asuntolaina ja maksuhäiriö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras

Voiko saada asuntolainaa, jos toisella hakijoista on yksi hoidettu maksuhäiriömerkintä luottotiedoissa? Muuten kaikki ok, eli vakkari duunit, hyvät takuut, lainamäärä sopiva tuloihin nähden.

Jos on saanut, niin mistä pankista?

Maksuhäiriön omaava ei voi saada lainaa mutta jos haet omiin jos lainan hakee se jolla on puhtaat paperit niin maksuhäiriöisen tulot voidaan kuitenkin katsoa hyväksi lainaa hakiessa. Näin ainakin oli mun tutuilla.

Jos ei ole maksuhäiriömerkintää lainan saa varmasti.Ei vanha merkintä mihinkään muistiin jää.Kerran hoidettu niin on puhdas pöytä sinulla.Onnea lainanhakuun!

Tarkoitin hoidetulla maksuhäiriöllä sitä, että asiakastieto rekisteristä näkyy, että lasku on maksettu, mutta itse merkintä näkyy sielä vielä vuoden.

Se kummalla on puhtaat luottotiedot on paljon vähemmän tienaava, kuin luottotiedoton. Auttaako asiaa, jos lainaa hakee esim. 30/70 prosenttiosuuteen jaettuna?

Alkuperäinen kirjoittaja ex-tiinemamma:
Jos ei ole maksuhäiriömerkintää lainan saa varmasti.Ei vanha merkintä mihinkään muistiin jää.Kerran hoidettu niin on puhdas pöytä sinulla.Onnea lainanhakuun!

Ei pidä paikkaansa. Jos luottotiedot menee niin se on 3-5 vuotta sen jälkeen merkintä siellä vaikka olisi maksanut velat pois.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarkoitin hoidetulla maksuhäiriöllä sitä, että asiakastieto rekisteristä näkyy, että lasku on maksettu, mutta itse merkintä näkyy sielä vielä vuoden.

Se kummalla on puhtaat luottotiedot on paljon vähemmän tienaava, kuin luottotiedoton. Auttaako asiaa, jos lainaa hakee esim. 30/70 prosenttiosuuteen jaettuna?

Valitettavasti ne ei anna lainaa missään määrin jos luottiedoissa merkintä. Odottakaa se vuosi että saatte merkinnän pois niin saatte lainan :)

Miksi ei voisi odotella sitä vuotta että se merkintä häviää ja mennä sitten kyselemään uudelleen.

Kyllä luottotiedotonkin VOI saada lainaa, mutta vaativat ihan pirun paljon kovemmat vakuudet ja/tai takaajat.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Valitettavasti ne ei anna lainaa missään määrin jos luottiedoissa merkintä. Odottakaa se vuosi että saatte merkinnän pois niin saatte lainan :)

Kyllä voi saada asuntolainaa vaikka luottotiedoissa olisi merkintä. Vaativat vaan että pystyy osoittamaan että maksuhäiriö on hoidettu. Näin siis sampo pankissa.

Otettiin justiinsa reilu sata tonnia lainaa asuntoa varten. Mulla on ulosotossa 20 000 euroa, mutta maksusopimus sinne menossa kokoaika. Eli maksan joka tilistä ulosottoja pois. Pankki joka lainan myönsi on osuuspankki.

Voidaan toki odotella vuosi, jos lainaa ei nyt saada. Pakkohan se sitten on.

Meillä kyllä tosiaan takuita (eli panttikirjoja) löytyy vähintään triplasti tarvittava määrä ja lisäksi henkilötakaaja..

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Otettiin justiinsa reilu sata tonnia lainaa asuntoa varten. Mulla on ulosotossa 20 000 euroa, mutta maksusopimus sinne menossa kokoaika. Eli maksan joka tilistä ulosottoja pois. Pankki joka lainan myönsi on osuuspankki.

miksette ottanu sitä 20000e enemmän et olisit saanu ulosoton pois? meinaan et varmaan tulis edullisemmaks ja nopeempaa maksettua pankkiin ku suoraan ulosottoon..

Voidaan toki odotella vuosi, jos lainaa ei nyt saada. Pakkohan se sitten on.

Meillä kyllä tosiaan takuita (eli panttikirjoja) löytyy vähintään triplasti tarvittava määrä ja lisäksi henkilötakaaja..

kannattaa käydä kyselemässä ja jos ei mikään pankki myönnä niin sitte uudestaan vuoden päästä..

Yhteistyössä