Asunnon hälytysjärjestelmän kytkeminen päälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hippoliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hippoliina

Aktiivinen jäsen
25.01.2005
3 041
0
36
Hausjärvi
Mä laitoin mun vanhemmilla käydessä hälyttimet päälle, kunnes huomasin että autotallin ovi onkin vielä auki. Äkkiä menin takas sisälle ja laitoin hälyttimet pois.
Sit laitoin autotallin oven kiinni ja laitoin hälyttimet taas päälle. Kunnes tajusin että talon sivuovi on auki, mies juoksi sen laittamaan kiinni.
Kai ne hälyttimet meni ihan päälle kuitenkin.
Siis että kun hälyttimen kytket niin onko se pieni aika laittaa ne kaikki ovet kiinni?

Sen mä tiedän että sen ulko-oven vieressä sisällä kun on se kytkentä, niin sen voi laittaa päälle oven ollessa auki tai kiinni, ja sitten on se hetki aikaa että laitat oven lukkoon.

Sen tiedän että ei se hälyttänyt ole, kun sieltä soitetaan ensin isälleni ja sitten mulle ja kysytään. Sen jälkeen äitilleni ja sitten vasta menevät katsomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Sen mä tiedän että sen ulko-oven vieressä sisällä kun on se kytkentä, niin sen voi laittaa päälle oven ollessa auki tai kiinni, ja sitten on se hetki aikaa että laitat oven lukkoon.

Sen tiedän että ei se hälyttänyt ole, kun sieltä soitetaan ensin isälleni ja sitten mulle ja kysytään. Sen jälkeen äitilleni ja sitten vasta menevät katsomaan.

Porukoillani on vähän sama systeemi. Kyllä tuossa sun tapauksessa mun mielestä meni hälyt päälle, koska ei ne itsestäänkään mene pois.

Ite onnistuin kerran tekemään niin, että lähtiessäni heitin laina-avaimeni eteisen pöydälle, laitoin hälyt päälle, menin ulos ja löin oven kiinni. Siinä sitten huomasin, ettei ovi mennyt kunnolla lukkoon, avasin sitä vähän ja tönäsin kunnolla kiinni, jolloin lukko kyllä naksahti, mutta se laukaisi hälytyksenkin.. hiukan rupesi nolottamaan, kun hälyttimet alkoi ulvoa ja avaimeni oli siellä sisällä, kun oli sovittu että palautan sen. Ei se silti naapureita tuntunut kiinnostavan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:

Porukoillani on vähän sama systeemi. Kyllä tuossa sun tapauksessa mun mielestä meni hälyt päälle, koska ei ne itsestäänkään mene pois.

Ite onnistuin kerran tekemään niin, että lähtiessäni heitin laina-avaimeni eteisen pöydälle, laitoin hälyt päälle, menin ulos ja löin oven kiinni. Siinä sitten huomasin, ettei ovi mennyt kunnolla lukkoon, avasin sitä vähän ja tönäsin kunnolla kiinni, jolloin lukko kyllä naksahti, mutta se laukaisi hälytyksenkin.. hiukan rupesi nolottamaan, kun hälyttimet alkoi ulvoa ja avaimeni oli siellä sisällä, kun oli sovittu että palautan sen. Ei se silti naapureita tuntunut kiinnostavan.

No hyvä juttu. Eiköhän se sitten ole päällä. Mietin vaan että eikai mun tarvi mennä tänään tarkistamaan. Vanhempani ovat reissussa. Mutta en mä viitsis sinne asti lähteä ajelemaan.

Meillä ei mene hälyt päälle jos ovet on auki. Ei ole silloin "viritysvalmis" tilassa. Eli jos ovi on auki "selällään" siten että sen oven tila on auki, niin hälyt ei mene päälle. Jos vaan oven lukko on auki, mutta ovi kiinni, niin silloin hälyt menee päälle, ja hälyttää normisti jos ovi avataan. Meillä määritelty ovi, josta voi tietyn ajan poistua virityksen jälkeen. Jos poistuu "väärästä" ovesta hälyttää.

Yhteistyössä