Tekisitkö lastensuojeluilmoituksen tässä tapauksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sitten täytyy meidänkin perheestä tehdä ls-ilmoitus. Isä hakee lapsen päiväkodista ja on illan lapsen kanssa kaksin. Minä en ole edes paikalla kun olen töissä.... käääääk!

[QUOTE="vieras";28975951]Perheen äiti on "liikuntarajoitteinen" eikä joka päivä kunnolla pysty edes kävelemään. Äiti ei kykene aina lapsen kanssa ulkoilemaan tai muuten touhuilemaan. Isä vie lapsen päiväkotiin ja hakee päiväkodista niinä päivinä kun äidin jalat ei kanna. Isä myös ulkoilee ja kyläilee lapsen kanssa. Äiti jää kotiin silloin kun ei pysty kävelemään. Lapsi on 2-vuotias.[/QUOTE]

Ainakin lastensuojelu voi arvioida tilanteen. Lastensuojeluilmoitus on pystyttävä tekemään, vaikka ei ole 100 prosenttista varmuutta huostaanoton tarpeellisuudesta.

meistä myös!!mulla on itellä ms tauti ja eipä ne sossut voi tulla hakemaa multa lasta pois vaikka joutuisin pyörätuoliin!herranen aika älä nyt stressaa itseäsi turhaan!haistata naapureilles pitkät ja muuttakaa suvaitsevampaan ympäristöön!ihme urpoja teillä on naapureina!

Ls-ilmoituksiahan nyt voidaan tehdä mistä hyvänsä syystä, jopa kiusaksi. Jos joku haluaa tehdä kiusaksi, niin voihan keksiä vaikka minkä syyn ja tehdä.

Mun tuttavaperheestä naapurit tekivät ls-ilmoituksen kostoksi. Koska tän perheen isä oli monta kertaa huomauttanut naapurin vapaana liikkuvista, heidän hiekkalaatikolleen tarpeensa tekevistä kissoista. Lopulta hän sanoi painavammin ja uhkasi viedä kissat löytöeläinkotiin, mikäli ne vielä tulevat heidän pihaansa.

En muista veikö hän niitä kissoja mihinkään,mutta kului pari viikkoa niin tuli soitto, että heistä on tehty ls-ilmoitus liittyen huonoihin perheoloihin ja lasten laiminlyötiin.
Osasivat heti yhdistää että kuka sen oli tehnyt ja kertoivat sitten lastensuojeluvalvojalle tämän kissaepisodin. Sossusta tehtiin kyllä kotikäynti, mutta totesivat että jatkotoimiin ei ole tarvetta ja tämä oli sitten "näitä ilmoituksia".

just tehkää niitä turhia lastensuojelu ilmoja vaan niin saa joku oikeasti hätää kärsivä lapsi kuolla rauhassa.Siis voi vittujen kevät näitä ilmoja ollaan tekemässä jo jos joku ostaa valmis hampurilaisen kaupasta!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja voi venäjä;28976076:
meistä myös!!mulla on itellä ms tauti ja eipä ne sossut voi tulla hakemaa multa lasta pois vaikka joutuisin pyörätuoliin!herranen aika älä nyt stressaa itseäsi turhaan!haistata naapureilles pitkät ja muuttakaa suvaitsevampaan ympäristöön!ihme urpoja teillä on naapureina!

Voi kun oliskin niin helppoa muuttaa. Mieskään ei halua muuttaa. Hänen mielestään olen vain vainoharhainen. Toivon että tämä tilanne menee äkkiä ohi.

Silloin kun sosiaalityöntekijät totesivat että "Tässä vaiheessa akuuttia syytä huoleen ei ole", huokaisin helpotuksesta. Sitten ääni mun sisällä sanoi "Katsotaan nyt 18 vuotta eteenpäin ja sit voi huokaista". Onhan tämä inhottavaa kun koko ajan saa pelätä.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28976088:
voi vittu, tee itsestäs se ilmoitus kyylä. tossa ei oo mitään aihetta nimittäin ilmoitukseen. miten voit olla noin perkeleen kateellinen sairaalle ihmiselle

Anteeksi mitä? Oliko tämä minulle tarkoitettu? Eli siis pitäisikö meistä tehdä ilmoitus?

Olen liikuntarajoitteinen äiti ja meillä on aikalailla aloittajan kuvailema tilanne. Eli isä on pääsääntöisesti vastuussa lasten ulkoiluttamisesta. Meillä lapset ulkoilevatkin enimmissä määrin viikonloppuisin, koska se on turvallisinta. Realismia on, että en pysty juoksemaan kolmevuotiasta kiinni, KUN hän päättää juosta autotielle. Jokainen äiti tietää, kuinka ehtivä pieni taapero on. Kyläilemme kyllä yhdessä, mutta monesti pistän miehen ja lapset kyläreissulle keskenään, että saan rauhassa hoitaa kotia.

Toki olemme mm. neuvolassa tarkemmassa seurannassa, mikä välillä ahdistaakin, koska lapsemme ovat normaaleja, fyysisesti jopa erityisen hyvin kehittyneitä lapsia.

Jokainen tekee ratkaisunsa ilmoitusten tekemisten suhteen. Toivottavasti sitä käsittelevät pätevät ihmiset.

Voi kun oliskin niin helppoa muuttaa. Mieskään ei halua muuttaa. Hänen mielestään olen vain vainoharhainen. Toivon että tämä tilanne menee äkkiä ohi.

Silloin kun sosiaalityöntekijät totesivat että "Tässä vaiheessa akuuttia syytä huoleen ei ole", huokaisin helpotuksesta. Sitten ääni mun sisällä sanoi "Katsotaan nyt 18 vuotta eteenpäin ja sit voi huokaista". Onhan tämä inhottavaa kun koko ajan saa pelätä.

Miksi noita pelkäämään,jos asiat on kunnossa niin mitä väliä vaikka sossut ramppais joka toinen päivä tarkastamassa tilannetta.Saapahan päiväkahvi seuraa ainakin ;) harmittaa vaan että niillä vois olla oikeesti tärkeetäkin tekemistä eikä juosta kateuksissa ilmoja tehneiden mielen liikkujen perässä.

Mustakin voisi tehdä, miksei kukaan ole tehnyt? Olen niin vitun tyhmä matikassa, että en pysty neuvomaan yläasteikäisiä lapsiamme matikantehtävissä. Jos ne ei osaa niin joudutaan odottamaan, että niitten isä tulee töistä kotiin :(

[QUOTE="vieras";28976125]Mustakin voisi tehdä, miksei kukaan ole tehnyt? Olen niin vitun tyhmä matikassa, että en pysty neuvomaan yläasteikäisiä lapsiamme matikantehtävissä. Jos ne ei osaa niin joudutaan odottamaan, että niitten isä tulee töistä kotiin :([/QUOTE]

:D

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28976088:
voi vittu, tee itsestäs se ilmoitus kyylä. tossa ei oo mitään aihetta nimittäin ilmoitukseen. miten voit olla noin perkeleen kateellinen sairaalle ihmiselle

Kannattaisi lukea muutakin kuin aloitus, ääliö. Ap oli juuri se josta ilmoitus oli tehty!

Miksi noita pelkäämään,jos asiat on kunnossa niin mitä väliä vaikka sossut ramppais joka toinen päivä tarkastamassa tilannetta.Saapahan päiväkahvi seuraa ainakin ;) harmittaa vaan että niillä vois olla oikeesti tärkeetäkin tekemistä eikä juosta kateuksissa ilmoja tehneiden mielen liikkujen perässä.

Ai niin, perhetyöntekijä meille määrättiin silloin 1,5 vuotta sitten mutta hänelle ei kahvi kelvannut. :D Maksettiinkin niistä käynneistä. Luulin että hän tuli auttamaan vauvanhoidossa, mutta hän patistikin minut ja vauvan ulos kävelylle hänen kanssaan.

Niinpä, mutta väkisinkin mietin mitä noi suunnittelevat kun niin oudosti katsovat. Miehelle juttelevat kun mies on lapsen kanssa pihalla, mutta minua eivät edes tervehdi ja heti poistuvat paikalta kun näkevät.

Jos tuo sun vamma on sellainen, että näkyy päällepäin (siis huomaavat, että kävely on vaikeaa tms) saattaa kusipäinen käytös johtua valitettavasti siitäkin. Moni ei osaa kohdata sairasta tai vammaista ihmistä.

[QUOTE="vieras";28976125]Mustakin voisi tehdä, miksei kukaan ole tehnyt? Olen niin vitun tyhmä matikassa, että en pysty neuvomaan yläasteikäisiä lapsiamme matikantehtävissä. Jos ne ei osaa niin joudutaan odottamaan, että niitten isä tulee töistä kotiin :([/QUOTE]

Ihana! :D Tämä kommenttisi piristi.

[QUOTE="vieras";28976161]Jos tuo sun vamma on sellainen, että näkyy päällepäin (siis huomaavat, että kävely on vaikeaa tms) saattaa kusipäinen käytös johtua valitettavasti siitäkin. Moni ei osaa kohdata sairasta tai vammaista ihmistä.[/QUOTE]

Kyllä se näkyy. Pahimmillaan joudun kävelemään selkä kumarassa ja esim. lääkäriin on pakko mennä vaikka käveleminen olis hankalaa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja voi venäjä;28976076:

Tämä kommenttini nyt ei ihan suoraan tähän aloitukseen liity, mutta kun otit puheeksi tuon ms-taudin, niin miten se sinulla todettiin? Aloin sitä googlailla ja suurin osa niistä oireista minulla on.

Minulta röntgenkuvattiin selkä mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. Magneettikuviin ei lääkäri suostunut laittamaan mutta laittoi kuntoutukseen.

Lähinnä nuo näköhäiriöt ja virtsavaivat on sellaisia mihin lääkärit eivät ole keksineet selitystä eivätkä ole niitä tarkemmin tutkineet. Virtsarakon tähystys ym. kokeet tehtiin eikä niissä löytynyt mitään.

Joo, nuo perhetyöntekijät ei vissiin (useimmiten) tee mitään hyödyllistä, kyttäävät vaan ja komentelevat ... On tosi outoa että just äidin sairaus saa huolestumaan lapsista, ikäänkuin äiti olisi jotenkin tärkeämpi vanhempi kuin isä.

Yhteistyössä