Astianpesukone-asiaa, apua please!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pesky Pixie

Aktiivinen jäsen
11.09.2008
26 526
2
36
Joo. Siis mulla on astianpesukone. Muutossa siitä hajosi pohjasta ne sellaiset muoviset ruuvattavat "jalat", joilla sitä saa nostettua ja laskettua. Tai näistä jaloista hajosi muistaakseni kolme, sitä konetta ei saa siis nostettua ylöspäin. No, nyt se kone on paikallaan, ja se ei tietenkään ole tarpeeksi korkea täyttämään koko sitä koloa joka sille tiskipöydän alla on. Näin se astianpesukoneen yläreuna jaa n. 10-15cm tiskipöydän reunan alle. Aikaisemmassa kodissa tää kone oli kiinnitetty tiskipydän alareunaan kiinni, ja niin ollen se pysyi tukevasti siinä paikallaan.

No, nyt ongelma on siis se, että kun se astianpesukone vaan seisoo paikallaan, eikä ole kiinnitettynä minnekään, niin se kallistuu, jos siellä on paljon painoa alakorissa, ja se on he***in ärsyttävää.

Miten, oi miten, tästä ongelmasta pääsee eroon? Mä haluan sen jotenkin kiinni jonnekin, että mä saan rauhassa täyttää ja tyhjentää konetta ilman että tarttee pelätä että se kaatuu.

Meillä on koneen pintaa korotettu sellaisella hyvin epäesteettisellä lankunpätkällä, joka on ruuvattu tiskipöydän alla olevaan reunaan kiinni. Epäselvä selitys ja epäestettiinen viritys, mutta toimii.
Oma silmä on jo siihen tottunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Meillä on koneen pintaa korotettu sellaisella hyvin epäesteettisellä lankunpätkällä, joka on ruuvattu tiskipöydän alla olevaan reunaan kiinni. Epäselvä selitys ja epäestettiinen viritys, mutta toimii.

Onnistuiskohan tollanen ruuvaaminen multa... :whistle: Siis siinä koneessa on jotkut raudat, niihin pitäisi ensin vissiin ruuvata jotkut ruuvit.. ja sitten siihen joku lankunpätkä, joka ruuvataan tiskipöytään kiiinni? :D Mulle on ihan sama onko se estettinen vai nou, kunhan toi kone ei enää kaadu. Järki menee. |O

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

Onnistuiskohan tollanen ruuvaaminen multa... :whistle: Siis siinä koneessa on jotkut raudat, niihin pitäisi ensin vissiin ruuvata jotkut ruuvit.. ja sitten siihen joku lankunpätkä, joka ruuvataan tiskipöytään kiiinni? :D Mulle on ihan sama onko se estettinen vai nou, kunhan toi kone ei enää kaadu. Järki menee. |O

meillä sen ruuvasi mies. Mutta se oli oikeasti vaarallinen ja oli aika tylsää, kun oli sen melkein saanut lastatattua täyteen, siten että piti sitä toisella jalalla pystyssä koko ajan.. kun jokin vei huomion toisalle ja koko kone kaatui ja astiat kolisi lattialle |O

Meidän astianpesukone on kiinnitetty ruuveilla kaapin sivuseiniin kiinni. Koneessa oli jo reiät ja ruuvit valmiina kiinnitystä varten, eli ei tarvinnu ruveta rikkomaan koneen kylkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän astianpesukone on kiinnitetty ruuveilla kaapin sivuseiniin kiinni. Koneessa oli jo reiät ja ruuvit valmiina kiinnitystä varten, eli ei tarvinnu ruveta rikkomaan koneen kylkiä.

Mun koneessa ei kyllä kyljissä ole tuollaisia ruuveja tai reikiä... kaikista paras olis kai nyt kun löytäis ne ruuvit sinne jalkoihin, mä en vaan valmistajan sivuilta löydä mitään varaosia.

Saiskohan jostain palkattua sellaisen miehen, joka tulis asentamaan tuon vehkeen tavalla tai toisella kiinni.. :| Paljonkohan sellainen maksais.. :/ Tolle on nyt pakko tehdä jotain ennen kuin mä rusikoin koko koneen tuusan nuuskaksi hermostuksissani.

Mistä mä niin kuin tarkistaisin tällaisen asian? :D
Kodinkonehuollosta ja kannattaa kysellä niiden hintaa, ennenkuin tilaavat uudet (tuskin löytyy varastosta).

Tai sitten rakennat sinne alle sopivan korkuisen tason tai kiinnität yläpuolelle sopivan pölkyn, mihin saat siiten sen koneen kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä mä niin kuin tarkistaisin tällaisen asian? :D
Kodinkonehuollosta ja kannattaa kysellä niiden hintaa, ennenkuin tilaavat uudet (tuskin löytyy varastosta).

Tai sitten rakennat sinne alle sopivan korkuisen tason tai kiinnität yläpuolelle sopivan pölkyn, mihin saat siiten sen koneen kiinni.

Mä en osaa rakentaa mitään enkä mä tiedä osaanko mä mitään pölkkyäkään laittaa... Sitä mä mietin, että jos siihen laittaa jonkun pölkyn yläpuolelle, niin millainen sen pitäis olla, kun se pitäis ensin saada kiinni niihin koneen kiinnitysrautoihin ja sitten vielä tiskipöytään.

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Höh, mullakin on jotenkin tyhmästi, ei voi pitää molempia koreja yhtäaikaa auki kun sitten kaatuu.. Tai siis jos niissä on jotain. Jalat ei kuitenkaan tietääkseni oo rikki :o

No mulla on. :( Jos jalat ei olis rikki, niin niillä sais helposti nostettua sitä konetta niin paljon että sen saa suoraan ruuvattua tiskipöytään kiinni.

Mä en osaa rakentaa mitään enkä mä tiedä osaanko mä mitään pölkkyäkään laittaa... Sitä mä mietin, että jos siihen laittaa jonkun pölkyn yläpuolelle, niin millainen sen pitäis olla, kun se pitäis ensin saada kiinni niihin koneen kiinnitysrautoihin ja sitten vielä tiskipöytään.
Ensin sinne tiskipöydän alle kiinni, siellä pitäisi olla sellainen litteä lauta. Kannattaa porata siihen pölkkyyn kolot, että niiden ruuvien tarvitse olla jättipitkät, kannat menevät sinne koloihin eli poraat ensin ohuella terällä pölkyn läpi saakka ja sitten samaan reikään syvennykset ruuvia varten. Se tiskikone kiinnitetään lopuksi aivan samoin, kuin kiinnitettäisiin oikeankorkuisena sinne tiskipöydän alle. Kannattaa mitata tarkkaan, millainen pala sinne väliin pitää tunkea. Kannattaa maalata sitten kaapiston väriseksi tai peittää jollain sopivalla levyllä.

Yhteistyössä