"autetaan somaliystävämme"-yhteisö FB:ssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -h
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Jos on rasisti niin ei pitäisi sitä noihin pieniin lapsiin kohdistaa, sillä he eivät ole voineet valita mihin elämä heidät tuo.
Mä myönnän ihan avoimesti, että lähettäisin kaikki työtä tekemättömät lusmut takaisin sinne mistä ovat tulleet. Meillä on täällä näitä sossun tapauksia tarpeeksi ihan omasta takaa niin miksi niitä pitäisi lisää haalia.

Oletko opettanut lapsillesi suvaitsevaisuutta? Sitä, että kaikki ihmiset ovat arvokkaita ja jokaisella on oikeus normaaliin elämään?

Muoks. Jatkoa vielä: minkä ikäisiä lapsesi ovat?

esikoinen on 12 ja nuorempi on niin nuori ettei kyllä varmaankaan vielä omaa mitään mielipiteitä.
Suvaitsevaisuus ei mielestäni asia joka ei anna vapautta elää muiden siivellä.

Toivon, että olet opettanut 12veelle mitä oikeasti tarkoittaa toimiva yhteiskunta, heikompiosaisista huolehtiminen ja lähimmäisenrakkaus. Oletan, että sä et ole koskaan itse elänyt esim. äitiyspäivärahoilla tai muuten muiden siivellä? Vai onko sulla siihen jotenkin suurempi oikeus kuin muilla?

tiedät ettei tämä kysymys ollut mulle mutta vastaan silti...

Mun mielestä kaikilla Suomalaisilla on oikeus elää esim.äp rahoilla ym. mutta jos tänne tulee jotain elintasopakolaisia niin saisivat kyllä tienata joka pennin ite!!!
Mun mielestä kaikkien valtioiden pitäisi pitää huolta omistaan! Poikkeuksen tekee vain ne maat jotka on sodassa ilman osaa syytään! Niistä maista tulevat pakolaiset hyväksyn!!

Mikä on elintasopakolainen?

Meille elintaso (ts. paremmat palkat) oli yksi syy siihen miksi aikanaan muutettiin ruotsiin. ja vaikkei ruotsalaisia olla virallisesti oltu kuin muutama kuukausi (henkisesti ei sitä olla vieläkään ja tuskin koskaan tullaan olemaankaan :D ) niin kyllä me olaan silti nostettu näiden kuuden vuoden aikana niin vanhempainpäivärahoja kuin sairaspäivärahoja, lapsilisiä ja esikoisen kohdalla vielä korkeinta hoitotukeakin. Ja kaikki tämä ihan puhtaalla omalla tunnolla, koetaan olevamme noihin ihan yhtä oikeutettuja kuin naapurin Svenssonit tai toisen naapurin Irakilaisperhe.

Ei-Niin-Hauska-Täti-Moonika:

Olen elänyt äp-rahoilla ja olen tehnyt myös töitäkin usean vuoden verran joten on tullut myös veroja maksetuksi. Ja työikää on sen verran vielä jäljellä, että enköhän maksa veroja moneen kertaan siihen nähden mitä olen saanut.
Muiden siivellä ei ole tarvinnut elää. Olen ihan teinistä asti tehnyt duunia ja opiskellut siinä samalla..ja ihan ilman tukia.
Ja mun mielestä on totaalisen eri asia olla lapsen kanssa kotona vaikka se maksimi kolme vuotta ja mennä sitten töihin kuin jäädä tietoisesti loppuelämäkseen systeemin elätiksi. Ja sitähän se näillä lusmuilla niin kotimaisilla kuin tuontihemmoilla on.

Meidän poitsu tietää mitä on lähimmäisen rakkaus, muista huolehtiminen ja toimiva yhteiskunta...sekä sen mitä tarkoitetaan kun käytetään systeemiä hyväksi ja minkä verran meitä pissitään linssiin tän systeemin vuoksi.

Madicken:
mä käsitän elintasopakolaisen sellaisena joka tulee tänne vain olemaan ja nostamaan sosiaalietuuksia. Siinä ei ole mitään pahaa jos omalla rehellisellä duunilla elättää itsensä ja perheensä.
Kaikki työkykyiset ihmiset on aina tervetulleita ihonväriin tai syntyperään katsomatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Meille elintaso (ts. paremmat palkat) oli yksi syy siihen miksi aikanaan muutettiin ruotsiin.

"Elintasopakolainen-nimitystä käytetään sellaisista pakolaisista, joiden ei uskota olevan kansainvälisen suojelun tarpeessa, vaan jotka saapuvat maahan sosiaaliturvan tai korkeamman elintason houkuttelemina."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakolainen#Elintasopakolainen

Ollaan yhdessä elintasopakolaisia. B)

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:

Meille elintaso (ts. paremmat palkat) oli yksi syy siihen miksi aikanaan muutettiin ruotsiin.

"Elintasopakolainen-nimitystä käytetään sellaisista pakolaisista, joiden ei uskota olevan kansainvälisen suojelun tarpeessa, vaan jotka saapuvat maahan sosiaaliturvan tai korkeamman elintason houkuttelemina."

Minä kans :wave:

:laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Oikeesti mistä teitä hyysääjiä riittää? Jos teidän tekee mieli hyysätä jotain niin löytyy varmasti muitakin kuin näitä raiskaavia ja rikollisia somaleita. Itselläni ei ainakaan ole mitään mielenkiintoa auttaa ihmisiä, jotka tulevat tänne muka turvaan ja alkavat täällä sitten tuhota meidän omaisuuttamme sekä monet suomalaiset naiset ovat kokeneet seksuaalista ahdistelua/väkivaltaa näiltä pakolaisilta. On se jännää miten nämä pakolaiset ovat aika pitkälti juuri parikymppisiä nuoria miehiä. Missä on naiset ja lapset? Toki näidenkin saastojen joukosta löytyy yrittäviä ihmisiä, jotka ei ole yhteiskunnan taakkana.

Mä en huomannut tässä ketjussa yhtään sellaista, joka hyysäisi raiskaavia ja rikoksia tekeviä somaleita, tai muitakaan pahantekijöitä...eli en mä oikeen tajua mistä sää puhut :xmas: , sillä jokainen kai on täysin valmis luopumaan tuosta pohjasakasta?

Mitä sisällissotaan tulee, niin nuoret miehethän ovat niitä, jotka pakotetaan taistelemaan. Eivät naiset, eivät lapset. Siksi kai ne nuoret miehet ekana lähtevät/lähetetään pakoon. On täällä somalinaisia, lapsia ja vanhuksiakin kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:

Minä kans :wave:

:laugh: :laugh: :laugh:
Mutta ette varmaan ole _pakolaisia_, "vain" imigrantteja :D

Rasismi on todella ikävää.
Työkaveri puhui, että heidän lapsiensa päiväkodissa on tummanihoisia lapsia ja aikuiset, jotka hakevat lapsiaan hoidosta, huutelevat ihan avoimesti näille lapsille törkeyksiä.
Aikuiset ihmiset! Mitä ne opettavat lapsilleen??

Ei-Niin-Hauska-Täti-Moonika:

Olen elänyt äp-rahoilla ja olen tehnyt myös töitäkin usean vuoden verran joten on tullut myös veroja maksetuksi. Ja työikää on sen verran vielä jäljellä, että enköhän maksa veroja moneen kertaan siihen nähden mitä olen saanut.
Muiden siivellä ei ole tarvinnut elää. Olen ihan teinistä asti tehnyt duunia ja opiskellut siinä samalla..ja ihan ilman tukia.
Ja mun mielestä on totaalisen eri asia olla lapsen kanssa kotona vaikka se maksimi kolme vuotta ja mennä sitten töihin kuin jäädä tietoisesti loppuelämäkseen systeemin elätiksi. Ja sitähän se näillä lusmuilla niin kotimaisilla kuin tuontihemmoilla on.

Meidän poitsu tietää mitä on lähimmäisen rakkaus, muista huolehtiminen ja toimiva yhteiskunta...sekä sen mitä tarkoitetaan kun käytetään systeemiä hyväksi ja minkä verran meitä pissitään linssiin tän systeemin vuoksi.

Madicken:
mä käsitän elintasopakolaisen sellaisena joka tulee tänne vain olemaan ja nostamaan sosiaalietuuksia. Siinä ei ole mitään pahaa jos omalla rehellisellä duunilla elättää itsensä ja perheensä.
Kaikki työkykyiset ihmiset on aina tervetulleita ihonväriin tai syntyperään katsomatta.

Mistä erotat kaupassa, kaupungilla tai lapsen tarhakaverin vanhemmasta onko hän elintasopakolainen vai ei?

Eikö ole totta, että tämän nimikkeen taakse on hyvä mennä piiloon kun joku syyttää aivan avoimesta rasismista? Että itse asiassa suurin osa elintasopakolaisista suureen ääneen puhuvista ei vain haluaisi, että olisi minkäänlaisia ulkomaalaisia yhtään missään? Tältä minusta vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rasismi on todella ikävää.
Työkaveri puhui, että heidän lapsiensa päiväkodissa on tummanihoisia lapsia ja aikuiset, jotka hakevat lapsiaan hoidosta, huutelevat ihan avoimesti näille lapsille törkeyksiä.
Aikuiset ihmiset! Mitä ne opettavat lapsilleen??

Tosi tòrkeàà ja ala-arvoista. Onneksi meillà ei ole tuollaista ja tultiiin just tarhasta Suomen lippua heiluttaen (asian vierestà)

Suomalaisella kun on kouluttautumisen ja työn teon suhteen Suomessa aivan varmasti aina ETULYÖNTIASEMA verrattuna esim. maahanmuuttajiin. Allekirjoitan sen ajatuksen, että rasistit ei ole tämän yhteikunnallisen kynäpenaalin terävimpiä kyniä. Heillä on aikaa jauhaa pask* ... aina laman aikana nousee muukalaisviha. Ottaa nääs suomalaisilla lujille kun joku heikommista lähtöasetelmista tuleva vie kisassa voiton.

Alkuperäinen kirjoittaja Sectiomumx3:
Suomalaisella kun on kouluttautumisen ja työn teon suhteen Suomessa aivan varmasti aina ETULYÖNTIASEMA verrattuna esim. maahanmuuttajiin. Allekirjoitan sen ajatuksen, että rasistit ei ole tämän yhteikunnallisen kynäpenaalin terävimpiä kyniä. Heillä on aikaa jauhaa pask* ... aina laman aikana nousee muukalaisviha. Ottaa nääs suomalaisilla lujille kun joku heikommista lähtöasetelmista tuleva vie kisassa voiton.

totta, yleensà (!) rasistilla ei ole kovinkaan korkea sivistystaso ja/tai elàmànkokemus. tai hànellà on jokin henkilòkohtainen ongelma jonka kanavoimisiin rasismi sopii hyvin

Alkuperäinen kirjoittaja Sectiomumx3:

Kaikki rasistit, jotka tunnen ja joihin olen koko elämäni aikana törmännyt, ovat joko olleet huonon itsetunnon omaavia ihmisiä, jotka omaa paremmuuttaan korostaakseen jauhaa tuota p**kaa. Tämä huono itsetunto tulee jostakin käsittämättömästä alemmuudentunteesta, jota kokevat sen takia, että ovat jääneet duunareiksi tai joihinkin mitättömämpiin muihin hommiin. Tai heillä on muuten ollut takaiskuja elämässä. Jos voisin , katkeruuden, yleisen suomalaisen alemmuudentunteen ja rasismin välillä, piirtäisin sen heti. Se on vaan niin totta!

Ja silti kaikki kouluttamattomat ja duunarit eivät ole rasisteja, vaikka kirkkaasti suurin osa rasisteista on kouluttamattomia duunareita.

Suomessa on pakko osata suomea, jos haluaa vaikka ihan tavallisen työpaikan, englanninkielen normaali osaaminen ei riitä siivoustöihinkään. Tämä on mielestäni tyhmää, työpaikkoja kyllä riittäisi, mutta niiden saamisesta tehdään liian vaikeaa.

Kaupungilla lusmuilevat somalit...hmm... miten mulla on sellainen käsitys, että heidän kulttuuriinsa kuuluu juuri tuo toisten tapaaminen? Ärsyttäisikö suomalaisia vähemmän, jos somalitkin jurottaisivat kodeissaan oman perheensä kanssa kuten suomalaiset tekevät? Varsin monessa maassa on hyvin yleistä, että ihmiset tapaavat ystäviään kaupungilla... kokoonnutaan toreille, kahviloihin, ravintoloihin. Me suomalaiset vaan ollaan sellaisia, että joko kutsutaan tuttavat kylään tai sitten mennään niille tuttaville kylään. Meiltä siis puuttuu kokonaain tuollainen julkisilla paikoilla kokoontuminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kaupungilla lusmuilevat somalit...hmm... miten mulla on sellainen käsitys, että heidän kulttuuriinsa kuuluu juuri tuo toisten tapaaminen? Ärsyttäisikö suomalaisia vähemmän, jos somalitkin jurottaisivat kodeissaan oman perheensä kanssa kuten suomalaiset tekevät? Varsin monessa maassa on hyvin yleistä, että ihmiset tapaavat ystäviään kaupungilla... kokoonnutaan toreille, kahviloihin, ravintoloihin. Me suomalaiset vaan ollaan sellaisia, että joko kutsutaan tuttavat kylään tai sitten mennään niille tuttaville kylään. Meiltä siis puuttuu kokonaain tuollainen julkisilla paikoilla kokoontuminen.

siinà muuten yksi syy masentuneiden lukumààrààn suomessa

Sä oot muuten ihan oikeassa, tässäkin asiassa :)

ja näitä masentuneita ei ole vain suomalaisia, useat ulkomaalaiset masentuvat tänne tultuaan. Masennusta ei helpota kotimaan huono tilanne ja suomen kylmä ilmasto. Vielä kun ei näe ihmisiäkään missään ja töihinkään ei pääse, niin siinä ei paljon nappaa vaikka sossupummiksi haukuttaisiinkin.

Taitavasti täällä sekoitetaan käsitteet maahanmuuttaja ja elintasopakolainen, mutta kai se lienee ihan kaikille selvää, kumpi on kumpi ja kumpi ryhmä Suomessa närää aiheuttaa.

Täällä sanotaan rasistien (eli ilmeisesti kaikkien em. facebook-ryhmässä vaikuttavien) olevan huonosti koulututettuja, sivistymättömiä ja huonon itsetunnon omaavia juntteja. Kuka nyt yleistää? :D On pakko kertoa, että jokainen tuttuni kenen tiedän äänestäneen perussuomalaisia on vähintään ammattikorkean käyneitä, työssäkäyviä tavallisia suomalaisia, joita harmittaa yhteisten verorahojen käyttö periaatteessa täysin turhaan.

Mitä rasismia siinä on? Tai oikeastaan, voisitteko määritellä mikä tässä ketjussa on sitä rasismia?

Ja joku kysyi, mistä kukaan erottaa kadulla työssäkävän tummaihoisen elintasopakolaisesta somalista. No ei ehkä mistään, mutta miksi pitäisi? Miksi pitäisi kiinnostaa kuka kadulla tulee vastaan, kun on kyse isommista asioista, isoista rahoista, Suomen tulevaisuudesta?

Ehkäpä suomalaisia

a) ottaa päähän että steisillä maleksitaan aamusta iltaan (eikö kukaan heistä käy töissä?)

b) pelottaa suuri joukko hyvin eri tavalla käyttäytyviä tummaihoisia ihmisiä joiden tiedetään joskus ryöstävän ja raiskaavankin?

En tiedä kaikkien mielipidettä, mutta tämä olikin arvaus.

Alkuperäinen kirjoittaja sekaantuja:
Ehkäpä suomalaisia

a) ottaa päähän että steisillä maleksitaan aamusta iltaan (eikö kukaan heistä käy töissä?)

b) pelottaa suuri joukko hyvin eri tavalla käyttäytyviä tummaihoisia ihmisiä joiden tiedetään joskus ryöstävän ja raiskaavankin?

En tiedä kaikkien mielipidettä, mutta tämä olikin arvaus.
Saatat olla ihan oikeassa =) Samankaltaista ärsyyntymistähän ihmisissä aiheuttaa myös nuoriso, joka norkoilee ja tapaa toisiaan jossain asemankulmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja sekaantuja:
Ehkäpä suomalaisia

Vapaapäiviä, iltavuoroja...eikä työttömänkään kai ole pakko olla vaan kotosalla, oli sitten musta tai valkoinen?

kaikki rasistit muuten eivät ole kouluttamattomia duunareita. Kummasti ne asenteet nousevat pintaan niillä juristeilla siinä vaiheessa kun naapuriin muuttaa somaliperhe tai sen korkeasti koulutetun lääkärin potilaana on tummaihoinen.. sellastakin on nähty ja kyse siis tapauksista joissa niitä ihmisiä on kohdeltu aika mielenkiintoisilla tavoilla vain ja ainoastaan ihonvärin ja kansallisuuden perusteella :whistle:

muusta lusmuamisesta ja kadulla parveilusta mä en tiedä mitään, mutta Puhoksen pihalla rukoushuoneen(tai mikä nyt onkaan?) edessä hengailevista miehistä mä pysyn kyllä kaukana ja kävelen himaani nykyisin muuta reittiä kuin sen paikan ohi. Siitä perään huutelusta, käpälöinnistä ja blondittelusta nimittäin ei todellakaan tule yhtään mukava olo,ennemminkin pelottaa :kieh:

Yhteistyössä