Asunto ja luottotiedot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli: itsellä luottotiedot menneet. Mieheni ei tiedä ja olemme muuttamassa yhteen. Miehellä luottotiedot ok mutta itsellä huonosta elämäntilanteesta johtuen rästejä ja merkintöjä useita. Haimme asuntoa yksityiseltä ja tämä halusi tarkastaa luottotiedot. Nyt mua pelottaa että tämä asunto ja yhteenmuutto tyssää tähän :( olen valvonut yöt ja itkenyt, kerroin rehellisesti että mulla merkintöjä ja halusi silti katsoa mun tiedot.
Onkohan asuntoa mitään mahdollisuutta saada?

Ihmettelen tuota, ettei miehesi tiedä. Mitä järkeä on muuttaa yhteen ihmisen kanssa, jolle ei kuitenkaan voi kertoa elämässään läsnä olevia asioita? Miksi et kerro?

Älä vaan sano, että oletat ettei miehesi saa tietää luottotiedottomuudestasi. Jos siinä vaiheessa jo asutte yhdessä, niin minä ainakin kokisin tulleen huijatuksi ja tulkitsisin kertomatta jättämisen jopa valehteluksi.

Vai mitä ajattelit miehellesi sanoa, jos vuokranantaja ilmoittaa, ettei vuokraa teille asuntoaan vedoten tuohon luottotiedottomuuteesi?

• Tykkää
Reactions: Tapiontytär
[QUOTE="vieras";26056533]Miehellä kuitenkin luottotiedot ok, niin voiko minun merkinnät pilata tämän?[/QUOTE]

voi. Yhteen olette muuttamassa, joten tottakai oletetaan, että yhteinen talous ja yhteiset velat.

[QUOTE="vieras";26056533]Miehellä kuitenkin luottotiedot ok, niin voiko minun merkinnät pilata tämän?[/QUOTE]

No voi. Yksityiset vuokranantajat eivät ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia. Jos minulla olisi vastaava tilanne vuokranantajana, tekisin vuokrasopimuksen pelkästään miehen nimiin tai ottaisin toiset vuokralaiset.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Etkö ole vieläkään kertonut asiasta miehelle? Olet varmaan sama, joka jo jokin aika sitten tästä kyseli...

Miehesi saattaa olla todella raivoissaan kun saa tietää. Ja saa kyllä tietää jossain vaiheessa, jos yhdessä asuntoa haette ja yhdessä aiotte elää. Ja hänellä on silloin enemmän kuin hyvä syy olla raivona & vaikkapa jättää sinut.

Miksi ihmiset pimittää näinkin isoja asioita parisuhteessa?!

Me saatiin vuokra-asunto yksityiseltä ja kummallakaan ei ole luottotiedot kunnossa, ulosotossa melkein 100 000 e yhteensä. Mutta vuokranantaja sanoi, että ei ole väliä mitä on menneisyydessä tehnyt vaan mitä tulevaisuudessa tekee. :)

meillä mies UNOHTI kertoa ulosottoveloistaan kun alettiin vakavasssa mielessä seurustelemaan ja muutettiiin yhteen. asia selvisi kun postissa tuli ulosottomieheltä kirje ja aloin kysellä että mikä on.... voin sanoa ap:lle että kannattaa kertos sille miehelle rehellisesti. itsestäni ainakin tuntui että ei hirveesti arvosteta kun piti salata. ei se mun mielipidettä miehestä ja meidän suhteesta muuttanut. ja velkansa on hoitanut ja merkinnät poistunut, mutta väkisinhän se meidän talouteen jonkin vuoden vaikutti kun palkasta lähti rankemmalla kädellä pois.

eli kerro rehellisesti asiasta miehelle, parempi niin kuin että selviää jotenkin muuten.

Mitä pidempään tietoa mieheltä pimität, sitä suuremmaksi asiaksi se paisuu.
Yhteistä elämää aloittaessanne, tuo on ihan oleellinen tieto joka pitäisi olla miehen tiedossa jotta hän tietää mihin ryhtyy!
Kuitenkin hänen elämäänsäkkin se vaikuttaa paljon, vakuutuksien, nettiliittymien, puhelinliittymien ym. osalta. Itsehän et luottotiedottomana helposti mitään saa, joten jos kotiinne vakuutuksenki mielitte, se pitää ottaa miehen nimiin.
Vai ajattelitko huijata miestä ottamaan kaikki ylimääräiset omiin nimiinsä?

Kerro miehellesi pian noista häiriöistä.

Yksityiseltä hain asuntoa, kysyi merkinnöistä ja kerroin että niitä on, mutta että ei ole vuokrarästejä. Vuokranantaja sanoi tarkastavansa tiedot ja soittavansa takaisin. Kun soittoa ei kuulunut, soitin itse ja hän mietinnän jälkeen puhelimessa sanoi antavansa minulle mahdollisuuden. Aluksi vuokrasopimus oli määräaikainen puoleksi vuodeksi. Eli kyllä yksityisistäkin voi löytyä inhimillisiä vuokranantajia. Se ei todellakaan tarkoita, että ihminen olisi huono vuokralainen tai jättäisi vuokrat maksamatta, jos talous on jossain kohtaa hetkeksi repsahtanut.

[QUOTE="Minä";26056795]Yksityiseltä hain asuntoa, kysyi merkinnöistä ja kerroin että niitä on, mutta että ei ole vuokrarästejä. Vuokranantaja sanoi tarkastavansa tiedot ja soittavansa takaisin. Kun soittoa ei kuulunut, soitin itse ja hän mietinnän jälkeen puhelimessa sanoi antavansa minulle mahdollisuuden. Aluksi vuokrasopimus oli määräaikainen puoleksi vuodeksi. Eli kyllä yksityisistäkin voi löytyä inhimillisiä vuokranantajia. Se ei todellakaan tarkoita, että ihminen olisi huono vuokralainen tai jättäisi vuokrat maksamatta, jos talous on jossain kohtaa hetkeksi repsahtanut.[/QUOTE]

Kyllä ihminen voi olla inhimillinen, vaikkei vuokraakaan asuntoa luottotiedottomalle ;)

Se vuokrattava asunto voi olla velkarahalla hankittu, ja asunnon omistaja joutuu joka kuukausi hoitamaan velan lyhennykset ja vastikkeet, hoiti vuokralainen maksunsa tai ei. Mahdollisten vuokran maksuhäiriöiden jälkeenkin kestää kuukausia saada häädön kautta vuokralainen ulos, sillä aikaa rahaa ei tipu mistään ja asunto voidaan laittaa ihan remontoitikuntoon. Ystävällä kokemusta tästä, vaikka oli vakuutus ja takuuvuokra, silti tuli persnettoa ja paljon.

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä