Ärsyttävä Huutis-ostaja *argh*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Ilmoituksessa luki ihan selkeällä suomen kielellä että postitus tai nouto.

Nouto tarkoittaa mun mielestäni sitä, että ostaja hakee tuotteen meiltä kotoa. Eikö?

No, nyt täti sitten kitisee että mun pitäisi tuoda paketti hänelle keskustaan tai Länsikeskukseen (aika kaukana täältä ) koska hänellä ei ole autoa. No ei oo mullakaan |O enkä todellakaan lähde iltaisin tai viikonloppuna kahdella bussilla, kahden lapsen ja ison pahvilootan kanssa viemään pakettia mihinkään. Hakekoot sen meiltä, kele :kieh:

Kamalaa rutinaa ja voivottelua, hankalaa on juu, ei hän käsittänyt että hänen pitäisi se meiltä noutaa, jne. Sanoin, että odotan vielä tämän viikon ajan ja sitten joko postitan (ostaja maksaa postarit ja huutosumman mun tilille etukäteen) tai annan negaa ja laitan tuotteen uudelleen myyntiin.

Mistä näitä sikiää...HÄN ei voi tulla hakemaan koska hänellä ei oo autoa, joten MUN autottomana pitäisi toimittaa tuote hänelle kotiovelle suunnilleen :headwall:

No niinhän se menee, nouto tarkoittaa kotiasi, ellet ole erikseen maininnut jotain muuta. Joskus ihmettelinkin joidenkin myyjien kohteen kuvauksessa kun ovat tarkentaneet: NOUTO MEILTÄ KOTOA. Että eipä sitten taida kaikille olla itsestään selvyys...

no jopas on mulkero |O

Nyt kun huutiksesta on puhe niin saankohan mä tehä niin että lopetan ton mun yhden huutokaupan koska tulin katumapäälle :ashamed: siinä on hintavaraus joka ei ole ylittynyt mutta 1 huuto on, eli onko se kiellettyä tässä vaiheessa katkaista tuo huuto myymättä mitään? :ashamed:

Eikä!? :o Kannattaisi katsoa sanakirjasta selitys sanalle "nouto". Voishan sitä ystävällisesti tiedustella myyjältä sopiiko treffit jossakin ENNEN HUUTOA. Joissakin kohteissa olen nähnyt tekstin "nouto tarkoittaa todella noutoa meiltä kotoa" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
no jopas on mulkero |O

Nyt kun huutiksesta on puhe niin saankohan mä tehä niin että lopetan ton mun yhden huutokaupan koska tulin katumapäälle :ashamed: siinä on hintavaraus joka ei ole ylittynyt mutta 1 huuto on, eli onko se kiellettyä tässä vaiheessa katkaista tuo huuto myymättä mitään? :ashamed:

Et voi tehdä niin. Sittenhän hyväksyt kaupan sillä sillä hetkellä huudetulla hinnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no jopas on mulkero |O

Et voi tehdä niin. Sittenhän hyväksyt kaupan sillä sillä hetkellä huudetulla hinnalla.

jos hintavaraus ei ole ylittynyt,voit sulkea

no jopas on mulkero |O

Ei kai se säännöissä ole kielletty, korjatkaa jos olen väärässä! Jos hintavaraus ei ole ylittynyt, ei tarvitse myydä/ostaa sääntöjen mukaan.
Jos huutaja tarjoutuisi kohteen sulkeuduttua maksamaan hv:n verran niin voipi olla että saat häneltä neutraalin palautteen kiitokseksi, jos et myykään. Negatiivista ei voi antaa jos hv ei ole ylittynyt.

no jopas on mulkero |O

Ehei...tuossahan on hintavaraus, joka ei ole ylittynyt, eli Kökkönen voi sulkea kohteensa eikä oo pakko myydä.

Eihän tuon selkeämmin voi asiaa ilmaista kuin "postitus tai nouto". Mitä sinä voisit noutaa tuotteen ostajan luota kun olet myyjä? Kyllä yksinkertaisia ihmisiä riittää..

No saitko hyvän hinnan? Mä olisin varmaan myös tossa tilanteessa ärsyyntynyt, mutta jos olisin saanut hyvän hinnan niin koittaisin löytää jonkun sovitteluratkaisun, vaikka sitten treffit keskustassa. Joskin olen toki sitä mieltä ettei sanalla nouto kovin montaa merkitystä ole tässä yhteydessä.

Yhteistyössä