V
vierailija
Vieras
Miksi sunSe on taas "Ap" uudella ketjulla liikkeellä.
enoleap
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Miksi sunSe on taas "Ap" uudella ketjulla liikkeellä.
Hän luulee omivansa Otavamedian palstan yksinoikeudella.Miksi sun:een pitää yrittää pilata kaikki positiivisetkin ketjut?
enoleap
Mä en ole ikinä höpsähtänyt mihinkään hömpötykseen. Ellei nyt sitten elävää ravintoa ja vastaavia lasketa hömpötyksiksi. Mutta sekin on vielä matkassa mukana eli aika paljon syön raakaruokaa.Istahdin hetkeksi ruokakaupan aulan tuoliin ja katselin vastapäisen kauneushoitolan valomainosta. Rakennekynsiä, ihonhoitoa ja kaikkea kauneuteen liittyvää. Nuorena höpsähdin milloin mihinkin hömpötykseen, mutta en enää eikä ole niihin tarvetta. Vaatekaappini olen konmarittanut jo kauan sitten ja harvoin enää ostan uusia vaatteita. Viimeksi vävyni tilasi minulle netistä upeat lenkkarit, kun entiset, myös hänen lahjoittamat, ovat jo nuhjuiset. En halua vetää katseita puoleeni. Olen aina ollut vaatimattoman lookin ystävä, ja on sitä joskus ihmetelty. Ompelin ennen paljon vaatteita, mutta nykyään ompelukone pölyttyy käyttämättömänä.
Minulle terveys ja hyvinvointi on kultaakin kalliimpaa.
Diamonds are the girl’s best friend soi vieläkin korvissa vaikka elokuvan katsomisesta on jo runsas viikko.
Joskus katselen entisen puolisoni lahjoittamia koruja ja laitan ne sitten takaisin kaappiin.
Minulle sisäinen kauneus merkitsee eniten. Jokainen elämän vaihe on tärkeä ja merkityksellinen. Ihailen silmälasiliikkeen mainosta, jossa pitkähiuksinen ikääntynyt nainen on mallina.
Hiukset ovat luonnolisesti harmaantuneet ja kasvoissa on iän tuomaa viisautta ja lempeyttä.
Poistan aika usein nykysin hänen haukkuma- ja törkyviestejäänHän luulee omivansa Otavamedian palstan yksinoikeudella.
Mukava ketju. Lähetä ikävistä viesteistä ilmiannot, ja valvoja poistaa epäasialliset viestit.
Onneksi Suomessa ulkonäön muokkauksilla ei ole juuri minkäänlaista markkinaa. Se on hyvin harvinaista ja keskittyy vähemmän koulutettuun ja ansaitsevaan kansanosaan (mainokset ja lehtijutut toki yrittävät antaa asiasta erilaisen kuvan). Itse en ole törmännyt ala-asteikäisten keskuudessa kauneusleikkauksien ym. ihailuun. Surullista, jos tuollaista jossain on. Kajoavista toimenpiteistä kun on seurauksensa loppuelämäksi, toisaalta, vaikkapa Brasiliassa olivat lähes kaikki leikeltyjä jo kasarilla. Voi olla tilaisuudessa, missä huone on täynnä naisia, joilla on kasvot jähmeitä kuin vahanukella. Ap"Haluan olla kaunis kuin koru" on mielestäni sidoksissa elämänkaareen ja painottuu enemmän nuoruuteen kuin vanhuuteen.
Ajan myötä tulee armollisuus itseään kohtaan, on löytänyt oman itsensä ja tyylinsä eikä ulkonäkökeskeisyys ole enää prioriteetissä ykkönen. Se ei tarkoita etteikö hiuksia hoideta, hygieniasta pidetä huolta, syödä terveellisesti ja liikuta sekä pukeuduta asiallisesti tilanteen mukaisesti.
Yhteiskuntamme on vain kovin ulkonäkökeskeinen ja asettaa kovia vaatimuksia jos haluat olla sosiaalisesti hyväksytty.
Nyt esim pikkutytöt ovat kuin aikuisia miniatyyrikoossa kun ennen vaatteet ja meikit tulivat tärkeinä kuvioihin vasta lukioikäisenä.
Oli rankkaa kuunnella kuinka päiväkodissa 5 vuotiaat tytöt olivat dieetillä ja kuinka ala-asteikäiset tytöt keskustelivat rintaimplanteista ja kasvojen korjausleikkauksista. Kannattaa miettiä mitä seurauksia ja vääristymiä ulkonäkökeskeisyys aiheuttaa.
No huh Nyt esim pikkutytöt ovat kuin aikuisia miniatyyrikoossa kun ennen vaatteet ja meikit tulivat tärkeinä kuvioihin vasta lukioikäisenä.
Oli rankkaa kuunnella kuinka päiväkodissa 5 vuotiaat tytöt olivat dieetillä ja kuinka ala-asteikäiset tytöt keskustelivat rintaimplanteista ja kasvojen korjausleikkauksista. Kannattaa miettiä mitä seurauksia ja vääristymiä ulkonäkökeskeisyys aiheuttaa.
Poistan aika usein nykysin hänen haukkuma- ja törkyviestejään
Luuta-Ulla![]()
Suurkiitos luutatöistäsi. Siivottavaa riittää.Poistan aika usein nykysin hänen haukkuma- ja törkyviestejään
Luuta-Ulla![]()
Olen herännäisiä eli körttejä ja viettänyt lapsuuteni kuuluisassa körttipitäjässä. Uskonnonopettajani oli myöhemmin piispa.Mä en ole ikinä höpsähtänyt mihinkään hömpötykseen. Ellei nyt sitten elävää ravintoa ja vastaavia lasketa hömpötyksiksi. Mutta sekin on vielä matkassa mukana eli aika paljon syön raakaruokaa.
Minusta vaatimaton look on Suomessa vallitseva normi. Sama juttu Alppien pohjoispuolisessa Euroopassa. Naiset hätisteltiin takaisin hellan ääreen reformaatiossa, sääntökunnathan olivat ainoa paikka, jossa oli oppineita naisia (muita kuin hallitsijoita, joilla oli mahdollisuus opiskella). Isoa lapsilaumaa ja kotia hallinnoivalla naisella ei ollut aikaa lukea eikä kaunistautua. Reformaation näkemys naisesta on korun täydellinen vastakohta, hän on miehensä tahdon alle alistuva työjuhta, joka käyttäytyy hurskaasti, vaatimattomasti ja synnyttää lapsia, ulkonäköön ehkä edelleenkin liitetään puhdasoppisuuden ajan siveetön ja turhamainen synnin leima.
Tuo nyt ei liittynyt sinun viestiini kuin siltä osin, että vaatimattomuuden ajatellaan kaunistavan luterilaisuudessa. Vaikka Luther itse oli järkyttävä populisti, joka tuo mieleeni Timo Soinin. Hän ei todellakaan pitänyt kynttiläänsä vakan alla ja onnenkantamoinen (Pohjoisen hallitsijat eivät halunneet maksaa veroja paaville, aika oli kypsä) avitti hänen uraansa reformaattorina.
Vitsi, jos osaisinkin itse ommella vaatteita! Olisi muuten hienoa, mutta sitä taitoa ei todellakaan ole suotu. Ap
Olen käynyt tällä vuosituhannalla kalsi kertaa herätysjuhlilla. Nykyään körttiläisyys on arvostettua. Näyttelijä Laura Malmivaara on kai opettajani kaukaista sukua.
E.T. oli korufriikki. Kai hän itsekin osti rahoillaan koruja.
Voisin kirjoittaa paljon koruista, mutta minua on kielletty kirjoittamasta tietyistä aiheista.
Myös nettietiketti tulee vastaan.
Olen käynyt tällä vuosituhannalla kaksi kertaa herättäjäjuhlilla. Nykyään körttiläisyys on arvostettua. Näyttelijä Laura Malmivaara on kai opettajani kaukaista sukua.
E.T. oli korufriikki. Kai hän itsekin osti rahoillaan koruja.
Voisin kirjoittaa paljon koruista, mutta minua on kielletty kirjoittamasta tietyistä aiheista.
Myös nettietiketti tulee vastaan./korjasin