Ärsyttävää kun ei ole rahaa edes pieneen lomamatkaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Että mua sitten ärsyttää sun kaltaiset pätijät jotka eivät tiedä toisten tuloista ja PAKOLLISISTA menoista vaan pitää tulla aukomaan päätänsä. Mulla on kolme vuotta vanha kännykkä, samoin miehellä. Ei todellakaan osteta koko ajan uusia puhelimia.

Mun nettotulot on n.850€/kk jos on tulot vain vakituisesta työstä. Kun mun tulot on noin pienet niin mies joutuu maksamaan enemmän ja näin ollen hänenkin rahat kuluu.

Eikä se risteily mitään ilmaista ole! Koita katsoa vaikka Viking linen sivuilta niin kyllä on hintaa näin kesäaikaan. Jos esim. laivamatka ruokailuineen vie kolmelta hengeltä n.300€, niin kyllä se on meille iso raha. Siihen päälle vielä polttoaine autoon kun matkustaa satoja kilometrejä satamaan.

Miksi pitää tulla aukomaan päätänsä kun ei ole mitään tajua monen ihmisen todellisesta arjesta. Se on hyvätuloisen helppo aukoa päätään ja viisastella. Nyt tietenkin tulet selittämään, että et ole hyvätuloinen vaan olet aina elänyt kympillä kuukauden ynnä muuta sontaa. Mussutimussuti vain sulle vain.

No todellakin tajuun mitä on olla köyhä. Opiskelijana kuiteskin vuosikausia eikä ylimääräistä rahaa tullut mistään, koska mun vanhemmat köyhiä. Miehellä sama. Mutta en olis kyllä lapsia ruvennut tekee jos oisin tiennyt että köyhyys senkus jatkuu.

Rikkaita ei olla, mutta kun on koulutusta niin todennäkösesti saa työn josta jotain jää esim. matkailuunkin.

Se on vaan sovitettava elintaso tuloihin. Sinällään nostan hattua, että et oo lähtenyt velkakierteeseen. Onko toivoa paremmasta tulevaisuudessa.

Ja tiedän mä senkin, että saan olla onnellinen että miehellä ja mulla vakiduunia. Ei oo todellakaan itsestäänselvyys se. Ja ei aina ole pätkäduuneissa oleminen tai työttömyys oma valinta.

Me asutaan satojen kilometrien päässä Helsingistä. Eikä junassa edestakaisin kulkeminen ole sitä mitä mä haen lomamatkalta.
Joo, junamatkustus on kaukana kivasta lomamatkasta. (n)

Itsekin ihmettelen, miten ihmisillä on varaa matkustaa. Varsinkin sellaiset, jotka nipistävät joka välistä ja valittelevat rahattomuutta. Silti hekin matkustelevat parikin kertaa vuodessa ulkomailla. Millä rahalla? Velaksi?

Jos tulot on noin pienet, on myös työssäkäyvällä perheellä oikeus hakea tuettua lomaa. Siinä on sen verran pieni omavastuu, että sen saa maksettua jos molemmilla puolisoilla jää kuukaudessa säästöön edes sen 20 euroa.

Itsekin ihmettelen, miten ihmisillä on varaa matkustaa. Varsinkin sellaiset, jotka nipistävät joka välistä ja valittelevat rahattomuutta. Silti hekin matkustelevat parikin kertaa vuodessa ulkomailla. Millä rahalla? Velaksi?

No siks just heillä on varaa matkustaa kun nipistävät joka välistä. Elävät siis säästäväisesti. Velaksi jos matkustaa niin taloudelliseen ahdinkoon itsensä ajaa.

Junalla on paljon kivempi piipahtaa eri paikoissa kuin autolla, kun itse matkustus ei rasita vaan voi ottaa rauhallisesti.

Niin ja kyllä köyhälläkin on varaa matkustaa, koska on olemassa myös halpaa matkustusta, halpaa majoitusta ja halpaa syömistä. Se ei tietenkään ole halpaa, jos vaikka heinäkuussa menee päivä Tukholmassa -risteilylle ja syö laivan buffetissa kenties montakin kertaa. Mutta matkustushaluinen köyhä ei teekään niin, vaan katsoo mikä on milloinkin halpaa ja sovittaa matkustamisensa sen mukaan. Matkustavana köyhänä ei myöskään sovi olla kovin kranttu, eli jos ja kun budjettiin ei mahdu edes retkeilymaja/hostelli niin sitten nukutaan teltassa vaikka olisi kevättalvi ja lumet vielä osittain sulamatta. Ei se tavattoman kivaa ole nukkua kylmässä teltassa, mutta matkustuksen muuten tuottama ilo kyllä kompensoi sen moninkertaisesti.

Junalla on paljon kivempi piipahtaa eri paikoissa kuin autolla, kun itse matkustus ei rasita vaan voi ottaa rauhallisesti.

Niin ja kyllä köyhälläkin on varaa matkustaa, koska on olemassa myös halpaa matkustusta, halpaa majoitusta ja halpaa syömistä. Se ei tietenkään ole halpaa, jos vaikka heinäkuussa menee päivä Tukholmassa -risteilylle ja syö laivan buffetissa kenties montakin kertaa. Mutta matkustushaluinen köyhä ei teekään niin, vaan katsoo mikä on milloinkin halpaa ja sovittaa matkustamisensa sen mukaan. Matkustavana köyhänä ei myöskään sovi olla kovin kranttu, eli jos ja kun budjettiin ei mahdu edes retkeilymaja/hostelli niin sitten nukutaan teltassa vaikka olisi kevättalvi ja lumet vielä osittain sulamatta. Ei se tavattoman kivaa ole nukkua kylmässä teltassa, mutta matkustuksen muuten tuottama ilo kyllä kompensoi sen moninkertaisesti.
Mielummin menen omalla autolla kun saa pysähtyä syömään missä haluaa, voi matkan varrella poiketa katsomassa jotakin nähtävyyttä tai käydä sukulaisten tai ystävien luona.

Mielummin olen kotona lämpöisessä nukkumassa peiton alla kuin teltassa jäätymässä. Ei siinä lomat muut ilot auta jos on öisin koko ajan kylmä. Mä haluan lomamatkallakin nukkua kunnolla ja sitä ei tapahdu jos palelee koko ajan.

Mielummin olen kotona lämpöisessä nukkumassa peiton alla kuin teltassa jäätymässä. Ei siinä lomat muut ilot auta jos on öisin koko ajan kylmä. Mä haluan lomamatkallakin nukkua kunnolla ja sitä ei tapahdu jos palelee koko ajan.

Sitä on olemassa paksuja makuupusseja ja paksuja makuualustoja (ja molempia voi laittaa vaikka useamman päällekkäin). Niiden avulla nukkuu hyvin ulkona vaikka olisi -30 astetta.

Kunnon varustus telttailuun jopa talvisaikaan (keväistä ja syksyistä puhumattakaan) ei edes maksa mitenkään ihmeellisiä ja kestää kohtuullisella käytöllä aika monta vuotta.

Sitä on olemassa paksuja makuupusseja ja paksuja makuualustoja (ja molempia voi laittaa vaikka useamman päällekkäin). Niiden avulla nukkuu hyvin ulkona vaikka olisi -30 astetta.

Kunnon varustus telttailuun jopa talvisaikaan (keväistä ja syksyistä puhumattakaan) ei edes maksa mitenkään ihmeellisiä ja kestää kohtuullisella käytöllä aika monta vuotta.
Kun ei kiinnosta telttailu. Mielummin olen sitten kotona. Ei rahan puutteen takia tarvitse ihan mitä vain tehdä pelkästään sen takia, että olisi jokin reissu. Mielummin olen kotona kuin teen reissun josta en pidä.

Eikun hei oikeasti!

Katsele vaikka bookingista edullisia hotelleja joiden sijainti ei ole liian kaukana. Sellaisia, että matkan varrella tai määränpäässä on jotain mieluista katseltavaa.

Nykyään kun yöpymispaikkoja on erilaisia. On vanhoja kansakouluja ja ruukkimiljöötä tai vanhaan navettaan tai makasiiniin tehtyjä. Ja edullisesti!

Yhteistyössä