Atoopikot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja atooppinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

atooppinen

Vieras
Onko kenelläkään ollut niin paha atooppinen ihottuma, että kädet olisivat alkaneet tekemään kauhealla vauhdilla mätärakkuloita ja niitä tuli tosi nopeesti. Menin lääkäriin, sain lääkkeet ja kun lääkkeet loppuivat meni pari päivää, niin kädet alkoivat taas tekemään mätarakkuloita. Rasvailen niitä koko ajan lääkärin määräämillä rasvoilla, mutta paranemista ei näy.
Koko ikänäni ei atooppinen ihottumani ole koskaan mätinyt, on vain kuivunut ja iho mennyt ihan rikki, mutta nämä mätärakkulat ovat minulle ihan uusi asia.
Kokemusta kenelläkään samasta?

itselläni on ollut iho todella huonona aloitettuani uuden koulun, johtuen siis ilmeisesti koulun huonosta ilmasta ja homeesta?.. itselläni myös atopia ja söin kortisonikuurin mutta se auttaa vaan sen vähän aikaa että iho on ok ja sitten kun kuuri loppuu niin iho mennyt taas huonoksi. ollut laajoista alueista ihan auki ja kosketusherkkä ja hieman "visvainen" (?).. onko sinulla tullut jotain muutoksia elämässä jotka vois aiheuttaa.. itselläni oli tuo koulun aloittaminen tuossa paikassa.... ihottuma oli tosi pahana marraskuusta toukokuun loppuun ja nyt hyvä kun on loma. tsemii sulle.

ps. itsehän olen valohoidot, kylvyt ja rasvaukset sairaalalla käynyt 2/3krt viikossa että iho olisi parempi opiskeluaikana...

Mene uudesta lääkäriin! Itsekin olen valitettavasti atoopikko, ja kaikenlaista harmia on ihon kanssa. Sinuna menisin uudestaan lääkäriin, sillä jos noin nopeasti tuli takasin, niin vahvemmat mönjät on paikallaan. Nyt sulla on ilmeisesti joku sitkeämpi pöpö iskeny?

Taytyy viel lisätä, että atoopiikkona elämä on useimiten täysin perseestä. Kaikki motivaatio menee, kun aika kuluu ihosta huolehtimiseen ja rahat menee milloin mihinkin mömmöihin :(

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Taytyy viel lisätä, että atoopiikkona elämä on useimiten täysin perseestä. Kaikki motivaatio menee, kun aika kuluu ihosta huolehtimiseen ja rahat menee milloin mihinkin mömmöihin :(

No onhan se. Siihen vaan oon niin tottunut, kun ihan vauvana olin jo sairaalassa maitoruven takia sisällä, eikun olin 2v. Lääkäriin täytyy mennä, jos tää jatkuu. Kiinnostaa vaan kohtalotoverit. Mutta mulla menee auringossakin iho kutiavaksi ja kuivaksi ja tämä on vasta ollut muutaman kesän, nuorena kuljin lyhythihaisissa kesäisin, nyt iho on parempi, kun kesälläkin joudun pitämään puuvillasta pitkähihaista. Samoin joudun pitämään pumpulisia käsineitä. Rasvaan kädet ja laitan käsineet ja silti ihoa kiristää. Tänne kirjoittaminenhan ei mitään auta, mutta kyllä olis kiva kuulla, jos jollain vastaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja atooppinen:

No onhan se. Siihen vaan oon niin tottunut, kun ihan vauvana olin jo sairaalassa maitoruven takia sisällä, eikun olin 2v. Lääkäriin täytyy mennä, jos tää jatkuu. Kiinnostaa vaan kohtalotoverit. Mutta mulla menee auringossakin iho kutiavaksi ja kuivaksi ja tämä on vasta ollut muutaman kesän, nuorena kuljin lyhythihaisissa kesäisin, nyt iho on parempi, kun kesälläkin joudun pitämään puuvillasta pitkähihaista. Samoin joudun pitämään pumpulisia käsineitä. Rasvaan kädet ja laitan käsineet ja silti ihoa kiristää. Tänne kirjoittaminenhan ei mitään auta, mutta kyllä olis kiva kuulla, jos jollain vastaavaa.

Minullakin atopia todettu jo 3 vuotiaana, ja nyt vähän päälle parikymppisenä se räjähti ihan kunnolla päälle... Tai no siis useampi vuosihan tässä on kärvistelty taas :(

Kesäkään ei tänä vuonna ole helpottanu yhtään :( Minulla tällä hetkellä taas ihottumaa vähän joka paikassa...ilmeisesti minullakin olisi taas lääkärireissu ajankohtainen :(

Alkuperäinen kirjoittaja atoopikko myöskin:
Alkuperäinen kirjoittaja atooppinen:

Minullakin atopia todettu jo 3 vuotiaana, ja nyt vähän päälle parikymppisenä se räjähti ihan kunnolla päälle... Tai no siis useampi vuosihan tässä on kärvistelty taas :(

Kesäkään ei tänä vuonna ole helpottanu yhtään :( Minulla tällä hetkellä taas ihottumaa vähän joka paikassa...ilmeisesti minullakin olisi taas lääkärireissu ajankohtainen :(

Voi meitä. :-(

Yhteistyössä