Alkuperäinen kirjoittaja Bouli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mun kummitätini on asunut Sirkassa vuosikymmeniä. On siellä monessa mukana, miehellä bisneksiä ja tällä kummituksella ollut työpaikka aina. Silti olisi ymmärtääkseni valmis muuttamaan pois koska tahansa. Eli viihtyy kyllä, mutta ei ole sellainen sydämen koti.
Mulle oli järkytys, kun muutama vuosi sitten kävin pitkästä aikaa Sirkassa. Muinoin se oli oikeasti pieni Lapin kylä, ja nyt sellainen hiihtokeskusslummi. Olisin viihtynyt paremmin siinä vanhan ajan kylässä.
Nyt kun on ehkä pitkäkin taantuma aluillaan, kannattaa muistaa, että ihmiset supistavat ensimmäiseksi kaikesta ylimääräisestä, ja esim. Levin-matkailu saattaa kärsiä. Ehkä se ydinbisnes toimii (laskettelu, majoitus), mutta kaikki muu karsiutuu (valjakkoajelut, moottorikelkkasafarit, lumikenkävaellukset ja mitänäitänyton).
Lapissa asuessa välimatkat saavat uuden merkityksen. Siellä ei ole homma eikä mikään hurauttaa päiväksi vaikka Kittilästä Haaparannalle Ikeaan shoppailemaan.
Mullakin mies aina toisinaan haaveilee muutosta Lappiin. Minä olen Lapista kotoisin, enkä kyllä halua sinne muuttaa. Mies savolainen, ja aina ollut innokas Lapissa liikkuja. Mulla ehkä realistisempi kuva, miehellä turistisilmälasit.
Minä olen Hesasta kotoisin ja asunut siis miehen takia ulkomaillakin asti ja mulle järkytys oli suuri kun mies kerran töistä tullessaan ilmoitti että mitä jos meistä tulisi lappalaisiaLuulin että se on ihan seonnut,koskaan ei ole edes siellä aikaisemmin käynyt niin sinne on menossa.Molemmat kun ollaan totuttu sellaiseen elämään että kaikkia palvelut sun muut on lähellä ja on sitä ihmistä joka puolella.Minä koen että en viihtyisi siellä.Bisnes mitä menee sinne tekemään on kannattava vaikka tulisi mikä lama joten sen suhteen ei olisi huolta mutta itseä ahdistaa ajatus että sinne pitäisi muuttaa asumaan ihan pysyvästi tai ainakin joksikin aikaa.
![]()
kokeilkaa ensin sitä että ukko menee sinne ja sie jäät lasten kanssa ouluun (muistaakseni sanoit että oulussa asutte) tai sitte niin että meette muutamaksi kuukaudeksi ns. koeajalle sinne ja jos ei homma vörki niin eikun kotiin vaan.