automaatti vaihteisell autolla ajaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaits
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Kannattaako kuitenkan lähteä ajamaan ilman kunnon opastusta....*kainalossa 2+ printattu ohjeistus*

Peesi.

Älä lähe rattiin jos jo käynnistämiseen tarviit käyttöoppaan.

Pyydä vaikka että käytte miehes kanssa jossain kaupan tyhjällä parkkipaikalla vähän kokeilemassa ajamista, ja sitten lähet ajeleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Hei ihan oikeasti älä lähde ajamaan, jos tietopohja perustuu "siellä alhaalla on kaksi poljinta" - pohjalle. Käytte ensin miehen (tai jonkun muun joka osaa ajaa) kanssa kokeilemassa kerran pari. Tosta ei tuu kun kolari kun lähet sohloomaan pimeellä liikenteeseen etkä es tiedä mistä löytyy jarrupoljin.

HItsit, mä lähdin suoraan koeajolle liikenteeseen autokaupan pihasta :D Ja ihan kolaroimatta homma suju niin et auto ostettiin. Tietty ens alkuun tarvii vähän ajatellaki millä ajaa mut ei se nyt mikään NASA:n raketti ole

Ehkä sulla oli autoista kuitenkin vähän enemmän kokemusta, jos kerran sait sen itse käyntiinkin?

Eihän automaatti ole sen vaikeampi kun tavallinenkaan jos on ajanut, mutta on normivaihteinenkin aika perkeleen hankala ajaa jos ei tiedä muuta kun että "siellä alhaalla on kolme semmosta poljinta".

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Hei ihan oikeasti älä lähde ajamaan, jos tietopohja perustuu "siellä alhaalla on kaksi poljinta" - pohjalle. Käytte ensin miehen (tai jonkun muun joka osaa ajaa) kanssa kokeilemassa kerran pari. Tosta ei tuu kun kolari kun lähet sohloomaan pimeellä liikenteeseen etkä es tiedä mistä löytyy jarrupoljin.

HItsit, mä lähdin suoraan koeajolle liikenteeseen autokaupan pihasta :D Ja ihan kolaroimatta homma suju niin et auto ostettiin. Tietty ens alkuun tarvii vähän ajatellaki millä ajaa mut ei se nyt mikään NASA:n raketti ole

Mä en uskaltanu ajaa tuolla meidän autolla edes kaupan pihassa, vaikka mies yllyttkin. Ja olin kuitenkin ajanu iha kiitettävästi ennen sitä, ja kyseessä oli manuaalivaihteinen auto... Sit ihan kaikessa rauhassa kävin yksin koeajolla kun päästiin kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Muista laittaa vasen jalka taakse., ikään kuin penkin/toisen jalan väliin vaikka, kunnes olet tottunut ajamaan sillä paremmin.

Jos et tiedä mitä tällä tarkoitetaan niin huomaat sen kyllä jossain tilanteessa :D

Aivan. Alussa tuli itsekin monesti painettua jarrua kun etsi kytkintä :)

Ehkä sulla oli autoista kuitenkin vähän enemmän kokemusta, jos kerran sait sen itse käyntiinkin?

Eihän automaatti ole sen vaikeampi kun tavallinenkaan jos on ajanut, mutta on normivaihteinenkin aika perkeleen hankala ajaa jos ei tiedä muuta kun että "siellä alhaalla on kolme semmosta poljinta".

No juu, kai sitä voi olettaa et ex-taksikuski ja kaukosuhteesse kerran viikos vähintään nähneenä oli jo tullu muutama kilsa ajettuu erilaisilla biileillä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Mä en uskaltanu ajaa tuolla meidän autolla edes kaupan pihassa, vaikka mies yllyttkin. Ja olin kuitenkin ajanu iha kiitettävästi ennen sitä, ja kyseessä oli manuaalivaihteinen auto... Sit ihan kaikessa rauhassa kävin yksin koeajolla kun päästiin kotiin.

Mulla on se ajatus et jos siinä on kumitassut alla joista muutama kääntyy ja ratti niin mäkin sitä voin ajaa

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja 3.3 autom.:
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Eikähän se jarru kuitenkin kannata painaa phjaan, kun käynnistää autoa? Meillä ei ainakaan auto käynnisty jos ei ole P vaihteella. Mutta kuitenkin aina painan jarrua varmuudeks.

Ei meidän autossa painella mitään käynnistyksen aikana.

En kyllä minäkään paina jarrua käynnistäessä.Kyllä p-vaihde hoitaa sen.

Ei tarvitse jarrua painaa,kun käynnistää ja P:llä.Sitten kun vaihtaa R:lle tai D:lle niin jarru ensin pohjaan.Helppoa on ajaa,en halua enää ikinä manuaalia=)

Yhteistyössä