Aurallinen migreeni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulla alko aurallinen migreeni 24 vuotiaana kun esikoinen oli 6kk. Tulin uudestaan raskaaks kun esikoinen oli 8kk. Ja sitten kolmannen kerran kun edellinen oli 2v. Koko tänä aikana oli aina 2 kertaa vuodessa aurallinen migreenikohtaus olin sit raskaana tai imetin niin ei tuntunu olevan vaikutusta vaikka aurallisesta sanotaan että raskausaika pahentaa. Sitten kun tää kolmas täytti 2vee niin kohtaukset loppu tai ei niitä ainakaan vuosiin oo ollu. Voiko migreeni muka noin vaan loppua? Nyt kun mietin uutta raskautta niin tuleekin mieleen että aktivoiko se tän migreenin uudestaan?

Sulla on lasten myötä muuttunut "vähän" ruokavalio, vai miten muuten se selittyisi? Ei raskaus sitä muuten muuta kuin sen vaan, että silloin herkistyy asioille - kuten on luonnollistakin, ettei vahingoita uutta elämää. Sitä kun kuuluu suojella kuin parasta aarretta ikinä :barefoot:

Mutta eikai se migreeni koskaan parane?kun tosiaan nyt on vuosia edellisestä kohtauksesta ja omasta mielestä syön samanlai. Voiko synnytyksen jälkeen ne hormonit olla vielä sen pari vuotta sekasin ja siks migreenit kesti siihen et kuopus olis 2vee? Vai onko se ihan normaalia migreenissä että tulee muutaman vuoden tauko välillä? Eipä sillä onnellinen ettei oo nyt ollu mutta mietityttää että jos tulis vielä raskaaks niin alkaako ne alusta taas ja ehkä jopa pahempina

Migreeni on muuttanut minulla muotoaan. Aiemmin ei ollut voimakkaita auroja, nykyisin aurat voivat olla jopa ainoat merkit migreenistä (eli näkökyky menee kun salamat vain vilkkuvat).

Raskauden ja imetyksen aikana migreeniä ei ollut missään muodossa. Imetin jokaista lasta 12-14kk eli raskauden lisäksi koko tuo imetysaika oli täysin ilman migreeniä.

Kyllä mulla ainakin on ollut vuosienkin tauko migreenikohtauksissa, samoin äidilläni oli seitsemänkin vuoden tauko. Mulla aurallinen migreeni, johon ei liity kovaa päänsärkyä. Migreenikohtauksia tulee onneksi yleensä vain tyyliin kerran vuodessa ja muutenkin mun kohtaukset ovat (ainakin toistsiseksi olleet) pientä verrattuna useimpien muiden kohtauksiin.

Kyllä mulla ainakin on ollut vuosienkin tauko migreenikohtauksissa, samoin äidilläni oli seitsemänkin vuoden tauko. Mulla aurallinen migreeni, johon ei liity kovaa päänsärkyä. Migreenikohtauksia tulee onneksi yleensä vain tyyliin kerran vuodessa ja muutenkin mun kohtaukset ovat (ainakin toistsiseksi olleet) pientä verrattuna useimpien muiden kohtauksiin.

Onko sulla ollut aina noin harvoin kohtauksia? Onko joku tietty elämäntilanne selvästi pahentanu kohtauksia tai et olis tullu useemmin tms

Yhteistyössä