Asuuko kukaan Levillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bouli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bouli

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
4 072
0
36
Onko täällä ketään Levin suunnalta?Kiinnostaisi tietää minkälainen paikka se on asua ja olla..aika pieni mahtaa olla,kaikki tieto otetaan mielellään vastaan. =)

Mun mummo asuu jotain 60kilsaa kittilästä pohjoiseen (en nyt muista paikan nimeä) ja sillä oli kampaamo kittilässä,niin aika paljon on tullut pyörittyä "kylillä" ja vähän niiden ohi.
Tuo sirkka on kyllä ihan autio kesäisin,talvisin siellä on porukkaa ihan pirusti.Huomaa että eletään turismin voimin.J ase kuulee paikallisten puheista.

Eihän siellä oo kun 1 kauppa (elleivät ole rakentaneet nyt lisää) ja posti...maisemat on kivat,itse viihdyin aina sen kuukauden sielläpäin eli mä en oo kaiksita paras sanomaan minkälainen paikka se on :saint:

mistä olet muuttamassa

No siis minä en ole koskaan siellä käynyt mutta Levin ihan siinä läheisyydessä tyylliin alle 1km levin rinteille matkaa.Tai kai itse Kittilä ja Sirkka on melko samaa paikkaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Bouli:
No siis minä en ole koskaan siellä käynyt mutta Levin ihan siinä läheisyydessä tyylliin alle 1km levin rinteille matkaa.Tai kai itse Kittilä ja Sirkka on melko samaa paikkaa =)

on niillä parikyt kilsaa väliä ja pitkä maisematon tie :D
emmä tiiä miten se menee,kait se on niin että sirkka kuuluu kittilään ja niin ne kaikki muutkin siinä ympäristössä.
itse menin shokkiin kun ensimmäisen kerran menin mummon luokse joskus 15v:nä tuonne levin suunnalle kesällä.
siis ei ristinsielua missään,jos tykkää niin varmasti on hyvä olla.Tosin moni sanoi sitä ettei töitä ole kesäisin (ylläri) ja ne saa olla onnellisia jotka niitä töitä on saaneet.talvella taas saa tehdä niska limassa kellonympäri

tepasto oli se paikka jossa mummo asuu

No siis olen täälläkin asiasta kertonut että mies joka on nyt poliisina on päättänyt ryhtyä ykstyisyrittäjäksi Leville :o Ja se koittaa saada minua innostumaan ajatuksesta mutta mua ei oikein tuo paikkana kiinnosta kun on vähän niin kuin liian pieni paikka :ashamed: Ja sanoinkin että eihän siellä ole edes kauppoja,johon mies sanoi että no ethän sinä osta normi kaupasta mitään kun aina tilaan ulkomailta,mut silti ahditaa ajatellakkin että siellä ei tavallaan olisi oman alan työtä ja sitten paikkana niin pieni ettei ole mitään elämää.Ok tiedän että talviaikaan siellä on elämää ihan koko vuoden edestäkin mutta miten se muu aika sitten.Minä olen kotoisin Hesasta ja asunut ulkomailla monen monta vuotta ja nyt Oulussa ja just ollaan 2v sitten rakennettu omakotitalo tännä ja nyt sitten pitäisi innosta hihkuen lähteä tuonne..koitan tässä saada muka itselle jotain positiivista ajatusta aiheesta,mut ei se oikein onnistu :( Mies on ihan innoissaan suunnittelemassa kaikkea..mut mut..

Ja miehen mielestä mulle riittää yrityksestä ihan kylliksi töitä jos ja kun en sitä omaa työtä tule saamaan kuitenkaan.Minä olen niin kaupunki ihminen kun olla ja voi ja mieskin sen tietää mut mikä lie kriisi sille tullut kun ihan tukka putkella on sinne menossa.Ja kaiken huipuksi mies on Englantilainen eikä siis ole itse mistään pienestä paikasta lähtöisin niin melkein sekosi kun siellä kävi tutkailemassa tilannetta :o Ja onhan mies sanonut että eihän mun tartte töissä olla ollenkaan jos siltä tuntuu mut siis hei eihän sitä voi vain olla siellä..vai voiko :whistle:

Tosi asia on että jos mulla tavallaan pää leviää täälläkin ja on liian pieni paikka niin mitä olisi joku Levi :headwall: :whistle: Tämä lähtee nyt ulos lasten kanssa hakemaan positiivisia ajatuksia aiheeseen =)

hei levi on se laskettelukeskus ei siellä kukaan asu. ne jotka yrittää levillä, asuvat sirkan kylässä tai kittilässä, sirkka ja levi on miltei sama asia, kittilään tosiaan se semmoset parikytä kilometriä.

levillä on muistaakseni kaks kauppaa, ihan siinä levikeskuksessa yks ja sitte toisten rinteitten alapuolella ihan k-market.

sirkassa on vuokrakämppiä.

mitäs se brittimiehes meinaa levillä yrittää? :D

Tosi asia on että jos mulla tavallaan pää leviää täälläkin ja on liian pieni paikka niin mitä olisi joku Levi :headwall: :whistle: Tämä lähtee nyt ulos lasten kanssa hakemaan positiivisia ajatuksia aiheeseen =)

elä sitte muuta sirkkaan missään nimessä :D

tässä ois boulille vähän lisätietoa alueesta, tutustu rauhassa:

http://www.levi.fi/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sirkka_(Kittil%C3%A4)
http://www.kittila.fi/web/index.php

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
hei levi on se laskettelukeskus ei siellä kukaan asu. ne jotka yrittää levillä, asuvat sirkan kylässä, sirkka ja levi on miltei sama asia, kittilään tosiaan se semmoset parikytä kilometriä.

levillä on muistaakseni kaks kauppaa, ihan siinä levikeskuksessa yks ja sitte toisten rinteitten alapuolella ihan k-market.

sirkassa on vuokrakämppiä.

mitäs se brittimiehes meinaa levillä yrittää? :D

Ei kun mäkin just sitä kysyin että eihän siinä voi asua niin kyllä se väitti että juu näin se on siihen rakennetaan jotain taloja tai asuntoja ja näistä yksi tulisi meille aluksi ja sitten firman muita tiloja samaan syssyyn tai jotain en tiedä kun en minä ymmärrä mistään mitään.Sanoinkin että mun on pakko päästä sinne käymään kun en mä muuten saa mitään selkoa asiasta.Koitin kysellä et onko se niin kuin sama mitä Rukalla ne asumis jutut on ja plaa plaa plaa..mut voi olla ettei mies saa multa vihreää valoa asiaa. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
tässä ois boulille vähän lisätietoa alueesta, tutustu rauhassa:

http://www.levi.fi/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sirkka_(Kittil%C3%A4)
http://www.kittila.fi/web/index.php

Kiitos en tiedä uskallanko edes katsoa noita linkkejä =) Mulla on niin iso se ennakkoluulo sitä paikkaa kohtaan.Sanoin miehelle että lähdetään takas sinne Engantiin jos sun pitää johonkin päästä mut ei nyt ainakaan ylemmäs missä jo nyt ollaan..

apua,kinkkinen tilanne :o
menee siellä ekat 2viikkoa ihan kivasti,seuraavat peukaloita pyörittäessä..ja että teidän pitäs vielä asua siellä :xmas:
sieltä oli niin ihana palata stadiin ja takas omiin ympyröihin.
onkohan sun miehellä joku kriisi?*uskaltaudun kysymään*

Paha kriisi taitaa olla tai sitten vain on herran unelma tuollainen.Mut me kävimme koko perhe tutustumassa paikkaan nimeltä Levi ja onhan siellä talvelle säpinää juu mutta kaikista kivointa oli tulla sieltä omaan kotiin =) Mulle riitti jo tuo että torstaina illan suussa oltiin perillä ja tänään lähdettiin ajelemaan takas..saatikka että pitäisi miettiä että siellä asuisi ympäri vuoden niin ei kiitos.Eli ei saanut mies mun mieltä edelleenkään kääntymään..sitä muutosta odotellessa :whistle:

Lisää saa haittaa kommenttia paikasta,olen nyt siellä muutaman kerran perheen kanssa käynyt ja vaikka mies on sika innoissaan niin minä en sitä ole..mut ehkä se tästä pikku hiljaa..asunto ongelma on suurin kun ei missään nimessä ehdi rakentaa uutta tähän hätään ja tarjonta omakotitaloissa on surkea tai sitten ne on liian pieniä.Meille tarjottiin sellaista mökkiosakketta asunnoksi alkuun mutta se ei minua innosta tällä perheellä.

Lisää saa haittaa kommenttia paikasta,olen nyt siellä muutaman kerran perheen kanssa käynyt ja vaikka mies on sika innoissaan niin minä en sitä ole..mut ehkä se tästä pikku hiljaa..asunto ongelma on suurin kun ei missään nimessä ehdi rakentaa uutta tähän hätään ja tarjonta omakotitaloissa on surkea tai sitten ne on liian pieniä.Meille tarjottiin sellaista mökkiosakketta asunnoksi alkuun mutta se ei minua innosta tällä perheellä.

Minkä kokoista mökkiosaketta teille sit on tarjottu? ja minkä kokoinen perhe? Yhden rakennus ajan sitä kai jaksaa asustella vähän ahtaamminkin, jos ei ihan tosi ahtaaseen joudu.

Mun kummitätini on asunut Sirkassa vuosikymmeniä. On siellä monessa mukana, miehellä bisneksiä ja tällä kummituksella ollut työpaikka aina. Silti olisi ymmärtääkseni valmis muuttamaan pois koska tahansa. Eli viihtyy kyllä, mutta ei ole sellainen sydämen koti.

Mulle oli järkytys, kun muutama vuosi sitten kävin pitkästä aikaa Sirkassa. Muinoin se oli oikeasti pieni Lapin kylä, ja nyt sellainen hiihtokeskusslummi. Olisin viihtynyt paremmin siinä vanhan ajan kylässä.

Nyt kun on ehkä pitkäkin taantuma aluillaan, kannattaa muistaa, että ihmiset supistavat ensimmäiseksi kaikesta ylimääräisestä, ja esim. Levin-matkailu saattaa kärsiä. Ehkä se ydinbisnes toimii (laskettelu, majoitus), mutta kaikki muu karsiutuu (valjakkoajelut, moottorikelkkasafarit, lumikenkävaellukset ja mitänäitänyton).

Lapissa asuessa välimatkat saavat uuden merkityksen. Siellä ei ole homma eikä mikään hurauttaa päiväksi vaikka Kittilästä Haaparannalle Ikeaan shoppailemaan.

Mullakin mies aina toisinaan haaveilee muutosta Lappiin. Minä olen Lapista kotoisin, enkä kyllä halua sinne muuttaa. Mies savolainen, ja aina ollut innokas Lapissa liikkuja. Mulla ehkä realistisempi kuva, miehellä turistisilmälasit.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:

Minkä kokoista mökkiosaketta teille sit on tarjottu? ja minkä kokoinen perhe? Yhden rakennus ajan sitä kai jaksaa asustella vähän ahtaamminkin, jos ei ihan tosi ahtaaseen joudu.

No ei mun mielestä ole ýhtään kiva ajatus kuitenkaan vaikka voihan sitä asua pienessä jonkun aikaa,mutta ei mies ehdi mitään rakentaa ja minusta hullua edes aloittaa mitään rakentamista nyt tähän samaan syssyyn,kun kaikki aika menee tuossa firmassa kuitenkin varsinkin nyt alussa ja minäkin "joudun" olemaan siinä mukana ihan kiitettävästi.Meille on tarjottu sellaista osaketta missä on alakerta jossa olohuone+keittiö samassa sekä yksi makuuhuone sekä parvi ylhäällä.Neljän hengen perhe meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun kummitätini on asunut Sirkassa vuosikymmeniä. On siellä monessa mukana, miehellä bisneksiä ja tällä kummituksella ollut työpaikka aina. Silti olisi ymmärtääkseni valmis muuttamaan pois koska tahansa. Eli viihtyy kyllä, mutta ei ole sellainen sydämen koti.

Mulle oli järkytys, kun muutama vuosi sitten kävin pitkästä aikaa Sirkassa. Muinoin se oli oikeasti pieni Lapin kylä, ja nyt sellainen hiihtokeskusslummi. Olisin viihtynyt paremmin siinä vanhan ajan kylässä.

Nyt kun on ehkä pitkäkin taantuma aluillaan, kannattaa muistaa, että ihmiset supistavat ensimmäiseksi kaikesta ylimääräisestä, ja esim. Levin-matkailu saattaa kärsiä. Ehkä se ydinbisnes toimii (laskettelu, majoitus), mutta kaikki muu karsiutuu (valjakkoajelut, moottorikelkkasafarit, lumikenkävaellukset ja mitänäitänyton).

Lapissa asuessa välimatkat saavat uuden merkityksen. Siellä ei ole homma eikä mikään hurauttaa päiväksi vaikka Kittilästä Haaparannalle Ikeaan shoppailemaan.

Mullakin mies aina toisinaan haaveilee muutosta Lappiin. Minä olen Lapista kotoisin, enkä kyllä halua sinne muuttaa. Mies savolainen, ja aina ollut innokas Lapissa liikkuja. Mulla ehkä realistisempi kuva, miehellä turistisilmälasit.

Minä olen Hesasta kotoisin ja asunut siis miehen takia ulkomaillakin asti ja mulle järkytys oli suuri kun mies kerran töistä tullessaan ilmoitti että mitä jos meistä tulisi lappalaisia :whistle: Luulin että se on ihan seonnut,koskaan ei ole edes siellä aikaisemmin käynyt niin sinne on menossa.Molemmat kun ollaan totuttu sellaiseen elämään että kaikkia palvelut sun muut on lähellä ja on sitä ihmistä joka puolella.Minä koen että en viihtyisi siellä.Bisnes mitä menee sinne tekemään on kannattava vaikka tulisi mikä lama joten sen suhteen ei olisi huolta mutta itseä ahdistaa ajatus että sinne pitäisi muuttaa asumaan ihan pysyvästi tai ainakin joksikin aikaa. :o