Ärsyttäisikö jos lastenne isovanhemmat suosisivat toisia lapsenlapsia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elisa Day
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Elisa Day

Jäsen
23.07.2013
510
0
16
No en jaksanut kirjoittaa otsikkoon koko asiaa, kun olisi tullut niin sekava. :) Eli kysymys kuuluu: ärsyttäisikö sinua, jos lapsesi isovanhemmat näyttäisivät oman lapsesi läsnäollessa, että toinen lapsenlapsi on tärkeämpi heille / parempi tms? Minua on ruvennut nyppimään hieman, kun lasten isovanhempien pitää aina tuoda esille se, että miten meidän lasten serkku sitä ja tätä ja tuota.. Aina kertovat mitä tekevät sen kanssa, ja miten suosikkilapsi se on yms. Ei se muuten, mutta varmasti rupeaa kohta nelivuotias tajuamaan miten eriarvoista kohtelu on. Eivät esimerkiksi muistaneet lasta edes kortilla syntymäpäivänään..

Juu kyllä ärsyttää. Lasten isän puoleinen isoäiti suosii oman tyttärensä tytärtä ja näyttää sen todellakin. Puhuu vain tästä mun lasten serkusta. Aina jos soittaakin niin selittää mitä on puuhaillut tytön kanssa ja mitä on ostanut ja mitä olisii ostanut, mutta tyttö ei kelpuuttanut tai oli ostanut jotakin mikä ei ollut mieleinen niin lähtivät yhdessä ostamaan jotakin parempaa jne jne.
heidän perheessä on myös poika jota mummo ei juurikaan huomio eikä meidän perheen poikia... vissiin ovat väärää sukupuolta tjtn.
Lisäksi vielä tää mummo lähettää mun vanhemmalle pojalle synttäri kortin ja ostaa lahjan, mutta mun nuorempaa poikaa ei muista millään tavalla.
Nuija mummo :kieh:

Minä olen se lapsi joka sai koko lapsuutensa tuta kuinka serkku oli se lempilapsenlapsi mummollemme.
Nyt mummo on vanha ja soitteli että on yksinäinen kun ei lapsenlapset käy kylässä. En kehdannut sanoa että soittele sille serkulleni, kun kerran hänestä niin aina pidit. Kuuntelin ja sanoin että yritän tulla käymään jossain vaiheessa. Oikeasti ei yhtään kiinnosta, pelkkä mummon äänen kuuleminen laukaisee päähäni soimaan oman itkuni lapsena niiden satojen tuhansien päivien aikana jolloin serkku sai jotain mitä minäkin olisin halunnut, kun minua verrattiin serkkuuni ynnä muuta jota en halua edes muistella.

Ei, koska olen tottunut siihen ihan pelkästään omalla kohdallani. Minä olin parempi kuin veljeneni, mutta kun serkku tuli käymään hän oli parempi kuin minä. Siinähän suosii, jos viitsii olla niin röyhkeä.

Mun lapset ovat niin paljon vanhempia kun siskon lapset, että ovat kyllä osansa saaneet. Nyt vanhemmat on jo sen verran vanhoja, etteivät jaksa touhuta siskon lasten kanssa kuten mun lasten. Tottakai välillä tuntuu etteivät puhu kuin siskon lapsista, mutta he asuvat lähempänä ja ovat varmasti isovanhemmille päivän ilo kun piipahtavat käymään. Mun lapset siis 18-22v ja siskon lapset 4-9v

Ärsyttää! Isäni teki tätä eli muisti vain esikoisia ja etenkin omaani, ensimmäistä lapsenlastaan ylenpalttisesti. Lopetimme isän "lahjomisen" kun hänelle ei kelpaa mikään (oikeasti!) eikä hän ei kohtele lapsenlapsiaan tasapuolisesti. Niinpä hän lopetti kaikkien lastenlasten muistamisen.

Täytyy sanoa, että lapsiamme on elämä suosinut oudoilla isovanhemmilla, koska appi ja anoppikaani eivät muista lapsenlapsiaan koskaan mitenkään...

Jos lastemme isoäidit (isoisät ovat jo molemmat kuolleet) olisivat tekemisissä kanssamme ja sitten suosisivat lastemme serkkuja niin laittaisin varmasti välit poikki. Onneksi tuli välit katkaistua jo aikaisemmin ettei nyt tarvitse kärvistellä eriarvoisuuden takia.

Tiedän toki että veljeni lapsi saa äidiltäni vaikka jos mitä, myös juhlapäivien ulkopuolella (äitini kustantaa mm. lomareissuja koko perheelle ulkomaille jne) ja tiedän että mieheni siskon lapset saavat suurehkojakin rahasummia aina välillä mieheni äidiltä mutta koska meidän lapsemme eivät edes tiedä miltä isoäidit näyttävät niin eivät tiedä myöskään että serkkujaan lahjotaan. Eli ihan se ja sama minulle mitä isoäidit omilla rahoillaan tekevät ja kenelle niitä syytävät.

Todellakin ärsyttäisi, ja ärsytti. Ex- anoppini yritti tehdä tuota niin, että yritti eron jälkeen suosia toista lapsistani ja hyljeksiä toista. No, sehän loppui kun en antanut kumpaakaan lapsista enää anopin luokse. Exä oli nimittäin niin onneton, ettei pystynyt huolehtimaan lasten tapaamisia muuten kuin viemällä ne äitinsä luokse, kuuntelemaan paskan puhumista, kielsin sen kokonaan.
Siihen sitten loppui exän "lastensa tapaaminenkin" ja hyvä niin.

Minä olen se lapsi joka sai koko lapsuutensa tuta kuinka serkku oli se lempilapsenlapsi mummollemme.
Nyt mummo on vanha ja soitteli että on yksinäinen kun ei lapsenlapset käy kylässä. En kehdannut sanoa että soittele sille serkulleni, kun kerran hänestä niin aina pidit. Kuuntelin ja sanoin että yritän tulla käymään jossain vaiheessa. Oikeasti ei yhtään kiinnosta, pelkkä mummon äänen kuuleminen laukaisee päähäni soimaan oman itkuni lapsena niiden satojen tuhansien päivien aikana jolloin serkku sai jotain mitä minäkin olisin halunnut, kun minua verrattiin serkkuuni ynnä muuta jota en halua edes muistella.

kuulostaapa tutulta..meillä mummolle ja papalle oli mun isoveli ja yksi serkuista ne ykköset, ei se kivaa ollut, mut siinä vaiheessa kun mulla oli omia lapsia ja mummo kilahti siitä kuinka hänen joulunsa on pilattu kun mun veli vietti aattona klo 17 asti aikaa meidän kanssa eikä tullut hänen luokse, mun ymmärrys loppui.Enkä ole sen jälkeen pitänyt enää yhteyttä..eikä kyllä muutkaan meistä lapsenlapsista.
onhan se surullista tietysti vanhalle ihmiselle mut..

onneksi nyt muut isovanhemmat pitää kaikkia lapsenlapsiaan yhtä tärkeinä, jopa tuon esikoisen mummo lähettää lahjoja näille ei omille lapsenlapsilleen.

ainoan poikkeuksen tekee mun isä, siis tämän kyseisen mummon poika, joka viis veisaa kenestäkään lapsenlapsestaan..

ap:lle sen verran et asiaan kannattaa kyllä puuttua, tai ainakin sit selittää lapsille et heidän vikaansa se ei ole, toiset vaan ei osaa olla tasapuolisia.

Yhteistyössä