Arvonlisäverosta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteliäs

Vieras
Olen tällä hetkellä arvonlisäverovelvollinen maa-ja metsätalouden osalta mikä tarkoittaa sitä että arvonlisäveroilmoitus tehdään verottajalle kerran vuodessa.

Oletetaan että tekisin muuta erittäin pienimuotoista yritystoimintaa, josta myös joutuisin maksamaan arvonlisäveron. Muussa toiminnassa kuin maa-ja metsätaloudessa tilitys tehdään käsittääkseni kerran kuukaudessa.
Olen vero.fi sivulta saanut sen käsityksen että jos tekisin em. tavalla tuon maa-ja metsätalouden lisäksi, niin muukin arvonlisäveron alainen "toiminta" muuttuisi tähän kuukausitilityksen piiriin.

Tietääkö kukaan meneekö se oikeasti näin, onko kellään kokemusta kyseisestä tilanteesta?
Haluaisin pieniä lisätuloja itselleni, mutta jos tuo arvonlisäverovelvollisuus asia menee todella noin kuin olen ymmärtänyt, taitaa tuo touhu jäädä :(
Toki olen verottajaan yhteydessä jos tuo tekemiseni halu nousee palavaksi, mutta jos tuo kohta menee kovin monimutkaiseksi niin ...

Tiedän että jos tuon toiminnan voisi laskea maatalouden liitännäiselinkeinoksi tms. sitten ei ehkä tulisi kysymääni ongelmaa, mutta epäilen tuota mahdollisuutta.

Yhteistyössä