika nuukasti eletään miehellä meni yritys nurin pari vuotta sitten lähti kouluun ja keväällä sit oli viä koulussa ja saatiin tosi vähän rahaa siinä laskut kasaantu paljon diagonia maksoi käynnykkälaskut koska 1 kännykkä on pakollinen että saa asioita hoidettua kesällä mies pääsi töihin ja saatiinkin vähän laskuja ajantasalle kunnes työt loppu yks kaks taas pari kuukautta työttömänä nyt aloitti tuossa työssä ja koulu johon menee kouluttaa just tuohon eli hyvät mahkut ens kesänä että on ammatti.[/QUOTE]

Nyt vaan sitten etsimään sitä työtä sinullekin, että pääsette tuosta ahdingosta. Ei se ole pelkästään miehen homma koulutautua ja käydä töissä.

jos on ollut oma yritys, niin miksi ihmeessä ei ole kuulunut mihinkään liittoon? siitä ois nyt rahallinen hyöty... sais enemmän korvauksia edes kuussa.
ja työsopimus kuuluu olla kädessä viimeistään sinä aamuna kun menee ekaa päivää töihin.
ja oiskohan hyvä opetella kirjoittamaan pilkkujen ja pisteiden kanssa niin ois hiukan helpompi lukea näitä en kestä.

Yleensä olen sitä mieltä että Suomessa tulee lapsiperheitä auttaa aina, mutta tämä tapaus.
Miksi maksatit laskusi seurakunnalla, siis puhelinlaskut? Olisit sopinut maksusuunnitelmat niin että voit itse ne maksaa pois. Ja ota vaikak prepaid- liittymä niin et puhu yli varojesi.

Kannattaa jämäkästi pyytää tarvitsemansa paperit, kuka tekee töitä ilman työsopimusta? En itse uskaltaisi.

Olen siis itse asumistukien jne sosiaalietuuksien kannalla että lapsiperheitten tulee pärjätä, mutta nyt mietin tätä lukiessa että sitä saa mitä tilaa.

tämä oli keväällä kun kaikki laskut vaan hyökkäsivät kimppuun pieniskä opiskelu/kotihoidontuki rahoista maksettiin mitä ennätettiin mutta aina joku jäi rastiin. mulla suljettiin puhelin jonka takia kysyin apua diagoniasta maksoivat mun 3 rästissä olevaa laskua + tulevan laskun
enkä soittele todellakaan paljon kenelleppä ees soittelen ukon kanssa ei soitella,mun äiti soittaa mulle kavereita mulla ei oo.ainut mihin soittelen on perintätoimistot ja kun koitan siirrellä laskuja ja ne pitkät jonotukset. välistä lapselleni tuu kotiin heti moikka puheluita jotka ei kauaa kestä.

Voi herraisä näitä... lainataan sieltä ja täältä ja laskut maksatetaan missä saadaan ja sitten 'asennoidutaan' sillä lailla, että jostakin apuelimestä pitäisi rahaa tulla jämptisti silloin kun halutaan. Voi surku, kun (ilmeisesti) aikuisilla ihmisillä ei ole mitään omaa yritystä - ollaan suu auki odottamassa, että sinne tuupataan sapuskaa ja maristaan vielä päälle.

Sinä voitkin sitten suuressa viisaudessasi kertoa,että mitä ihminen joka on määräämättömällä sairaslomalla, työkyvyttömyyden takia pääsee mihinkään töihin,saati tykkärin kirjoille ,että saisi edes työmarkkinatukea.. sairapäivä/työkyvyttömyys eläkkeeistä taistelu menossa vak.yhtiön,eläkeyhtiön+kelan kanssa.
Sinulla kun tuota viisautta löytyy,niin kerroppa että mitä tehdä että saa rahaa muualta ,kuin sossussta,kun ei sitä tiedä edes lakimiehet.

[QUOTE="sama";24437448]tämä oli keväällä kun kaikki laskut vaan hyökkäsivät kimppuun pieniskä opiskelu/kotihoidontuki rahoista maksettiin mitä ennätettiin mutta aina joku jäi rastiin. mulla suljettiin puhelin jonka takia kysyin apua diagoniasta maksoivat mun 3 rästissä olevaa laskua + tulevan laskun
enkä soittele todellakaan paljon kenelleppä ees soittelen ukon kanssa ei soitella,mun äiti soittaa mulle kavereita mulla ei oo.ainut mihin soittelen on perintätoimistot ja kun koitan siirrellä laskuja ja ne pitkät jonotukset. välistä lapselleni tuu kotiin heti moikka puheluita jotka ei kauaa kestä.[/QUOTE]

Miksi sina et ole toissa? Vai kasitinko oikein?

[QUOTE="vieras";24437428]jos on ollut oma yritys, niin miksi ihmeessä ei ole kuulunut mihinkään liittoon? siitä ois nyt rahallinen hyöty... sais enemmän korvauksia edes kuussa.
ja työsopimus kuuluu olla kädessä viimeistään sinä aamuna kun menee ekaa päivää töihin.
ja oiskohan hyvä opetella kirjoittamaan pilkkujen ja pisteiden kanssa niin ois hiukan helpompi lukea näitä en kestä.[/QUOTE]

ei kuulu liittoon.tai ne meni kans siinä sit ihan perseelleen kun yrityskin meni jäi niitä maksuja maksamatta ja heittivät pihalle.
pilkkuja en osaa käyttää =(
tuo työsopimus kyllä ihmetyttää kun ei tee vaikka sitä on pyydetty. on aika pieni firma ja tekee varmaan ite paljon bi ollaan aateltu ettei vaan aika riitä mutta pakkohan sen on se tehdä.

[QUOTE="lilla";24437403]Mikä hiton kiintiö seurakunnalla? Meitä ovat ainakin aina auttaneet,jos on ollut tarvetta. Eipä ole ikinä sanoneet,et sori kiintiö tuli täyteen,ei voida auttaa.
Meillä vähän sama tilanne kuin ap:lla vielä toissä päivänä,mut sit mies meni sossussa käymään ja tänään laittoivat maksuun harkinnan varaista.

Mene huomenna sinne sossuun käymään,pyydä vaikka harkinnan varaista näin alkuun.[/QUOTE]

ju menen ja niin kiukkusena että. kyllä harmittaa paljon nyt.

[QUOTE="sama";24437320]jep kelasta saanut sitä työttömyysrahaa mutta on saanut viimeksi laittaa sen 20.7 joka tuli sit joskus 24.7 ja siis jo käytetty nyt saa laittaa 20.8 taas kelaan hakemuksen mut en tiä miten tuo 2vk työ vaikuttaa siihen eli on töissä nyt 6-20.8 ja 22.8 aloittaa aikuiskoulutuksen.
kelasta ainakin tuli viikolla lappu että päiväraha keskeytetty mut mä en näitä juttuja kyllä tajuu on se nyt sit ainakin 1-5.8 ollut työttömänä eli siltä ajalta kai pitäisi saada päiväraha.(kai)[/QUOTE]

Onko tää nyt porvoosta päivää?
Jos kerran työttömyys on loppunut saa hakea työkkärikorv. heti! eli maksetaan siis niistä 21.7-5.8 päivistä.

[QUOTE="lilla";24437458]Sinä voitkin sitten suuressa viisaudessasi kertoa,että mitä ihminen joka on määräämättömällä sairaslomalla, työkyvyttömyyden takia pääsee mihinkään töihin,saati tykkärin kirjoille ,että saisi edes työmarkkinatukea.. sairapäivä/työkyvyttömyys eläkkeeistä taistelu menossa vak.yhtiön,eläkeyhtiön+kelan kanssa.
Sinulla kun tuota viisautta löytyy,niin kerroppa että mitä tehdä että saa rahaa muualta ,kuin sossussta,kun ei sitä tiedä edes lakimiehet.[/QUOTE]

mietin ihan samaa vaikka meillä ihan erinlaiset taustat.

ei meilläkään oo näin surkeesti mennyt ollaan oltu molemmat töissä eikä oo vuosiin ees kattoo sossuun päin mutta kun tuo yritys kaatui sen jälkeen on tullut useesti oltua yhteyksissä diagoniaan/ sossuun viime vuonna ukolla oli piteempi työjakso mutta sitten se loppu.

kai sieltä kohta tulee mikset mee töihin.. mutta eipä sinne töihinkään noin vaan mennä ja vaikka mentäs ni on sielläkin palkanmaksu 1 tai 2x/kk.

[QUOTE="sama";24437492]ju menen ja niin kiukkusena että. kyllä harmittaa paljon nyt.[/QUOTE]

Toki sinne kannattaa menna kiukkuisena... Onhan se ihan torkeaa etta saatte sielta ilmaista rahaa. Voisitko muuten vastata etta oletko itse toissa? Ei kaynnyt se selville.

Alkuperäinen kirjoittaja mjää;24437532:
Onko tää nyt porvoosta päivää?
Jos kerran työttömyys on loppunut saa hakea työkkärikorv. heti! eli maksetaan siis niistä 21.7-5.8 päivistä.

kelasta tulleessa paperissa lukee että palauttakaa aikaisintaan 20.8.
mutta koska siihenkin tulee nyt näitä työtön jaksoja ja sitten töissä jaksoja niin nekin vaativat luultavasti työsopimuksen tai palkkanauhan joita meillä ei kumpaakaan ole niin sekin saattaa viivästyä sen takia. kelan rahahan on ylensä tullut nopsaan . 3 päivässä mutta en usko että nyt kannattaa viä ens viikolle odottaa.

[QUOTE="sama";24437598]en ole :)[/QUOTE]

Miksi et? Eikohan tuossa taloudellisessa tilanteessa tarvittaisi kummankin tyopanosta? No elakaa miten haluatte, mutta turha silloin jostain sossun toiminnasta on valittaa.

[QUOTE="sama";24437492]ju menen ja niin kiukkusena että. kyllä harmittaa paljon nyt.[/QUOTE]

Kyllä niillä on diakoniatyössä kiintiöt paljonko voi yhdelle perheelle rahaa antaa. Minun äidille on joskus sanoneet etteivät voi antaa kun silloin ja silloin jo sai. Ei niilläkään ole pohjattomat rahavarat mistä jakaa.

Siis ongelma on se, ettei teille makseta ilmaista rahaa sossusta, koska ette ole toimittaneet tarvittavia liitteitä? Syypäänä surkeaan tilanteeseen esitätte sossun väärän toiminnan, tyhmän työnantajan, ilkeän Kelan, diakonian turhat kiintiöt jne. :D

Ihan varmasti sieltä työpaikalta joku pomoa pienempi olisi voinut kirjoittaa todistuksen miehen työsuhteessa. Oikeastiko oletit päätöksen tulevan ilman vaadittavia papereita? Oisko kuitenkin niin, että mahanne kurnivat ihan omaa tyhmyyttänne ja saamattomuuttanne eikä siksi, että kaikissa muissa on vika? Eikö edes nälkä aktivoi ja saa pois uhrin selittelymentaliteetista? Onko silloin nälkä?

Ja kyllä, palkkaennakkoa kehtaa kysyä. Tai jos ei kehtaa kysyä, niin sitten kai kehtaa pitää lapsiaan nälässä?

[QUOTE="lilla";24437458]Sinä voitkin sitten suuressa viisaudessasi kertoa,että mitä ihminen joka on määräämättömällä sairaslomalla, työkyvyttömyyden takia pääsee mihinkään töihin,saati tykkärin kirjoille ,että saisi edes työmarkkinatukea.. sairapäivä/työkyvyttömyys eläkkeeistä taistelu menossa vak.yhtiön,eläkeyhtiön+kelan kanssa.
Sinulla kun tuota viisautta löytyy,niin kerroppa että mitä tehdä että saa rahaa muualta ,kuin sossussta,kun ei sitä tiedä edes lakimiehet.[/QUOTE]

määräämätön sairasloma = ei voida todeta sairautta, joten sairaslomaan ei ole perustetta? sori mut on niin sekava teksti, ettei kirjoituksestasi ota millään selkoa.

Menkää vittu töihin älkääkä rutisko täällä jostain sossun käsittelyajoista!!! Käsittämätöntä lapastelua, hoitakaa asianne niin ettei sinne sossuun tartte mennä idiootit!

noniin missä viipyy nyt ne "teenpä nyt lastensuojeluilmoituksen tästä" -kommentit, joita itse sain noin viikon takaiseen provooni jossa kirjottelin että olen muka raskaana ja ajautumassa kodittomaksi kun en saakkaan kelalta tarpeeksi rahaa.

huhuu, missä olette?? :D

Yhteistyössä