Ärsyttävää kun ei ole rahaa edes pieneen lomamatkaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olisi kiva mennä edes päivä Tukholmassa risteilylle, mutta ei taida olla varaa. Itsellä on melko pienet tulot ja kaikki rahat menee mitä tulee ja sitten mies joutuu maksamaan enemmän eikä hänellekään kauheasti ylimääräistä jää. Nyt rahaa vie teinin rippijuhlat, että ne vähäiset ylimääräiset rahat menee siihen. Olen vaihtelevasti tehnyt tarjolla olevia keikkatöitä vakituisen työn lisäksi, mutta aina ei tarjotut työvuorot sovi yhteen vakityöpaikkoja vuorojen kanssa tai ei jaksa koko ajan olla töissä.

Viimeksi kolme vuotta sitten oltiin laivalla ja olisi ollut kiva päästä johonkin kesäloman aikana, pois omalta paikkakunnalta hetkeksi. Ei riitä, että saisi matkat maksuun kun pitää syödäkin eikä ole kiva kiertää kaupunkia rahattomana.

Ajattelin kanssa jos tekisi pienen päiväreissun Tallinnaan. Vaikka eivät ole kalliita niin kuitenkin hintaa lisää lapsille henkkarit/passit ja täytyy syödä ja yms. Ehkä tai varmasti jää väliin. Ruotsin risteily on ihan liian kallis enkä muutenkaan sinne haluaisi.

Miten voi olla niin pienet tulot, ettei tommoseenkaan oo rahaa? Ehkäpä tuhlaatte muuhun. Jos esim. tarttee joka vuosi ostaa useemman sadan kännykkä, niin ei ihme että rahat loppuu.

Kävin talvella päivä Tukholmassa -risteilyllä ja se maksoi yhdeltä hengeltä kahden hengen hytissä jotain kolmekymppiä. Siihen päälle sitten ruokaa/eväitä (kaupasta ostettua) noin kympillä.

Laivalta ei ruokaa kannata ostaa kuin ehkä aamiaisbuffetin verran (maksaa reilun kympin aikuisilta) ja senkin vain sillä ehdolla, että syö niin paljon, ettei tarvitse muuta ruokaa kuin vasta illalla tai seuraavana päivänä.

VR:n lähijunilla (eli Helsingistä aina Tampereelle ja Lahteen asti) saa kesällä 1–5 henkeä matkustaa koko päivän niin paljon kuin haluaa 29 eurolla. Siinä pääsee tekemään edullisen Etelä-Suomen kierroksen.

Kävin talvella päivä Tukholmassa -risteilyllä ja se maksoi yhdeltä hengeltä kahden hengen hytissä jotain kolmekymppiä. Siihen päälle sitten ruokaa/eväitä (kaupasta ostettua) noin kympillä.

Laivalta ei ruokaa kannata ostaa kuin ehkä aamiaisbuffetin verran (maksaa reilun kympin aikuisilta) ja senkin vain sillä ehdolla, että syö niin paljon, ettei tarvitse muuta ruokaa kuin vasta illalla tai seuraavana päivänä.
Kesällä hinnat on ihan erit

Tukholman reissu tulee kalliiksi ruokien takia vaikka itse hytin saakin tarjouksesta halvalla. Miten olisi hotelliyö vaikka naapurikaupungissa ? Paljon halvempaa
Mielummin sitten kotipaikkakunnalla kuin naapurikaupunkiin jonne nyt voi mennä koska tahansa.

Ei nuo Ruotsin-risteilyt mitään halpoja ole kun olen hintoja katsonut ja rahaa menee siihenkin kun ajetaan satamaan satojen kilometrien päästä.

No hei, mä asun vähävaraisessa perheessäm ja tuntuu että siinäkin on jo tarpeeksi, että laskujen, ja ruoka- sekä vaateostosten jälkee pitäis viel yrittää säästää rahaa. Ja ollaankin jouduttu olee jopa 6-13 kertaa vuodesa, jopa 2 viikkoa 10 eurolla. Et revi siitä. Sillä me ei sitte tä todellakaa mennä minnekkäö matkalle, ellei sitte oo paljoo mitäö kitä tarttee et pystyy menee.

Miten voi olla niin pienet tulot, ettei tommoseenkaan oo rahaa? Ehkäpä tuhlaatte muuhun. Jos esim. tarttee joka vuosi ostaa useemman sadan kännykkä, niin ei ihme että rahat loppuu.
Että mua sitten ärsyttää sun kaltaiset pätijät jotka eivät tiedä toisten tuloista ja PAKOLLISISTA menoista vaan pitää tulla aukomaan päätänsä. Mulla on kolme vuotta vanha kännykkä, samoin miehellä. Ei todellakaan osteta koko ajan uusia puhelimia.

Mun nettotulot on n.850€/kk jos on tulot vain vakituisesta työstä. Kun mun tulot on noin pienet niin mies joutuu maksamaan enemmän ja näin ollen hänenkin rahat kuluu.

Eikä se risteily mitään ilmaista ole! Koita katsoa vaikka Viking linen sivuilta niin kyllä on hintaa näin kesäaikaan. Jos esim. laivamatka ruokailuineen vie kolmelta hengeltä n.300€, niin kyllä se on meille iso raha. Siihen päälle vielä polttoaine autoon kun matkustaa satoja kilometrejä satamaan.

Miksi pitää tulla aukomaan päätänsä kun ei ole mitään tajua monen ihmisen todellisesta arjesta. Se on hyvätuloisen helppo aukoa päätään ja viisastella. Nyt tietenkin tulet selittämään, että et ole hyvätuloinen vaan olet aina elänyt kympillä kuukauden ynnä muuta sontaa. Mussutimussuti vain sulle vain.

Yhteistyössä