Ärsyttäisikö teitä, jos myyjä kaupassa lykkäisi teidän rattaita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Draumsyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Draumsyn

Aktiivinen jäsen
31.07.2009
5 320
1
36
Minua jostain syystä ärsytti. Tilanne oli siis se, että oltiin tiellä, kun myyjä tuli asettelemaan leipiä hyllyyn. En huomannut ajoissa, joten en ehtinyt itse siirtää rattaita. Olin valitsemassa kasviksia hyllystä ja seurasin vain sitä, ettei takaa kukaan asiakas yritä päästä ohi. Myyjä tulikin sivusta, joten siksi en ehtinyt reagoida. Otti vain kiinni rattaista, joissa siis oli lapsi, ja lykkäsi mitään puhumatta pari metriä eteenpäin. Siinä kohdassa kerkesin hätiin, pahoittelin, että oltiin edessä ja jatkoin lapsen kanssa matkaa. Kasvikset jäi hyllyyn...

Tai siis ei se myyjä puhumaton ollut, taisi se tervehtiä, mutta ei muuta.

Sanokaas nyt, oliko hölmöä ärsyyntyä? Ei minua olisi haitannut, jos tyhjiä rattaita siirretään, mutta kun kyytissä oli lapsi...

muoks. Lisään vielä tännekin, että tuossa kaupassa ei voi käydä olematta jonkun tiellä. Eli en tehnyt mitään väärin, vaikka rattaat myyjän tielle päätyivät. Käytävät ovat niin ahtaat, ettei niihin sovi kuin yhdet kärryt kerrallaan, eikä niitäkään saa reunaan. Tai siis saa, ovat aina molemmissa reunoissa yhtä aikaa. :D

Viimeksi muokattu:
itsekin olen tehnyt tuota,ihan vaan sen takia että aina ei voi tietää kuka niitä rattaita työntää ja työt on ollut pakko saada tehtyä loppuun :) eli jos joku myyjä meidän rattaita työntää,niin ei ärsyttäisi

Tuossahan voi päästä tapahtumaan vaikka minkälainen vahinko!

Eli mene vähän itseesi, tyyppi teki työtään ja siirsi kärryjä, olisiko sen pitänyt odotella siinä, että tulet paikalle että saa patongit hyllyyn.

• Tykkää
Reactions: Wolt
No tuossa kyllä tiesi, koska minä olin ihan rattaitten vieressä eikä muita asiakkaita ollut mailla halmeilla. :)

Niin ja kyllä mun kauppakärryjä saa lykätä vaikka kuinka pitkälle mutta se on aika rsikialtista lähteä toisen lasta rullaamaan mihinkään nykypäivänä. Ihan sama kuin ottaisi taaperon syliin ja roudaisi viisi metriä eteenpäin jos sattuu olemaan keskellä käytävää, ja kukaan ei kyllä tälläistä tee koska se tuntuu rikkovan jo yksityisyyden rajaa. Musta vauva rattaissa on sama asia.

• Tykkää
Reactions: Draumsyn
Tuolla kaupassa on oikeasti niin ahtaat käytävät, että siellä ei voi olla rattaitten kanssa niin, että ne eivät ole tiellä. Eikä liioin ostoskärryjen. Eli ne, joitten lähikaupoissa on metrikaupalla käytäväleveyttä, voivat vaieta, kiitos. :D Isompia kauppoja tässä kylässä ei ole, joten muuallakaan ei voida asioida.

Ja joo, myönnän, että tiellä oltiin, en vain ymmärrä, miksi myyjä ei voinut sanoa mitään. Olisi mennyt ehkä sekunti kauemman ja olisin voinut vetää rattaat toiseen suuntaan ja jatkaa kasvisten tutkimista.

Niin ja kyllä mun kauppakärryjä saa lykätä vaikka kuinka pitkälle mutta se on aika rsikialtista lähteä toisen lasta rullaamaan mihinkään nykypäivänä. Ihan sama kuin ottaisi taaperon syliin ja roudaisi viisi metriä eteenpäin jos sattuu olemaan keskellä käytävää, ja kukaan ei kyllä tälläistä tee koska se tuntuu rikkovan jo yksityisyyden rajaa. Musta vauva rattaissa on sama asia.

Entä valkoinen vauva?

Nyt vittu oikeasti, siinä ei mitään lasta kaapattu, ei koskettu fyysisesti, eikä mitään muuta kuin siirrettiin vaunua että päästiin tekemään duunit. Täysin eri asia ottaa taapero syliin ja roudata sitä kuin työntää kärryjä, siinä kosketaan fyysisesti lapseen ja tässä ei.

Näimpä. Ja miksi ne piti jättää siihen leipähyllyn eteen ap? mikset voinut ottaa niitä lähemmäksi itseäsi jos kertta muita ei ollut mailla eikä halmeilla.

Siksi, kun se leipähylly oli kiinni siinä kasvishyllyssä. Ja kun etenin käytävää pitkin, rattaat olivat luonnollisesti edessäni, eivätkä takanani. :)

Toistan vielä, että täällä kaupat ovat suunnilleen postikortin kokoisia...

kyl mä haluan että rattaat on sen verran lähellä mua että pääsen hätiin esim jos lapsi päättää nousta seisomaan rattaissa tms. loukaantuisin kyllä jos olisin rattaiden vieressä ja niitä siirrettäisiin minusta kauemmas, kuten tässä ilmeisesti oli tapahtunut(?)

Koen kyllä vaunut "omaksi alueekseni" mihin en tykkää vieraiden kajoavan, mutta en ole tuosta häiriintynyt. Olettaen siis että olen itse jättänyt vaunut tielle ja toinen siirtää niitä sen verran että pääsee työnsä tekemään. Lasken tuon lähinnä omaksi mokaksi.

No ei kyllä ärsytä :D

Mä olen niin kymmenesti työntänyt jonkun ihmisen rattaita senvertaa eteenpäin, että mahdun ohi, mikäli hyökkäysvaunuilla on tukittu koko käytävä.

Jos se jotakuta ärsyttää, niin sitten sen ärsyyntyvän ihmisen kannattaa opetella pitämään rattaansa riittävän reunassa :)

ehken kerkiäisi suuttumaan, mutta täytyy myöntää että ärsyttäisi. Primitiivireaktiona tulisi. Mun lapseen ei kosketa vähintään vilkaisematta kysyvästi mua. Sen kulkupeli jostain syystä kuuluu samaan pakettiin.

• Tykkää
Reactions: Draumsyn
Siis minä en tiedä, miten kauas tyyppi oli rattaita lykkäämässä. Sen pari metriä ehti mennä, ennen kuin ehdin saada kiinni ja tarttua itse rattaisiin. Eikä meinannut edes päästää irti.

Ja tosiaan turha verrata niihin, jotka jättää keskelle käytävää. En ikinä jätä kärryjä enkä rattaita keskelle käytävää, jos on vaihtoehto. Mutta tuolla käytävän leveys juuri riittää rattaille (tai niille ostoskärryille). Muuten on kivaa asua pikkukylässä, mutta nuo ahtaat kaupat ahdistaa...

Varmaan lapsen takia ärsyttää. Ehti tyttö säikähtää, kun yhtäkkiä hyllyn takaa hyökkää ihan vieras täti ja lykkää kovaa kyytiä pois äidin luota. :( Ei se parkumaan ehtinyt alkaa, mutta ilmeestä näki, että ei ollut kovin kiva juttu.

Myyjähän on siellä töissä. Asiakkaita palvellaan eikä toki ole niin kiire etteikö myyjä voisi odottaa pääsyä hyllyyn. Minusta aika outoa ja olisin reagoinut samallalailla kuin ap

No olisin kyllä myyjänä nätisti sanonut, että voiko rattaita siirtää jotta pääsee leivät laittamaan? Mutta "mykkänä" en menisi asiakkaan tavaroita/rattaita siirtelemään, edes ahtailla käytävillä.
Mutta asiakkaana en tilanteessa ärsyyntyisi, koska se työkin on tehtävä eikä kaikki osaa suutaan avata siinä aherruksen lomassa...Elämä on.

Musta ei ole iso asia sanoa: "anteeksi voisitko väistää". Ihan yhtä lailla kun jos itse olet tiellä niin ei sua tuupata eteenpäin vaan sanotaan että "anteeksi, voisitko väistää".

Ei tietenkään ole iso juttu.

Mutta mä olenkin aina ajatellut asia niin, että jos tilanteesta selvitään sillä että siirrän rattaita hieman jotta mahdun niiden ohitse, on omalta osaltani jopa tietyllä tapaa kohteliasta ne siirtää, josi sillä äidillä/isällä on juuri sillä hetkellä jotain muuta puuhaa jonka vuoksi hän ei ole ihan tilanteen tasalla.

Nämä mun kohtaamat "siirtotapahtumat" ovat olleet lähinnä kirppiksellä, jossa äiti tonkii hyllyn alaloosia kädet täynnä niitä vaatteita. Rattaat on jätetty vahingossa vähän liian keskelle, jolloin siirrän niitä hieman. Jos äiti on tässä kohtaa huomannut tilanteen (aina eivät edes huomaa) ja luo munhun katsekontaktin, niin hymyilen ja jatkan matkaa.

Jos siitä tosiaan joku vetää herneet nenään, niin se on kyllä sitten asia, jolle en tosissaan mitään mahda.

Yhteistyössä