Asuntolainasi koron marginaali?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Velallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Velallinen

Vieras
Hei, mietin maksanko liikaa korkoja, joten

-tiedustelen mikä on asuntolainasi koron marginaali, eli se henkilökohtainen osuus, joka lasketaan viitekoron, esim. euribor 12 kk tai pankin prime-korko päälle? Mistä pankista lainasi on?

Meillä marginaali on 0,42 % ja pankki on osuuspankki.

Marginaalihan riippuu asiakkaan maksu- ja neuvottelukyvystä, lainan määrästä yms. henkilökohtaisista tekijöistä, joten todellisista keskimääräisistä marginaalien määristä on vaikea saada tietoa julkisuudesta.

Kiitos vastauksista!

euribor ja siihen pankin marginaali 0,45%...oli 0,6% mut laski kun soitetttiin ja väitettiin et muu pankki tarjonnut parempaa kuin silloin oli... mies oli vakinaistettu kans, joten alensi maksukykyriskiä.

No huh! Taitaa olla huomenna asiaa pankkiin ja asuntolainat kilpailutettua uudelleen... Meillä 0.8 %, molemmilla vakituiset ja ihan hyvä palkkaset työt (tosin itse olen nyt hoitovapaalla). Mikäs teillä on lainan määrä ja koska otettu?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Piti ihan kaivaa esiin noi keväällä tehdyt paperit. Sama pankki, marginaali 0,35%

Kiitos tiedosta! Kuulin eräältä tutulta, joka myös oli saanut samasta pankista 0,35% ja siitä sitten intouduinkin selvittelemään asiaa.

Saatko pankilta vielä bonuksiakin?

Toivottavasti ihmiset vastailee tähän ketjuun, jotta saadaan kattavampi otos siitä, onko yleinen linja jo näin alhainen vai oletteko sinä ja se tuttuni pankin erityisiä vip-asiakkaita :)

Entä muiden pankkien asiakkaiden marginaaleja?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Piti ihan kaivaa esiin noi keväällä tehdyt paperit. Sama pankki, marginaali 0,35%

Kiitos tiedosta! Kuulin eräältä tutulta, joka myös oli saanut samasta pankista 0,35% ja siitä sitten intouduinkin selvittelemään asiaa.

Saatko pankilta vielä bonuksiakin?

Toivottavasti ihmiset vastailee tähän ketjuun, jotta saadaan kattavampi otos siitä, onko yleinen linja jo näin alhainen vai oletteko sinä ja se tuttuni pankin erityisiä vip-asiakkaita :)

Entä muiden pankkien asiakkaiden marginaaleja?
Sain bonuksia ja lisäksi tulee niitä Pohjolan etuja. Mulla on muutenkin ollut vakuutukset aina Pohjolassa. Mä pyysin lainatarjouksia hörökorvapankin lisäksi Samposta ja Nordeasta ja lainani oton jälkeen sampo olisi ollut halukas neuvottelemaan uudestaan kanssani lainasta ja tämän lainani siirätämisestä Sampoon. Mulla varmaan vaikuttaa asiaan kohtuullisen hyväpalkkainen työ (tosin olen yh) ja se, että mulla on lainani vakuutena yli 2 kertaa lainamäärää suurempi omaisuus. Mulla on korkokatto nyt viideksi vuodeksi 3% ja olen liian laiska ruvetakseni nyt seuraavaan viiteen vuoteen lainaa millään tavalla kilpailuttamaan uudestaan. 5 vuoden päästä kun en todennäköisesti enää edes tarvitse tätä asuntoa, joten katson tilanteen sitten uudestaan, uudessa valossa ja uusilla kriteereillä.

Niin ja osuuspankillahan saa boonuksia. Ja kun opn pohjolan asiakas niin bonuksia käytetään kerran vuoteen vakuutuksien maksuun, menee automaattisesti! Meillä maksettiin muistaakseni 100e päälle bonuksilla vakuutus maksuja!!!

Meillä laina Nordeassa ja nyt keväällä otettiin ja marginaaliksi tarjottiin 0,35%. Kun soitimme OP:iin (jonka asiakkaita olimme entuudestaan) luvattiin laina samoilla ehdoilla, mutta vaihdoimme pankkia kuitenkin

Vaihdettiin kerran osuuspankista nordeaan.. Ja kun nordea tarjos remppalainaa 10% korolla, niin vaihdettiin takas osuuspankkiin. Jäi pikkasen paha maku nordeasta!!

marginaali on suomeksi pärstäkerroin. ja mitä hyödyllisempi asiakas olet pankille, sitä parempi pärstäkertoimesi on eli marginaalisi alenee. yleislinja 0.40-0.8% tällä hetkellä

Yhteistyössä