Asuntojen hinnat Helsingissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omaa asuntoa vajaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omaa asuntoa vajaa

Vieras
Muutettiin Helsinkiin miehen työpaikan takia tämän vuoden puolella ja nyt ollaan vuokralla ja etsitään omaa asuntoa ,mutta siis olen ihan pöyristynyt näistä asuntojen hinnoista että näinköhän asutaan vuokralla jossain yksiössä koko loppu elämä =)..no toivottavasti ei sillä ollaan suurperhe ja kuitenkin tarvittaisiin ainakin asunto missä olisi kolme makkaria...Ja sellaisten hinnat näyttävät pyörivän jossain 300-400 tuhannen välissä. Jotenkin tuntuu niin ihan sairaan isolta summalta ottaa lainaa.. Minä kun vasta töihin palaamassa äitiyslomalta ja siis se työpaikkakin etsinnässä ..

Miten te muut olette ratkaisseet asian..muuttaneet kauemmas missä hinnat hiven halvemmat, asutte vaan ahtaammin pienemmässä asunnossa vaikka tarve olisi isompaan vai miten..käydään käden vääntöä miehen kanssa tästä ja minä olisin valmis jopa muuttamaan maalle takas missä saisi jo siis kaksi omakotitaloa kun täällä yhden...

Ja minkä hintaisia taloja te olette ostaneet ihan ns. norm. duunarin palkoilla ?

Kiitos kaikista mielipiteistä!

noh,alueestahan se on kiinni ja haluatteko kerrostaloon, rivariin vai omakotitaloon. Suurmetsästä esim saa vajaalla 200 tuhannella asuntoja, ehkä myös Myllypurosta ja saattas Roihuvuorestakin lähteä, mutta onko noin isoja asuntoja tarjolla niin en tiedä.

Asuminen on täällä kallista, ihan vuokrallakin. Moni perhe lähtee kehyskuntiin, mutta sitten tulee ne työmatkat maksamaan ja aika, et mietti pitää maksaako asunnosta enemmän vai jostain muusta.

Se toki riippuu mistäpäin helsinkiä olet sitä asuntoa ostamassa. esim. itä-Helsingistä saattaa saada jopa 5h+k 200000 e, tuolla hinnalla saa jo keskustan liepeiltä 3h+k asunnon...

tuo on totta ,paikalla tuntuu olevan suuri merkitys..jostain itä-helsingin suunnalta tekis mieli asuntoa katsoa..mutta siellä muutamat paikat jotka kiinnostais,paljon on sellaisia mihin en muuta ..Ja se asunnon sijainti on hyvä miettiä kyllä noiden kulkuyhteyksien vuoksikin, ettei tule tolkuttomia työmatkoja..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
just katsottiin itä-helsingstä yhtä 5 h + keittiö (paritalo) niin hinta melkein 400 000 !! ja aika perustalo ,ei mitään erityistä...

Ai sä puhut nyt omakotitaloista?! Et aloituksessa maininnut. Ne onkin sitten ihan erihinnoissa, kun tontti maksaa maltaita.

meillä on yksi lapsi koulussa ja juuri sinne kotiutunut ja siksi ei ehkä haluttaisi taas koulua vaihtaa mutta toki jos ei siitä liepeiltä mitään sopivaa löydy niin sittenhän se on pakko katsoa muualtakin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tuo on totta ,paikalla tuntuu olevan suuri merkitys..jostain itä-helsingin suunnalta tekis mieli asuntoa katsoa..mutta siellä muutamat paikat jotka kiinnostais,paljon on sellaisia mihin en muuta ..Ja se asunnon sijainti on hyvä miettiä kyllä noiden kulkuyhteyksien vuoksikin, ettei tule tolkuttomia työmatkoja..

itä-helsinkiin muuttaisin vain Laajasaloon, ehkä harkita voisin Vuosaaren uusia rantapaikkoja.. Mutta mihin haluan ehdottomasti on Tapanilan Fallkulla, täällä ollaan ja pysytään, tai sitten johonkin lähelle, iavan ihanaa aluetta..

Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Se toki riippuu mistäpäin helsinkiä olet sitä asuntoa ostamassa. esim. itä-Helsingistä saattaa saada jopa 5h+k 200000 e, tuolla hinnalla saa jo keskustan liepeiltä 3h+k asunnon...

Mistä Helsingin keskustan liepeiltä saa 200 000 eurolla 3h + k? Ei ole näkynyt, kun ollaan katseltu. Kolmihenkinen perhe ja kerrostaloasuntoa ollaan hankkimassa.

nostan jos vielä tulis lisää kommentteja =)...

^^ mietin kans tuota et ei täällä itä-helsingin puolella ole näkynyt yhtään tuollaisia 5 h ym tuohon hintaa...jos löytyy niin vinkatkaa =)

Juu ei taida 5 h + k asuntoa täältä noin halvalla löytyä, noin 300 000 tai vähän allekin saa EHKÄ jo. Mulla Kivikossa ASo asuntu. En millään olisi tänne muuttanut, mutta länsi-hki oli liian pitkät jonot. Ja yllätys on ollut positiivinen, meillä ainakin rauhallista ja hyvät ulkoilumaastot ja kaikki.

Tää taitaa olla tällä hetkellä Itä-Helsingin edullisin 5h+k+s rivitaloasunto. Talo on vanha, mutta sijaitsee suht kivalla paikalla Vanhassa Vuosaaressa. Vieressä urheilukenttä ja ala-asteen koulu. Mä oon asunut osan lapsuuttani samanlaisessa asunnossa, isäni asuu edelleen.

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=12683366979560&itemcmd=move0&listSize=35&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1329836

Me ollaan toistaiseks tyydytty asumaan vuokralla koska hinnat on olleet niin pilvissä ja oon äitiyslomalla toista kertaa putkeen.
Asutaan 4h+k 1050eur/kk joka on halvempi kuin että oltais ostettu oma vastaava alakerrasta...
Halvempi siis kuukausikuluissa mutta jos on oma niin sitähän sitten aina lyhentää lainaa!

Meillä olis tämän kokoiseen asuntoon tullut kuukausieräksi joku 1200eur + kulut joka oli liikaa hoitovapaalla ollessa joten tämä on nyt väliaikainen ratkaisu kunnes pääsen taas tienaamaan!

Huimissa hinnoissa asunnot kyllä liikkuu ja ovat taas pian lähdössä vaan entistä pahempaan nousuun :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Tää taitaa olla tällä hetkellä Itä-Helsingin edullisin 5h+k+s rivitaloasunto. Talo on vanha, mutta sijaitsee suht kivalla paikalla Vanhassa Vuosaaressa. Vieressä urheilukenttä ja ala-asteen koulu. Mä oon asunut osan lapsuuttani samanlaisessa asunnossa, isäni asuu edelleen.

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=12683366979560&itemcmd=move0&listSize=35&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1329836

Juu alue varmaan ok, mutta mitähän tuo putkiremppa vaikuttaa vastikkeeseen? Tietty hyvä, että on sitten tehty..

en pääse jostain syystä linkkiä kurkkimaan ,täytyy koittaa myöhemmin..

Juu hinnat vaan nousee ja varmaan korotkin taas koko ajan kipuaa =/..

tuosta vuokralla olosta vielä et onhan noilla isommilla vuokra-asunnoillakin niin hurjat vuokrat et ei sekään ehkä kannata..vaikea tilanne

Yhteistyössä