Auton ilmastointiongelma

Anteeksi, en osaa vastata kysymykseen, mutta oli vaan hassua, kun ennen kuin luin, kuka on ketjun aloittaja, niin tiesin sen jo heti otsikon perusteella :D Onko siis otsikointisi niin tunnistettavaa vai olenko minä ollut liikaa palstalla...? :D

Mä teen varmaan eniten auto-ongelmistani tällä palstalla aloituksia ja lisäksi otsikointini on hyvin samankaltaista ketjusta riippumatta.
Tietysti reipas palstalla oleskelukin varmaan auttaa oman osansa - eli vähän kaikkea mainitsemistasi vaihtoehdoista. :D

Täytyypä käydä jollai nniistä kattelemassa.
Sun pitää saada se valo jotenkin pimeäksi, niin ei se katsastusmies mitään huomaa. ;)
Niin on tuo vaimonkin Volvo kaikilla mahdollisilla mausteilla, mitä tuohon aikaan autoon on saanut.
Tsemppiä riisikuppikilometreihin, kyllä sä siihen Volleesi vielä leiman saat !

No oon miettiny pääni puhki, et miten saan sen valon hukkaan siitä :D Joskus voi mennä päiviäkin ettei se syty, ja yleensä se vaan syttyy hetkeks ja sammuu taas. Mut mun tuurilla se palaa iloisesti koko katsastuksen ajan, joten sen takia oon käytännössä varma että tulee pomppaamaan siitä :D (mulla on aina ollu huono tuuri katsastuksessa, aikoinaan mun peugeot pompattiin siitä että moottorin päällä oli öljyä, eikä auttanut vaikka kuinka raivosin ettei se vaikuta ajoturvallisuuteen mitenkään. Miten niin naisia karsastetaan ja kusetetaan katsastusasemilla?)

Mut vaimollas on kyllä hyvä maku autojen suhteen. Minä en volvosta luovu, mutta kunhan tuon primeran joku ostais pois niin olisin onnellinen. Jostain kumman syystä se on killunut nettiautossa jo reippaasti, eikä ketään kiinnosta :kieh:

No oon miettiny pääni puhki, et miten saan sen valon hukkaan siitä :D Joskus voi mennä päiviäkin ettei se syty, ja yleensä se vaan syttyy hetkeks ja sammuu taas. Mut mun tuurilla se palaa iloisesti koko katsastuksen ajan, joten sen takia oon käytännössä varma että tulee pomppaamaan siitä :D
Joka tapauksessa vikakoodi paljastuu OBD-mittauksessa eli ei tarvitse valon edes palaa.

No oon miettiny pääni puhki, et miten saan sen valon hukkaan siitä :D Joskus voi mennä päiviäkin ettei se syty, ja yleensä se vaan syttyy hetkeks ja sammuu taas. Mut mun tuurilla se palaa iloisesti koko katsastuksen ajan, joten sen takia oon käytännössä varma että tulee pomppaamaan siitä :D (mulla on aina ollu huono tuuri katsastuksessa, aikoinaan mun peugeot pompattiin siitä että moottorin päällä oli öljyä, eikä auttanut vaikka kuinka raivosin ettei se vaikuta ajoturvallisuuteen mitenkään. Miten niin naisia karsastetaan ja kusetetaan katsastusasemilla?)

Mut vaimollas on kyllä hyvä maku autojen suhteen. Minä en volvosta luovu, mutta kunhan tuon primeran joku ostais pois niin olisin onnellinen. Jostain kumman syystä se on killunut nettiautossa jo reippaasti, eikä ketään kiinnosta :kieh:

Sun pitää vaan käyttää leimalla ja rukoilla, ettei valo syty sinä aikana. Turha sitä on korjata, ennen kuin katsastusmies käskee, jollei se vaikuta merkittävästi ajomukavuuteen- ja turvallisuuteen.
Ja kyllä, vaimolla on hyvä maku miesten ja autojen suhteen. ;)
Menee se sun primeras vielä kaupaksi, odottele vaan... tai laita halvalla hinnalla HuutoNettiin...

Sun pitää vaan käyttää leimalla ja rukoilla, ettei valo syty sinä aikana. Turha sitä on korjata, ennen kuin katsastusmies käskee, jollei se vaikuta merkittävästi ajomukavuuteen- ja turvallisuuteen.
Ja kyllä, vaimolla on hyvä maku miesten ja autojen suhteen. ;)
Menee se sun primeras vielä kaupaksi, odottele vaan... tai laita halvalla hinnalla HuutoNettiin...

Täytyy rukoilla, parin viikon päästä täytyy käyttää ku on vapaata töistä. Ja kaikista mieluiten pistäisin ton primeran paaliin, mutta ukko ei taida tykätä hyvää kun sen auto kuitenkin on. Sillä raukalla on huono maku autojen ja naisten suhteen :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26531003:
lopetin kyseisen merkin palveluksessa -04. useamman vuoden jälkeen. neuvominen täällä on kuitenki yhtä toimivaa kun vastatuuleen kuseminen. :D
muutkaan merkit ei mitenkään outoja ole..

Onneksi tuo Volvo on -00 ja olet vasta -04 lopettanut.
Ja kyllähän nämä neuvot ihan käyttökelpoisia ovat, tosin neuvojalle suurta ajanhukkaa, kun itse ei saavuta konkreettista hyötyä.

Täytyy rukoilla, parin viikon päästä täytyy käyttää ku on vapaata töistä. Ja kaikista mieluiten pistäisin ton primeran paaliin, mutta ukko ei taida tykätä hyvää kun sen auto kuitenkin on. Sillä raukalla on huono maku autojen ja naisten suhteen :ashamed:

Tsemppiä leimalle!
Heh, huono maku, mun mielestä sä oot juttujen perusteella yksi niistä täysijärkisistä täällä.
Minkä vuoden Rimera kyseessä, jos saa udella ?

Tsemppiä leimalle!
Heh, huono maku, mun mielestä sä oot juttujen perusteella yksi niistä täysijärkisistä täällä.
Minkä vuoden Rimera kyseessä, jos saa udella ?

Oon aika taitava joskus siinä että saatan vaikuttaa täysjärkiseltä. Elämän pieniä iloja, totuuden kieltäminen nimittäin :)

Rämpylä on vuosimallia -98, 1,6 farmari ja kaikilla karvalakkien herkuilla. Eli ei mitään ylimääräistä, ja ne vähätkin kaakit on teurastettu jo milleniumin alkutaipaleella. Ihan hyvä ja luotettava kaupunkirässi, mutta ei vaan sovi mulle kun naapurin mummotkin menee esloilla ohi liikennevaloissa.

Oon aika taitava joskus siinä että saatan vaikuttaa täysjärkiseltä. Elämän pieniä iloja, totuuden kieltäminen nimittäin :)

Rämpylä on vuosimallia -98, 1,6 farmari ja kaikilla karvalakkien herkuilla. Eli ei mitään ylimääräistä, ja ne vähätkin kaakit on teurastettu jo milleniumin alkutaipaleella. Ihan hyvä ja luotettava kaupunkirässi, mutta ei vaan sovi mulle kun naapurin mummotkin menee esloilla ohi liikennevaloissa.

Ok, etköhän sä siitä jonain päivänä eroon pääse...
Ja mummoenergiaa nyt ei voita edes Ferrarilla !

Ok, etköhän sä siitä jonain päivänä eroon pääse...
Ja mummoenergiaa nyt ei voita edes Ferrarilla !

No eipä! En malta oottaa että mustakin tulee mummo joku kaunis päivä, oon aina halunnu olla pirteä ja nopeampi kuin Ferrari. Ehkä vielä joku päivä, 50v tästä eteenpäin, mua varten on kehitetty ihan oikea esla missä on turbo!

Mä tunkeen tähän teijän Volvo ketjuun Volvo kysymyksellä :D Eli se kaukosäädin millä ovet avataan, siitä on vissiin patteri tai mikä lie lopussa, kun täytyy mennä alle metrin päähän ovista että aukeavat. Kysymys kuuluu, et miten hitossa siihen se patteri vaihdetaan? Pitääkö mennä johonki Volvo liikkeeseen vaihdattamaan?

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Mä tunkeen tähän teijän Volvo ketjuun Volvo kysymyksellä :D Eli se kaukosäädin millä ovet avataan, siitä on vissiin patteri tai mikä lie lopussa, kun täytyy mennä alle metrin päähän ovista että aukeavat. Kysymys kuuluu, et miten hitossa siihen se patteri vaihdetaan? Pitääkö mennä johonki Volvo liikkeeseen vaihdattamaan?

Mulla ainakin kaukosäätimen takaosa aukeaa ihan nätisti kun vaan naksauttaa auki jollain litteällä (veitsen kärki, tms), ja alla on sitten kaksi litteää patteria (3V). :)

Riippuu vähän.
Mikä on Volvosi malli ja vuosimalli ?

Että se koko härpäke menee kahtia, koko takaosa lähtee irti? Uskaltaiskos tota lähtee koittamaan :whistle:

Mulla siis menee koko palikka kahtia, etu ja takapuoli. Etupuolessa (eli se missä ne lock ja unlock napit on) on joku piirilevy tms, ja takaosassa on sitten paikka niille pattereille. Ei tarvitse ees voimaa käyttää, aukeaa ihan nätisti.

Ja niinku Pikkukaupunkilainen sanoi, riippuu paljon siitä mikä malli sulla on itellä. Mulla siis v40 -98, ja kauko on neliskanttinen ja siinä on ne kaks nappia, eikä muuta ylimääräistä.

ruuvari väliin ja klik. varo ettet sohi sormias sillä ruuvarilla - tekee kipeää!

Yhteistyössä