Arvon naiset, tarvitsen apuanne. Naisen ajattelumaailmasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kielletty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No siis tätä tässä juuri hain, naisen ajatusmaailman arvuuttelua koska omani kyllä tunnen mutta tiedä mitä nyt sitten tämän kaverin päässä liikkuu. Ja kyllä, voihan olla että häntä sitten vaan panetti, ei siinä mitään. Läheisten ystävieni eksät ovat vaan MINULLE ehdoton ei, siis ajatuskin tuntuu tosi omituiselta. Ei kaikki ajattele samalla tavalla mutta itse koen näin.

Ja mitähän syytä kaverillasi olisi näpäyttää sinua...? Siis tuollainen ystävyyssuhde ei järin kivalta kuulosta, jos toinen on aika ärsyttävä, mutta yhdessä ollaan, toisaalta sitten kettuillaan, koska ei olla toiseen ihan tyytyväisiä, tiedän tuon, olen itsekin joskus ollut sellaisessa tilanteessa.

Nykyään mulla menee raja ystävyyteen siinä, että jos alan tuntea kettuuntuneista fiiliksiä johonkuhun, ja tuntuu, ettei asiaa voi suoraan selvittää, niin en ala sivukautta vihjailemaan mitään josta taas sitten kaveri voisi v***lla mulle takaisinpaäin vaan nielen tappioni sen ystävyyden suhteen, enkä haikaile enää sellaisen kaveruuden perään. Jos se siihen lopahtaa, niin sitten se ei ollut enemmän arvoista. (Eli jos toinen ei halua alkaa asiaa selvittelemään)

No kun en minä tiedä!! :D Tuo jo kakun tekemättömyydestä naljailu oli jo silloin sitä luokkaa että mietin että missähän nyt oikeasti mättää.

Mutta olet oikeassa, eihän tällainen voi jatkua kun tässä kaveruudessa mättää niin moni muukin asia. Luottamus on yksi iso sellainen. Ja valitettavasti minun silmissäni tämä on vähän sen sortin asia että on vaikea katsoa enää silmiin, jos en asiasta mainitse ja melkein jo osaan povata kaverini suhtautumisen asiaan.

No siis tätä tässä juuri hain, naisen ajatusmaailman arvuuttelua koska omani kyllä tunnen mutta tiedä mitä nyt sitten tämän kaverin päässä liikkuu. Ja kyllä, voihan olla että häntä sitten vaan panetti, ei siinä mitään. Läheisten ystävieni eksät ovat vaan MINULLE ehdoton ei, siis ajatuskin tuntuu tosi omituiselta. Ei kaikki ajattele samalla tavalla mutta itse koen näin.

No mulla riippuu siitä, miksi se läheinen ystävä on siitä eksästään eronnut. Jos kyseessä on ollut pettämistä tai väkivaltaa, niin on EHDOTON ei, mutta jos ovat eronneet ihan ystävinä, ei vaan ole jaksanut kiinnostaa/ ei ole kemia pelannut / ovat kasvaneet erilleen, niin miksipä ei...

No mulla riippuu siitä, miksi se läheinen ystävä on siitä eksästään eronnut. Jos kyseessä on ollut pettämistä tai väkivaltaa, niin on EHDOTON ei, mutta jos ovat eronneet ihan ystävinä, ei vaan ole jaksanut kiinnostaa/ ei ole kemia pelannut / ovat kasvaneet erilleen, niin miksipä ei...

No meillä oli sen verran riitaisa soppa ja niin monet kerrat tätä asiaa puitu tämän kaverin kanssa että senkin vuoksi ihmettelen että mikä siinä nyt sitten yhtäkkiä on alkanut viehättää...

Luulisi tuon kaverisi tietävän tämän asian sinusta.

Luulisi tuon kaverisi tietävän tämän asian sinusta.

Nii-in, kyllähän tällaisistakin on puhuttu ihan takuuvarmasti, kun on kaikesta muustakin. Ja kyllä muuten tulisi kylmää kyytiä jos hänen entiseensä kajoaisi, kun jo siitäkin nosti hemmetinmoisen remakan kun kuuli jonkun randomin viettäneen yön eksänsä luona.

Plääh, tää on niin tyhmää. Pitikö sen nyt tuolla lailla. Vaan pakkohan tästä on infota että tällaista kuulin, ei auta. En tykkää kyräilystä minäkään.

• Tykkää
Reactions: Halikatti
Älä kerro, vaan viilennä välejä muuten vaan. Et halua, että alkaa kertomaan juttua, että olet mustasukkainen eksästäsi. Ei syy välirikkoon ole joku yksittäinen juttu, vaan se, että koet kaverin ikäväksi ja erikoiseksi monen jutun takia. Sitä et varmaan voi hänelle suoraan kertoa, niin kannattaako sitten kertoa mitään.

en ymmärrä asian ongelmaa?!?!? miksi naapuri ei saisi ehdotella mitä haluaa EX-miehellesi!?!?!? eikö ex ole ex ja täysin vapaa kenen ehdotuksille vain?

tuo kakku episodi vain on lapsellista.

Onhan näissä asioissa aina se kääntöpuoli.
Minä aloin aikanani seurustelemaan miehen kanssa, joka oli useampi vuosi aikaisemmin eronnut ystävästäni.
Minä olin tuntenut kaverina tuon miehen ennen, kuin ystäväni alkoi hänen kanssa seurustelemaan.

Minun ja tuon miehen ystävyys syventyi seurusteluksi ja hänen exänsä (minun naispuoleinen ystäväni) suuttui minulle seurustelustamme sydänjuuriaan myöten ja koko hänen sukunsa suuttui minulle.
Mustamaalasivat minua ja seurustelukumppaniani pitkin kyliä.

Minulla on korkea moraali, en ikinä veisi toisen omaa.
Jotenkin vaan tuossa tilanteessa minua ihmetytti se, että tämä mies oli ystäväni mielestä läpimätä paskiainen ja hän ansaitsi omasta mielestä parempaa, ei pitänyt tuon miehen lapsista eikä yhtään mistään mikä siihen mieheen liittyi.
Kuitenkin oli maailmanloppu, kun me rakastuimme sen miehen kanssa.
Kun aikanaan erosimme miehen kanssa, niin sitten sen jälkeen tuo naispuoleinen ystäväni alkoi taas uudelleen lämmittelemään ystävyyttämme, ei se koskaan enää toiminut kuten ennen.
Nykyisin en ole ystäväni kanssa missään tekemisissä.

Kuulostaa että naapuri on ollu jo jonkin aikaa ihan hemmetin kateellinen ap:lle..tai sit jotenkin päästään vinksahtanu.
Siis nuo korkkarijutut ja se kakkuhomma..jospa sillä itellään oli jotenkin niin rankkaa ettei se saanu aikaseks laittaa itteensä eikä ollu auttajia/rahaa juhlien järjestämisen kans, ite joutui kakunkin leipomaan tms.

Ja tuo exän lähestyminen..voihan olla että oli kade siitäkin, että olit saanu hyvännäkösen(?)/mukavan yms.yms. miehen ja kun olitte eronnu niin oli hänen vuoro koittaa onneaan...???
Sitä en kyllä tajua/hyväksy, että lapsen synttärijuhlia käytetään tolleen "iskupaikkana", yök.

Tsemppiä ap, anna moisen eukon olla. Ei kuulosta kovinkaan hyvältä kaverilta näiden asioiden perusteella.

Olisi entinen "kaveri" tuon jälkeen. Oikeastaan, oli syy mikä tahansa, jos ihmisen toimia joutuu jälkikäteen pahalla mielellä miettimään tässä määrin, loppuisi ystävyys.

Ystävyys perustuu luottamukselle ja toisen tukemiselle, ei sille että aiheuttaa pahaa mieltä tai haukkuu toista. Sama kuin parisuhteessa, jos käteen jää p*skaa on aika siirtyä eteenpäin. Ystävät ovat toisilleen lojaaleja eivätkä käyttäydy kuten sun naapuri.

Kuulostaa kaiken kaikkiaan oudolta tyypiltä kaverisi! Tuossa tilanteessa oikea ystävä olisi kyllä maininnut aikeistaan ja kysynyt onko ok. Näin ainakin itse olisin tehnyt, jos kyse olisi kaverista jonka kanssa olen päivittäin tekemisissä.. Ja näin on konkreettisesti toimittukin kaveripiirissäni, jos kyseessä on ollut "sydänystävä".

Mä tiedän kyllä, että exiä saa kuka tahansa panna. Tiedän toisaalta myös sen, että joillekin on kova paikka nähdä oma exä uuden kanssa, vaikka kuinka yrittäisi järkeillä asian olevan ok. Olen silloin mieluummin sen kaverin tukena, kuin exän punkassa, vaikka mulla olis kuinka kova panetus. Jos taas ystäväsi olisi oikeasti ollut ihastunut eksääsi, niin miksi ei olisi myöntänyt asiaa suoraan sinulle? Sitten vielä vittuilee sulle kaikkien edessä. Jos sä meinaat olla tuon ihmisen kanssa vielä tekemisissä, niin sun pitää nyt puhua suusi puhtaaksi ja sanoa suoraan, mitä ajattelet tuommoisestä selän takana touhuilemisesta. Eikä sun tuohon ihmiseen kannata luottaa ikinä.

No nyt aamun tunteina kun olen asiaa miettinyt niin kallistun siihen etten toisaalta halua sanoa tästä mitään. Koska tietäisin sen olevan yhdentekevää, ja parhaassa tapauksessa homma kääntyisi niin että minä olen se pelle tässä. Kenties olenkin?

Ihmisillä on niin monenlaisia moraalikäsityksiä ja itsekään en tiedä muuten mitä asiasta ajatella, paitsi että jotenkin koko ihmisestä meni maku ihan täysin. Jos en voi satasella muutenkaan luottaa niin mitä mieltä koko kaveruussuhteessa edes on.

Olen siis itse ollut jo hyvän aikaa uudessa suhteessa, eikä eksäni tosiaankaan minua enää kiinnosta, muutoin kuin lasten isänä. Olennaista tässä koko keskustelussa onkin ollut tuon kaverini käytös, muutoinkin kuin tämän asian osalta, ja alan olla kypsä tähän mieleni pahoittamiseen kun kaverini lopulta tuntuu vain pyrkivän pönkittämään egoaan minun kauttani jollain lailla (tai mitä nyt ikinä, en ymmärrä!). Minulla on oikeitakin ystäviä jotka eivät ikimaailmassa pahoittaisi mieltäni tieten tahtoen.