Ashraf Benyamin neuvoo suomalaisia mamujen sopeuttamisessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Benyamin on rasisti?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Benyamin on rasisti?

Vieras
Maan kulttuuriin täytyy sopeutua
9.12. 04:00

En ollut uskoa silmiäni, kun luin Kouvolan Sanomista siitä, että Kouvolassa on käyty keskustelua maahanmuuttajanaisten uimavuoroista, joissa kielletään miesten pääsy uimatiloihin. Edes laitosmiehetkään eivät saa päästä sisään! On todella järkyttävää, että Suomi on mennyt tähän suuntaan. On aivan selvää, että maassa eletään maan tavalla. Eli loogisesti, jos maahanmuuttajanaiset haluavat elää Suomessa, heidän täytyy noudattaa maan tapoja. Ihmettelemme koko ajan, miksi ulkomaalaiset eivät millään osaa sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan. Miten voi heitä pyytää sopeutumaan, jos suomalaiset itse eivät pidä kiinni omasta kulttuuristaan ja tavoistaan?

Ilman muuta pitää kunnioittaa muiden kulttuureja, mutta on kohtuutonta muuttaa koko järjestelmää jonkun kulttuurin takia. Jos lähdetään liikkeelle tällä periaatteella, sitten kaikkien suomalaisten naisten pitää käyttää huntua, koska somalialaisessa kulttuurissa naiset ovat hunnutettuja!. Lisäksi mies saa mennä naimisiin neljän naisen kanssa, koska somalialaisessa kulttuurissa näin tehdään!. Pakkoruotsin tilalla opetetaan kouluissa pakkosomaliaa.

Voin kuvitella suomalaisen perheen käymässä uimahallissa ja ovella kerrotaan pikku-Eetulle, että sinä ja äiti pääsette mutta isä ei, koska nyt on somalinaisten vuoro, johon miehet eivät saa tulla! Mitä äiti selittää pikku-Eetulle? Suostuuko Eetu enää käymään uimassa tyttöjen kanssa?

Lehdessä mainittiin, että somalinaisille on tärkeää oppia uimaan tuhansien järvien maassa. Aikovatko somalinaiset jatkossa uida järvissä miesten silmien edessä, vai aikooko Kouvola sulkea tiettyjen järvien rannat aidoilla niin, että somalinaiset pystyvät uimaan rauhassa?

Ne perheen miehet, jotka eivät salli perheen naisten uida yleisillä uimarannoilla, halveksivat helposti ja häpeämättömästi tuijottavat suomalaisnaisia rannoilla. Se on hyvin loukkaavaa suomalaiselle naiselle, koska naisenarvo ei ole todellakaan kiinni siitä käykö hän uimassa miesten nähden vai ei.

Onneksi olen itse ulkomaalaistaustainen. Olen varma, että jos olisin suomalainen, minua olisi varmasti syytetty rasistiksi. Mielestäni jokaisen toisessa maassa asuvan täytyy sopeutua uuden maan kulttuuriin ja tapoihin eikä voi odottaa, että koko maan järjestelmä ja tavat muutetaan hänen tapojensa mukaan.

Uskontoa ei saa sotkea tähän asiaan. Se on puhtaasti kulttuuriasia. Esimerkiksi Lähi-idän maissa monet musliminaiset käyvät uimassa julkisilla rannoilla ja uimahalleissa. Miksei opeteta somalinaisille jotain muuta liikuntalajia kuten hiihtoa tai suunnistusta, joka auttaa heitä sopeutumaan Suomen luontoon ja samalla heidän kulttuurinsa ei estä sitä?

Ashraf Benyamin

Naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri, ylilääkäri

Kouvola

No hän on oikeassa. Myös bangladeshissa naiset uivat. On olemassa myös peittävämpiä uimapukuja kuin bikinit jos tahtoo sellaiset esim lahkeelliset ja hameelliset oli viimekesänä elloksella.
Kulttuuristahan se on paljon kiinni.
On luonnollista pelätä muutoksia myös somalien mutta sopeutua täytyy jos haluaa pärjätä.

Tätä mieltä olen ollut jo pitkään, ne ulkomaalaiset ketkä ei sopeudu maamme tavoille niin menolippu kouraan ja bai bai.
Ennen kun olen sanonut muussa ketjussa tämän niin minutkin olisi haukuttu rasistiksi ;)

"Onneksi olen itse ulkomaalaistaustainen. Olen varma, että jos olisin suomalainen, minua olisi varmasti syytetty rasistiksi. "

Äärisuvaitsevaisten turvat pysyvät tukossa kun mamu arvostelee mamujen sopeuttamista, muuten olisi päivilipposten ja astridthorsien leimakirves heilahtanut ja kovaa.

Rohkeutta päättäjille
15.12. 04:00

Olen todella iloisesti yllättynyt valtavasta kannatuksesta, jota olen saanut monilta kirjoituksestani (KoSa 9.12.) maahanmuuttajanaisten uimavuoroista. Lämmin kiitos teille kaikille! Se vahvistaa, että suomalainen katuihminen haluaa pitää omasta kulttuuristaan kiinni eikä halua luopua siitä. Sitten se on se yhteiskunta, josta olen ylpeä asuessani. Maassa maan tavalla -periaatteella eletään koko maailmassa paitsi muutamassa Euroopan maassa, jotka ovat antaneet periksi tässä asiassa. Nyt ne maksavat siitä kovan hinnan. Toivottavasti Suomi ei seuraa niitä. Vaara alkaa olla jo niin lähellä, Tukholmassakin.

Jos annatte periksi pienestäkin asiasta, kohta täälläkin peli on menetetty. Nyt kuullaan jo, että täytyy luopua joulujuhlien kristillisestä sisällöstä, koska se ei sovi muille uskonnoille. Pääsiäisloma on ärsyttävä sana muille uskonnoille ja siitä keskustellaan vaihdetaanko se kevätlomaksi. Käsittämätöntä.

Toisaalta olen todella pettynyt suomalaisiin päättäjiin. Emme ole vielä saaneet vastausta Kouvolan päättäjiltä aikooko Kouvola oikeasti antaa maahanmuuttajanaisille oman vuoronsa Kouvolan uimahalleissa, joihin miehet, edes laitosmiehet eivät saa päästä. Miksi olette nyt hiljaa?

Olemme tottuneet kuuntelemaan politiikkojen ja päättäjien ääniä koko ajan, mutta nähtävästi vain ääntä ilman toimintaa. Meillä kaikilla on jo mitta täynnä teidän turhia lupauksianne. Nyt kun on aika puhua, kaikki ovat hiljaa. Päättäjä, jolla on valta mutta on hiljaa asiasta, joka on herättänyt laajaa keskustelua, hän on sittenkin eri mieltä kuin suurin osa kansasta tai on samaa mieltä, mutta ei uskalla puhua.

En minä ainakaan halua, että minun edustajani (siis joka edustaa minua ja päättää minun puolestani) on eri mieltä kuin minä tai on pelkuri. Luulen, että monetkaan eivät halua. Kouvola ja koko Suomi tarvitsevat rohkeita päättäjiä, jotka ajavat ensisijaisesti heidän maakunnan ja maan etuja eivätkä taivu ulkopuolisten paineiden alla.

P.S. En ole kansanedustajaehdokas.

Ashraf Benyamin

Naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri, ylilääkäri

Kouvola

http://www.kouvolansanomat.fi/Mielipide---Sana-on-vapaa/2010/12/15/Rohkeutta+p%C3%A4%C3%A4tt%C3%A4jille/2010210193111/69