Ärsyttävää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria

Aktiivinen jäsen
03.06.2004
9 087
1
36
Tässä on nyt se tilanne, että meillä on ollut jo pidempään vaikeaa miehen kanssa. Mä olen päättänyt, että jos joku kysyy siitä, sanon suoraan enkä puhu sontaa "joo ihanaa on". Me ollaan muutaman vuoden tauon jälkeen muutettu takaisin mun kotipaikkakunnalle, täällä asuu myös mun vanhemmat.
Nyt ne on alkanu soittelemaan pari kertaa viikossa ja antamaan kaikenlaista "neuvoa" tän liiton pelastamiseksi, joka menee käytännössä niin että mun isä huutaa naama punasena mulle puhelimeen, kaikki on mun vika, mä olen huono vaimo, mä olen huono äiti, mä oon joka kerta itkenyt, mutten ole sanonut mitään. Eilen mun hermot meni kun se taas soitti ja kävi kaikki perusasianssa läpi ja sen jälkeen kävi väittämään mua valehtelijaksi (viikolla olin lasten kanssa siellä pari tuntia, kun mun ystävä soitti ja sanoi että on tulossa meille. kun päästiin kotiin niin tää ystävä perui ja vähän ajan päästä ajoi mun isä pihaan) olin siis kuulemma valehdellut että pääsisin vain pois sieltä ja ties mihkä miehiin :headwall: |O :( Eilen sit sanoin sille että etten mä ole valehdellut sille ja että jos toi on sen asioiden taso niin voi sitten olla kyllä sanomatta niitä. Kamala valitus siitä että mä olen nyt pahoittanut heidän mielensä, sanomalla vastaan :o olin vaan että "joo oon tosi pahoillani jos oon tiedän mielenne pahoittanut" ite olin itkeny koko päivän taas :'(
Mä en ymmärrä, miksei ne voi tukea ja lohduttaa. Ei toi vittuileminen ja huutaminen auta. Jos se on ainoa mitä mä mun isältä saan, niin voidaan kyllä lopettaa yhteyden pitäminen :(

Ootko sä katkassu napanuoraa kotiisi? Sä olet aikunen ihminen ja saat vaikka mennä sinne "miehiin" ;) jos haluat ja sä et ole siitä kenellekään tilivelvollinen jos asian niin koet.

Sanot ihan suoraan että homma on näin, asiallista keskustelua tai sit puhutaan muusta. Mutta muista että heidän ei tarvitse automaattisesti olla sun puolellas jos he kokevat että sä toimit nyt väärin.

:o Voi nyt helvetti mitä käytöstä isipapalta. Alapa viilentää välejä siihen suuntaan, hän joko sit ymmärtää ja opettelee käyttäytymään, tai vaihtoehtoisesti annat yhteydenpidon hiipua silleen, että jotkut pakolliset jutut vaan tulee hoidettua (synttärit yms.).

Ei tommosta tarvii kuunnella.

Mun isä on aina ollut tollanen, aina puuttumassa ja valittamassa :(
eikä tosiaan tarvitsekkaan minun puolellani olla, tässä nyt vain on se ettei ne tiedä mun miehestä kaikkea eikä meidän riidoista kaikkea. En mä koe että mun pitäisi tehdä niin kuin mun mies että omaa kruunua kiillottaakseen mustamaalata toista :ashamed: tarkoitin että tavallaan voisi olla puolueeton ja syyttämättä minua, kun eivät kuitenkaan kaikkea tiedä.
tosi vähän me ollaan tekemisissä oltu nämä vuodet. Toki ollaan käyty aina kun ollaan saatu aikataulut kohtaamaan jne.. mulla on niin paha mieli taas kaikesta :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Mun isä on aina ollut tollanen, aina puuttumassa ja valittamassa :(
eikä tosiaan tarvitsekkaan minun puolellani olla, tässä nyt vain on se ettei ne tiedä mun miehestä kaikkea eikä meidän riidoista kaikkea. En mä koe että mun pitäisi tehdä niin kuin mun mies että omaa kruunua kiillottaakseen mustamaalata toista :ashamed: tarkoitin että tavallaan voisi olla puolueeton ja syyttämättä minua, kun eivät kuitenkaan kaikkea tiedä.
tosi vähän me ollaan tekemisissä oltu nämä vuodet. Toki ollaan käyty aina kun ollaan saatu aikataulut kohtaamaan jne.. mulla on niin paha mieli taas kaikesta :'(

Eihän sun vanhempien pidäkään tietää teidän riidoista kaikkea tai muutenkaan teidän parisuhteen asioista. Jollain tavalla tosiaan tuntuu, ettei se napanuora ole ihan täysin katkennut :(

Uskon, että on paha mieli, mutta muista ettei kenelläkään ole oikeutta puhua sulle noin, haukkua ja saada sua itkemään :hug:

:hug: Minusta kannattaisi vaikka laittaa tekstiviesti isälle, jos puhuminen on vaikeaa ja isä kääntää keskustelun siun haukkumiseksi. Ilmoita, että isäsi on sinua loukannut ja haluat nyt olla pitämättä yhteyttä ja et sitten vastaa puheluiin tai viesteihin. Hengähdystauko voisi tehdä siulle hyvää. Eri asia tietysti, miten isäsi uskoo sinua.

Äsken se soitti taas :( samaa asiaa ja samalla tavalla esitettynä. Mä sanoin taas, että nää on niitä asioita mitkä me selvitetään mun miehen kanssa kaksin. Eikä olla ehditty eilisillan jälkeen oikein puhumaan, kun on tyttö taas kipeänä jne.

Mä olin luullut että vanhemmat on sitä varten että ne auttaisi mua ja toivoisi mun parasta. Isä teki eilen erittäin selväksi sen, että jos tässä nyt erottaisiin niin hän ei aio kyllä auttaa mua millään tavalla, kysyi vaan että miten meinaan hoitaa lastenhoidon, kun mulla on 3-vuorotyö. Miks pitää olla noin ilkeä? Luulis, että ne (itsekkin eronneena ihmisenä) ymmärtäis sen että se on tarpeeksi vaikeaa, ei siihen enää mitään lisämurhetta kaipaa.

Mulla oli sama tilanne tossa muutama vuosi sitten... :o Mun vanhemmat puuttu mun elämään, vaikka asuttiin eri paikkakunnalla. En ollut edes vuosiin kertonut heille mitään mun elämästä, mutta kun kuulivat, että erotaan niin siitä se puuttuminen alkoi. Olivat siis vastaan eroamista.
Pamautin heille päin pläsiä, että minähän sitä perhehelvettiä olen elänyt ette te, joten ei tarvitse puuttua. yms. kyllähän ne pikkuhiljaa tajus, että mä elän OMAA elämää ja teen omat päätökset. Mutta rivien välistä mä siis olen syypää kaikkeen, kun lähdin siitä avioliitosta. :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ootteko käyny parisuhdeterapiassa? onko mitään keinoa saada parisuhde toimimaan?

ei olla käyty kun mies ei halua. se on sanonut että "vittuako me sinne mennään kun me ei puhuta ees kaksin?" noh, eikö sinne juuri sen takia mennä että puhuttaisiin. mutta siis, ei se halua.

Mun isällä on 50-v juhlat parin viikon päästä ja mä olen luvannut leipoa sinne. Täytyy varmaan tänään illlalla töiden jälkeen tehdä leivokset ja viedä ne sinne, panee vaikka pakkaseen sitten tai ihan miten vain.

Mä tein eilen ne piirakat, soitin isälle että ovatko kotna niin tuon ne. Mentiin tyttöjen kanssa sinne ja mä piirakat käsissä soitan ovikelloa. Mun äitipuoli tuli avaamaan, isä ei suostunu tulemaan edes ulos! Uskomatonta käytöstä aikuiselta ihmiselta, mä en ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Mä tein eilen ne piirakat, soitin isälle että ovatko kotna niin tuon ne. Mentiin tyttöjen kanssa sinne ja mä piirakat käsissä soitan ovikelloa. Mun äitipuoli tuli avaamaan, isä ei suostunu tulemaan edes ulos! Uskomatonta käytöstä aikuiselta ihmiselta, mä en ymmärrä.

ohhoh :o
törkeetä kyllä... meinaatko mennä niihin juhliin?

Yhteistyössä