Ärsyttää toi miehen ex :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin kyllästynyt

Vieras
Ärsyttää toi miehen ex :/

Miehellä ja exällä on lapsi. Tapaamissoppari on pidennetty vkonloppu ja yksi arkitapaaminen.

a) Nyt äiti on alkanut puhumaan, että arkitapaamisia ei saa enää olla, koska lapsi ikävöi niiden jälkeen liikaa isäänsä, kun näkee niin vähän aikaa! Silti ei halua joustaa ja antaa lisää tapaamisaikaa. Isä ehdotti että voidaan tältä keväältä unohtaa arkitapaamiset, jos lapsi pääsee meidän kanssa ulkomaille (kohta d.). Äiti ei suostunut.

b) Lapsen äiti muutti 30 km päähän meistä, osti uuden miehen kanssa talon. Äiti alkoi valittamaan, että isän pitää maksaa lisää elareita, koska lapsen päivähoitomaksu nousee johtuen siitä, että uuden miehen tulot otetaan nykyään huomioon perheen tuloina. Isä maksaaa jo nyt elareita 200 e + vaatteet, pyörät, sukset jne meidän kotiin.

c) Olemme ostaneet myös tuolta samalta paikkakunnalta talon (noin 500 m päästä lapsesta) jotta lapsen tapaaminen tulevaisuudessa on paljon helpompaa. Voi esim. tulla tulevaisuudessa suoraan koulusta meille itse. Lapsen äidistä tämä on todella tyhmää että me muutamme samalle paikkakunnalle heidän perässä. Ja me muutamme sinne nimen omaan lapsen vuoksi.

d) Varasimme matkan ulkomaille, jonne oli mukaan tarkoitus ottaa myös tuo isännän lapsi. Vaan äiti ei päästäkään. Isä kyllä saisi väliaikaisen passin lapselle, mutta kun lapsen äidin ei ole pakko päästää lasta tuolloin isälleen. Matkaa lapsen osalta ei voi enää perua eikä muuttaa toisen nimiin. Lapsi tietää että ollaan lähdössä reissuun ja että äiti ei nyt päästäkään :/

Kaiken lisäksi minä olen huora sekä minun ja miehen yhteinen lapsi on penikka. Lisää elareita pitäis koko ajan saada lisää (käyttää tätä kiristyskeinona) ja ostaa mitä äiti käskee. Tapaamisten kanssa on ollut tappelua alusta alkaen ja usein lapsen äiti ehdottaa mm. tapaamisten vaihtoa, muttei sitten annakaan korvaavana päivänä lasta tyylillä "tämähän jo sovittiin ettei näitä arkitapaamisia ole". Lisäksi äiti yrittää koko ajan puuttua elämäämme, emme saisi lapsen kanssa reissata mummolassakaan, mutta itse reissaa hyvinkin usein.

Sossun tätin mielestä tilanne on ok.

a) vaikuttaa ihmiseltä jonka kanssa ei kannata tehdä minkäänlaisia sopimuksesta poikkeavia järjestelyitä (vaikkakin matka peruuntuukin lapsen osalta)
b) "Jos vanhemmat ovat yhtä mieltä muutoksen suuruudesta, voivat he koska tahansa laatia uuden sopimuksen sosiaalitoimistossa. Mutta jos vanhemmat riitelevät muutoksesta, on ratkaisua haettava tuomioistuimesta. Jotta tuomioistuin päättäisi muuttaa vahvistettua elatusapua, olosuhteissa pitää pystyä osoittamaan oleellinen olosuhteiden muutos. Tällaista muutosta puoltaa vähintään 20 %:n nettotulojen muutos, uusien huollettavien syntyminen, pitkäaikaistyöttömyys tms. Yhden uuden huollettavan syntyminen, lyhytaikainen työttömyys eikä myöskään oma-aloitteinen tulojen heikennys ei ole oikeuttanut elatusavun alentamista." eroperhe.net

c) jos joku on hänen mielestään tyhmää niin eläköön sitten mielipiteensä kanssa
d) lapset eivät ole tyhmiä. Edestään löytää minkä taakseen jättää...

voi ei surkeaa luettavaa. miksi lapset laitetaan pelinappuloiksi, miksi ei kuunnella lasta. kyllä aika nuorikin lapsi osaa sanoa haluaako mennä isän/äidin luo!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minkä ikäinen on lapsi ? miksi varasitte matkan/kerroitte siitä jo lapselle jos lapsen pääsy ei ollut selvää ?

Vajaa 5 v. Ja varasimme matkan, koska tapaamissopparissa lapsella on oikeus olla keväällä isän kanssa vko ja kesällä kaksi viikkoa. Ja matka sattuu touko-kesäkuun vaihteeseen, ja toukokuusta jää puuttumaan kaksi päivää, jotta saisimme lapsen mukaan. Oletimme että tämä onnistuu esim. viikonloppua vaihtamalla, mutta ei näköjään onnistu. Joo, oma moka.

Elareita en ainakaan maksais sovittua enempää ennen kuin on jossain asia vahvistettu, ei ole miehen vika, että entisen vaimon nyksällä on suuremmat tulot ja ne vaikuttavat hoitomaksuun. Ja nyt kun muutatte lähemmäs, ei miehesi tarvitse mielestäni enään ostaa pyöriä ym erikseen.
Jaksamisia, toivotaan että asioihin tulee tolkku.

Oon samaa mieltä!!!! Eli siis ottakaa yhteys asianajajaan suoraa ja kertokaa kaikki ja mitä sossu on mieltä. Sen ei tarvi mennä aina sossun mukaan. Mun lapsen isälle rupes kelpaamaan sopimukset ja elarit siis se pienin 118e/kk plus vaatekulut puoliksi :) Kun tajusi, että tässä ei enää sossun täti ole auttamassa. Asianajaja myös kirjoitti paperin sossuun missä kertoi, että kun heidän kanssaan vain toinen osapuoli on vain tyytyväinen emme asioi heidän kauttaan enää lapseen liittyvissä asioissa. Hän myös neuvoi, että aina kun sopimusta ei noudateta yhteys lastenvalvojaan, se on sopimus rikkomus...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaiken muun ymmärrän jotenkin, mutta toi teidän muutto samalle paikkakunnalle hieman mietityttää.Kukahan nyt seuraa ja kenenkin elämää.

No eikö se ole vähän sama asia, kun muuttais isossa kaupungissa samaan kaupunginosaan? Meidän talojen välillä tulee olemaan kuitenkin taloja ja metsää, että ei olla ihan kyttäysasemissa.

Mä näen asian näin kaikista käytännöllisimpänä. Itse tätä miehelle ehdotin, vaikken sinänsä välittäisi koko exää nähdä ikuna :D Mutta siis sinustako olisi parempi vaihtoehto, että me asuttaisiin 30 km päässä ja tulevaisuudessa lapsi kulkisi esim. bussilla tuon välin koulun jälkeen ja aamuisin?

teette kuten sopimuksessa lukee, siis pidätte siitä kiinni vaikka väkisin ja ette anna mitään joustoja exälle, vaikka se välillä tuntuisi terveen järjen käytölle. ikävä kyllä kun joustatte kerran, joustatte aina vaikka itse ei sitten osatakaan tehdä sitä samaa. ikävää lasten ja koko teidän perheen kannalta!

Yhteistyössä