Auttaisiko joku FB asetuksen kanssa ,olen uusi siellä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "MÄ VAAN"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"MÄ VAAN"

Vieras
Kun kirjoitan jonkun kaverin seinälle,tai kommentoin hänen kirjoitusta.
Miten saan asetuksista siten,ettei se kirjoitukseni kaverin seinälle mene
etusivulle kaikkien muiden kaverien nähtäväksi ?

Jotenkin täytyy saada semmoinen asetus mut en löydä !
Neuvoisiko joku selkeästi ??

Kaunis kiitos :)

poistat sen omalta seinältäsi ,painat siis rastia vaan. kirjoitus jää kaverin seinälle,mutta sen näkevät vaan kaverisi kaverit,eväti siis kaikki sinun omat kaverit jotka lukevat "news feediä"

Olen nähnyt esim. xxxxx kirjoittanut xxxxx seinälle.
Mutta se mitä kirjoittanut ,ei näy etusivulla.
Näen kirjoituksia jos menen jonkun kaverin sivulle.
Mutta ei kirjoitus tule etusivulle.
Kyllä on joku asetus,en vain tiedä miten se tehdään.
Jos joku tietäis.

poistat sen omalta seinältäsi ,painat siis rastia vaan. kirjoitus jää kaverin seinälle,mutta sen näkevät vaan kaverisi kaverit,eväti siis kaikki sinun omat kaverit jotka lukevat "news feediä"

Sen mitä kirjoitan kaverille,ei tule mun seinälleni.
Vaan menee kaverin seinälle,sekä etusivulle,josta kaikki näkee.
Juuri siksi kun mun asetukset ei ole kohdillaan.

[QUOTE="MÄ VAAN";24564217]Sen mitä kirjoitan kaverille,ei tule mun seinälleni.
Vaan menee kaverin seinälle,sekä etusivulle,josta kaikki näkee.
Juuri siksi kun mun asetukset ei ole kohdillaan.[/QUOTE]

itse kai olet asetukset laittanut?
kyllä se tulee sun news feediin,mutta vähän viiveellä.
kai sä nyt itse näet mitä olet tykännyt tai kommentoinut, miksi se olisi jossain piilossa?
ennyt ymmärrä...

Tiedän että on vaikeaa selittää ,toisen ymmärtää ,yritän selittää paremmin.
(nimet tekaistu)

Jos kirjoitan Minnalle hänen seinälle jotakin.
Näkyy kirjoitus kaikille kavereilleni etusivulla,koska mulla on asetuksissa siten että kaikki mun kaverit näkee mitä muille kavereille kirjoitan heidän seinälle. En halua näin!
Haluan vain että esim Minna näkee.

Mutta kun muut kaverit kirjoittavat toisilleen toisten seinille.
Eivät heidän kirjoitukset tule etusivulle,ne pysyvät sen seinällä jolle kirjoittavat.

Toiv,joku sai jotakin selkoa :)

Yksityisyysasetuksista se löytyy,rämpläile niitä ja katso mitä tapahtuu.
Niistä voi selkeasti laittaa niin että kenelle postaamisesi näkyvät ja kenelle ei.
Ja omat tekstisi/kommentit toisen seinältä voi myös poistaa siitä rastista helposti jos mieli muuttuu.

[QUOTE="MÄ VAAN";24564279]Tiedän että on vaikeaa selittää ,toisen ymmärtää ,yritän selittää paremmin.
(nimet tekaistu)

Jos kirjoitan Minnalle hänen seinälle jotakin.
Näkyy kirjoitus kaikille kavereilleni etusivulla,koska mulla on asetuksissa siten että kaikki mun kaverit näkee mitä muille kavereille kirjoitan heidän seinälle. En halua näin!
Haluan vain että esim Minna näkee.

Mutta kun muut kaverit kirjoittavat toisilleen toisten seinille.
Eivät heidän kirjoitukset tule etusivulle,ne pysyvät sen seinällä jolle kirjoittavat.

Toiv,joku sai jotakin selkoa :)[/QUOTE]

NIIN, ELI se teksti tulee sinun "news feediin"(mihkähän se on suomeksi,sori mulla on facen kielenä englanti), mitä kirjoitat jonkun seinälle-NO sitten vaan poistat sen siitä rastista,ja silti se edelleen pysyy siellä kaverisi seinällä,ellet erikseen poista sitä sieltä. Mikä nyt on niin hankalaa?

Vaikka se tulee näkyviin sinun news feediisi, niin ei se muille sinun kavereillesi näy kuin niille, jotka ovat teidän molempien yhteisiä.

Esimerkki 1: Kirjoitan Matin seinälle "Onnea!". Tämä teksti tulee näkyviin Matin seinälle sekä MINUN news feediini, ei muille, koska meillä ei ole yhteisiä kavereita.

Esimerkki 2: Kirjoitan Tepon seinälle "Onnea!". Tämä teksti tulee näkyviin Tepon seinälle sekä MINUN news feediini. Kaija ja Paula ovat yhteisiä kavereitamme. Paulan, Kaijan ja minun news feedissäni lukee "N.N (eli siis minä) kirjoitti Teppo Tepposen seinälle "Onnea!"

Jos haluat, että yhteiset kaverinne eivät näe kirjoituksiasi toisten seinälle news feedistä, niin sitten en osaa auttaa. Kaikille ne eivät kuitenkaan näy vaikka sinun news feediisi ilmestyvätkin :)
Auttoiko?

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;24565988:
Vaikka se tulee näkyviin sinun news feediisi, niin ei se muille sinun kavereillesi näy kuin niille, jotka ovat teidän molempien yhteisiä.

Esimerkki 1: Kirjoitan Matin seinälle "Onnea!". Tämä teksti tulee näkyviin Matin seinälle sekä MINUN news feediini, ei muille, koska meillä ei ole yhteisiä kavereita.

Esimerkki 2: Kirjoitan Tepon seinälle "Onnea!". Tämä teksti tulee näkyviin Tepon seinälle sekä MINUN news feediini. Kaija ja Paula ovat yhteisiä kavereitamme. Paulan, Kaijan ja minun news feedissäni lukee "N.N (eli siis minä) kirjoitti Teppo Tepposen seinälle "Onnea!"

Jos haluat, että yhteiset kaverinne eivät näe kirjoituksiasi toisten seinälle news feedistä, niin sitten en osaa auttaa. Kaikille ne eivät kuitenkaan näy vaikka sinun news feediisi ilmestyvätkin :)
Auttoiko?

Jep,eli näkyy vain siinä tapauksessa etusivulla,jos on yhteisiä kavereita ?
MUTTA mikä on news feediini ? :) Jos ton viel kerrot :)
Sit mä olenkin aika paljon viisastunut :)

Juuri näin, näkyy vain yhteisille kavereille.

News Feed on se syöte, joka näkyy ensimmäiseksi kun avaat FB:n. Siinä on kohdat "viimeisimmät" ja "kohokohdat". Siinä lukee sitten aikajärjestyksessä kaveriesi päivitykset tyyliin N.N leipoi pullaa ja M.M sai vauvan.

Yhteistyössä