Asiakaspalvelijat, onko teillä samaa "ongelmaa" kaverien suhteen?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mä itte olen baarissa töissä ja toki kavereita käy asiakkaana. No monella heistä on tapana jäädä juttelemaan hetkeksi. No ei siinä mitään, mutta kun mä olen kuitenkin töissä ja varsinkaan kiireisenä hetkenä ei oikeen ehtisi jutella.

Eilenkin yksi kaveri jäi juttelemaan juuri vähän ennen valomerkkiä. Mä siinä vastailin samalla kun palvelin toista asiakasta. Tuli valomerkki ja kaveri sanoi, että ei tainnut kiire vielä loppua. Sanoin, että ei niin koska pitää ruveta siivoamaan.

Ei tunnu kaverit tajuavan, että mä en voi töissä noin vain jäädä heidän kanssaan rupattelemaan. Yritän aina hienovaraasesti päästä tilanteesta, ettei kaverit suuttuisi.

Ja toinen seikka on se, että kaikki kaverit ja kaverinkaverit ja puolitutut kuvittelee, että ne saa aina alennusta. Mulla siis tämä ongelma edellisessä työpaikassa, olin eräässä erikoisliikkeessä myyjänä.

Tällä hetkellä en ole asiakaspalvelutyössä, mutta ollessani viime kesänä kaupassa kesätöissä huomasin saman asian. Olin laittamassa tavaroita hyllyyn kun näin erään tuttavani ja totta kai hän jäi selittelemään ummet ja lammet kanssani. Mikäs siinä muuten olisi höpötellessä, mutta työt kuitenkin pitäisi hoitaa eikä oikein olisi aikaa höpötellä. Se on vaikea tilanne kun pitäisi hienovaraisesti vihjata että pitäisi jatkaa töitä.

No ei oikeestaan, koska kaikki on "aikuisia" ja NÄKEE silloin, mitä tapahtuu.
Mutta puhelimessa tuntuu muutamalla olevan aikaa jaaritella vaikka kuinka, vaikka suunnilleen sanoisin olevani tulipalossa.
(Siis jos soittavat töihin. Jaariti jaariti)

Joiltakin kyllä puuttui tilannetaju. Sama koski myös joitakin mulle vieraita asiakkaita, varsinkin miehet joskus ei meinannut millään siirtyä luukulta ja päästä seuraavaa asiakasta, vaikka olivat jo asiansa hoitaneet, halusivat jutella kaikkea muuta vielä, ja takana tajuton jono... Pyrin niin tutuille kuin tuntemattomillekin aina huomauttamaan ystävällisesti, että mulla olisi seuraava asiakas palveltavana.

Ite asiakkaana ärsyttää joskus kun myyjä juttelee edellisen asiakkaan kanssa (joka selkeästi on joku tuttava) ja jossain vaiheessa sit viitsii laittaa minunkin tavarat kassan läpi, ottaa rahat (edelleen jutellen sen kaverinsa kanssa) katsomatta mua ollenkaan ja mä poistun ostosten kanssa ilman että myyjä on sanonut mulle sanaakaan tai katsonut päinkään ja myyjä jää vielä juoruamaan...

Ei oikeastaan. Suurin osa tajuaa lähteä viimeistään kun oma "palveluvuoro on mennyt".

Jos ei niin sitten vaan otan vastaan jonosta seuraavan, ja yritän jutella ja palvella molempia samaan aikaan.

Itsellä ei kokemusta, mutta kassalla joskus huomaa kiusaantuneita kassaneitejä, jotka yrittävät epätoivoisesti päättää juttutuokion tuttunsa kanssa. On sitten tosin niitäkin, jotka juoruilevat muista asiakkaista välittämättä...

Mulle ei oo niin käyny, kun ei kavereita oo asunut siinä alueella, missä oon ollu töissä.

Mutta työkaveri on sitten sellainen, että jää mielellään selittelemään ummet ja lammet asiakkaille. Solmii asiakkaiden kanssa kaveruussuhteita ja saattaa jopa tunteja(!!) työpäivän aikana käyttää hälisemiseen. Ja joo, on saanut kyllä pomolta varoituksenkin, koska olen tästä myös pomolle kertonut.

Eip mulla juurikaan tuo ongelma ole, ihan kiva vaan jos joku jää jutteleen, voin samalla hyllyttää ku juttelen :D Nojoo, kassalla ollessa ei tietty oo hyvä jäädä turiseen :ashamed: ja koitankin vaan nopeet kuulumiset vaihtaa siinä samalla ku piippailen tuotteita.. :saint:

Baarissa ku olin töissä nin kyl kamut näki jos mun piti myydä tai siivota, ja ymmärtivät sen..

Yhteistyössä