Asiakas rikkoo kaupassa tavaran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä lapsi 3v. alkoi laittamaan suklaamunaa lähikaupassa kassahihnalle, mutta se vahingossa tipahti ja meni rikki. Kauppias täti katsoi ja peri siitä maksun, eikä sanonut mitään. Ollaan sinne tuhansia ja tuhansia euroja kannettu rahaa niin mun mielestä ois voinut kyllä sanoo vaan että ottakaa uus. Mutta enpä enää siellä paljon asioi. Kahen euron takia on menettänyt ainakin 1000.

no eikö ne lapset voi pitää niissä kärryissään tai ohjata pois siitä kassalta säätämästä?

Mitä pahaa siitä on, jos lapsi harjoittelee kaupassa asiointia vanhempiensa kanssa. Mun mielestä lapsi saa ottaa tavaroita hyllyltä kärryyn ja kärrystä kassalle sekä auttaa pakkamisessa. Käy lapsellekin aika pitkäksi, jos mitään tekemättä pitää kärryssä istua ja sitten joskus isompana pitää yht´äkkiä osta asioita. Harvemmin meilläkään on lapsillekaan tapahtunut vahinkoja. Joskus on kyllä tullut viilipurkin kanteen viiltoa yms, mutta yleensä ollaan näissä tapauksissa ostettu vähän rikkonaisetkin tuotteet, vaikka kauppias on saattanut ehdottaa uuteenkin vaihtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä lapsi 3v. alkoi laittamaan suklaamunaa lähikaupassa kassahihnalle, mutta se vahingossa tipahti ja meni rikki. Kauppias täti katsoi ja peri siitä maksun, eikä sanonut mitään. Ollaan sinne tuhansia ja tuhansia euroja kannettu rahaa niin mun mielestä ois voinut kyllä sanoo vaan että ottakaa uus. Mutta enpä enää siellä paljon asioi. Kahen euron takia on menettänyt ainakin 1000.

no eikö ne lapset voi pitää niissä kärryissään tai ohjata pois siitä kassalta säätämästä?

Mitä pahaa siitä on, jos lapsi harjoittelee kaupassa asiointia vanhempiensa kanssa. Mun mielestä lapsi saa ottaa tavaroita hyllyltä kärryyn ja kärrystä kassalle sekä auttaa pakkamisessa. Käy lapsellekin aika pitkäksi, jos mitään tekemättä pitää kärryssä istua ja sitten joskus isompana pitää yht´äkkiä osta asioita. Harvemmin meilläkään on lapsillekaan tapahtunut vahinkoja. Joskus on kyllä tullut viilipurkin kanteen viiltoa yms, mutta yleensä ollaan näissä tapauksissa ostettu vähän rikkonaisetkin tuotteet, vaikka kauppias on saattanut ehdottaa uuteenkin vaihtoa.

käy siinä ruuhkassa jonottajienkin aika pitkäksi..

löysinpa vanhan ketjun, pakko kantaa korteni kekoon.
kerran tiputin tiimarissa lasisen maljakon vahingossa toisella maljakolla ( oli huonosti järjestelty hyllylle ), en joutunut sitä maksamaan. myyjä totesi olevan jokapäiväistä, että jotakin menee rikki. pahoittelut riitti korvaukseksi.

eräässä lahjatavarakaupassa etsiskelin myyjän kanssa lahjaksi sopivaa taulua ja myyjä otti seinältä alas erään kauniin, muutaman kympin maksavan taulun. ei kuitenkaan ollut mieleiseni, joten yritin laittaa taulun takaisin seinälle, niin seinässä ollut koukku irtosi ja taulu tippui lattialle. kehykset halkesi, jolloin myyjä väitti, että tahallaan tiputin sen lattialle, vaikka itse näki, että se koukku lähti seinästä. annoin myyjälle 20e käteen ja sanoin, että se riittäköön, kun en sitä tahallani rikkonut.

Alkuperäinen kirjoittaja Mammukka:
Olen joutunut joskus vuosia sitten Tiimarissa maksamaan puolet vahingossa rikkomani tavaran arvosta, enkä saanut tavaraa itselleni - kiitettiin kyllä rehellisyydestä :o)

Mulle kävi kans näin mutta sain tavaran mukaani ja liimaamalla siitä tuli hyvä!

Meillä on mies tiputtanut astiaston sittarissa korilla vahingossa toki, ei jouduttu maksamaan, oli kuulemma tornintekijän vika.
joskus tullu hajotettua jotai lasipurkkeja prismassa, niistäkään ei olla peritty maksua.
JA muutaman kerran kassalla on joku leipäpussi, riisipussi tms päättäny hajota, olen vaan pyytäny laittamaan semmoseen hedelmäpussiin jutun ni saa kotiin kuskattua, isossa kaupassa jos kaikkia lähtis ettii uutta tilalle ni ikuisuuksiahan siinä menis..

Yhteistyössä