Asunto ostettu- liian kiireellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kahden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se vielä hirvittää että jos nyt tulee talouden romahdus niin lainaa on parisataa tuhatta... ja korot nousee... tuliko hätiköityä...mutta kun sitä ei tiedä...

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei hirveän montaa rivitaloaluetta tule mieleen, jossa olisi niin kuuma kysyntä, että tarjouksia tulisi läjäpäin heti. Pieniä asuntoja myydään kyllä paljon tällä hetkellä pienessä ajassa, mutta ehkä kyseessä jotenkin erikoinen kohde?
Mä kyllä luulen että Hesassa sellaisia alueita on.

Ja Espossakin. Meidän rivitaloyhtiö on vanha ja rämä mutta tästäkin on alle viikossa myyty pari asuntoa viime aikoina. Toinen ostettiin me...

Hmmm...missä? Harvoin suosituillakaan alueilla yli 300t kämppiä käsistä viedään yhdessä illassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kahden äiti:
Se vielä hirvittää että jos nyt tulee talouden romahdus niin lainaa on parisataa tuhatta... ja korot nousee... tuliko hätiköityä...mutta kun sitä ei tiedä...

Turhaa pelkoaluulen minä. Me ostimme sen 'märän' talon jälkeen toisen ja arvaa oliko karmea epäluulo..Mutta hyvin kävi ja hyvä vain, että se 1 ei natsannut ! Onnea teille ja nyt vaan pakkailemaan !

Alkuperäinen kirjoittaja :
ei sitä sakkoa tule jos ei suostu maksamaan lisää..

Täysi tarjous jätettiin kun haluttiin tuo asunto. Tosi vaikea löytää mitään sopivaa. Tähän oli varaa. Tämä vauhti vain hirvittää!
Ajattelin että sanon että maksan lisää, jos muutkin on jättänyt tarjouksen yhden illan aikana. Tosi nopea menekkin sillä asunnolla. Ehkä sen saa nopeasti myytyä hyvällä hinnalla parin vuoden päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja niin mistäpäin?:
js viitsit kaupunginosan kertoa kun aika oudolta kuulostaa rivarin hinnaksi noin paljon???
Ei se kyllä mun mielestä tarpeeksi ison ja uuden rivarin hinnaksi ole paljon.

Ei talo ihan uusi ole. Siihen on tehty perustellinen kylppäri ja keittiöremontti. Ikää on jo toistakymmentä vuotta. Eikä niin isokaan, pikkulapsiajan asumme siinä kyllä kahden lapsen kanssa. Pikku huoneet on lapsille eli yhteenä 4 h + keittiö.

Ei voi muuta sanoa, kuin että kyllä siellä pk-seudulla on kalliit kämpät! Onneksi asutaan Oulussa, täältä maksaa vastaavanlainen asunto varmaan puolet siitä mitä pk-seudulla maksaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Oululainen:
Ei voi muuta sanoa, kuin että kyllä siellä pk-seudulla on kalliit kämpät! Onneksi asutaan Oulussa, täältä maksaa vastaavanlainen asunto varmaan puolet siitä mitä pk-seudulla maksaisi.
no sano muuta.

Meillä on halpa 30 vuotta vanha rivitaloasunto, mutta katselin aikanaan että tällä hinnalla saisi sieltä Oulun seudulta upean vanhan kunnostetun hirsitalon...

Alkuperäinen kirjoittaja Vielä:
PK-seudulla voi joskus olla pakko tehdä nopea tarjous jos on suosittu alue.

Eihän Hesassa parhaat kämpät tuu edes julkiseen myyntiin.

Sepä se. Mutta hirvittää. Luotimme että kun on välittäjä myymässä niin asunto on ok. Itse emme ehtineet juurikaan mitään tarkastuksia tehdä. Se huolettaa nyt. Asunnon pohjaratkaisu oli kuitenkin sellainen että se oli meidän haluama. Ja tälle alueelle oli pakko päästä. Rivitalo kyseessä.

Lisäksi asunto on lähellä koulua ja päiväkotia ja tuttaviamme.

Ja hinta oli meille sopiva. Maksoimme siitä noin 357 000 e.

Nyt alkoi kiinnostaa, missä päin :D

esim. espoon olarissa on ton tyyppinen meininki, jos asunto kiva ja kohtuuhintainen.

Täytyy sanoa, että järettömiä hintoja siellä. Meidän 2 vuotta vanha omakotitalo puolen hehtaarin tontilla täällä keskellä suomea maksoi autotalleineen 130 000e...

Muistakaa että kiinteistövälittäjien vanha kikka on sanoa että joku muukin on tarjonnut/kiinnostunut tms. Niillähän on kiire myydä kohde.

Ja ne sanoo ton vaikkei kukaan muu ois ees käyny katsomassa, saati sitten tarjonnut. Kokemusta on ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Vielä:
PK-seudulla voi joskus olla pakko tehdä nopea tarjous jos on suosittu alue.

Eihän Hesassa parhaat kämpät tuu edes julkiseen myyntiin.

Sepä se. Mutta hirvittää. Luotimme että kun on välittäjä myymässä niin asunto on ok. Itse emme ehtineet juurikaan mitään tarkastuksia tehdä. Se huolettaa nyt. Asunnon pohjaratkaisu oli kuitenkin sellainen että se oli meidän haluama. Ja tälle alueelle oli pakko päästä. Rivitalo kyseessä.

Lisäksi asunto on lähellä koulua ja päiväkotia ja tuttaviamme.

Ja hinta oli meille sopiva. Maksoimme siitä noin 357 000 e.

Nyt alkoi kiinnostaa, missä päin :D

esim. espoon olarissa on ton tyyppinen meininki, jos asunto kiva ja kohtuuhintainen.

Joo, eikä toi 350 000 ole edes kauheesti 80-luvun rivarista, jossa yli 100 neliötä... Kyllä sen mun hiukset nostattaa vaikka itse muualla Espoossa asunkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mdf:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ostimme Keravalta omakotitalon melkein 200 neliötä ja 5v vanha ihanalta paikalta ja hinta 390t..niin ja tonttia yli 1000 neliötä..

No joo, kyllä helsingin hinnat on ihan kuplia.

On kyllä täältä periferiasta katsottuna Keravankin hinnat kuplia.. :)

Meille valmistuu 195m2 talo 1850m2 tontilla, kokonaisbudjetti 230t.. Mutta asutaankin siis "maalla", eli 50 000 asukkaan kaupungissa.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ihna:
Alkuperäinen kirjoittaja mdf:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ostimme Keravalta omakotitalon melkein 200 neliötä ja 5v vanha ihanalta paikalta ja hinta 390t..niin ja tonttia yli 1000 neliötä..

No joo, kyllä helsingin hinnat on ihan kuplia.

On kyllä täältä periferiasta katsottuna Keravankin hinnat kuplia.. :)

Meille valmistuu 195m2 talo 1850m2 tontilla, kokonaisbudjetti 230t.. Mutta asutaankin siis "maalla", eli 50 000 asukkaan kaupungissa.. :)

Keravalla vaan 34 000 :)