AUTTAKAA! 1v1kk ikäisen nukuttamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nala"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä on heikolla pohjalla suhde, jos yhteen nukkuvaan lapseen kaatuu. Lasten kuuluu saada läheisyyttä aina kun sitä tahtovat. Aikuinen sentään osaa odottaa vuoroaan. Sinunlaistesi ei pitäisi lapsia hankkia...

heh. :)

Mun mielestä jos jostain asiasta on tullut ongelma, niin siihen on ihan järkevää koittaa löytää ratkaisu. Jos sellaista ei löydy, niin sitten ei, mutta eikö nyt ole oikeutta yrittää kysellä keinoja?! Ja minä olen kyllä maailman paras äiti, ajattele sinä nyt tämän perusteella mitä tahdot. :)

[QUOTE="aapee";23053061]heh. :)

Mun mielestä jos jostain asiasta on tullut ongelma, niin siihen on ihan järkevää koittaa löytää ratkaisu. Jos sellaista ei löydy, niin sitten ei, mutta eikö nyt ole oikeutta yrittää kysellä keinoja?! Ja minä olen kyllä maailman paras äiti, ajattele sinä nyt tämän perusteella mitä tahdot. :)[/QUOTE]

Niin ja se ratkaisu tietenkin on se, että viaton ja puolustuskyvytön lapsi kärsii, sen sijaan että te kaksi aikuista (?) oppisitte joustamaan.

[QUOTE="hjkl";23053017]Kompromisseja on olemassa! Onnistuisko niin, että laitat tytön pinnikseen ihan teidän sängyn viereen ja pinniksestä laita alas? Lapsi ois siinä kyljessä mutta kuitenki omassa sängyssä. Mitä nukuttamiseen tulee niin en usko, että muuta konstia on kuin huudattaminen (jota en kannata) tai sit odotat, että lapsi ei ole niin takertuvainen jolloin yksin jääminen onnistuu helpommin :)[/QUOTE]

Pinnis on kiinni meidän sängyssä, laitaa siitä ei saa alas. Yritin niin, että lapsi oli omassa sängyssään ja itse olin siinä vieressä sängyllä nukuttamassa. Ei hyväksynyt tätä. :/

Tuo omaan sänkyyn siirtäminen taas onnistui ennen, mutta nyt sekään ei enää toimi.

Kai mun pitää vaan sitkeesti kokeilla kaikkea, jos ei onnistu, ni yrittää vähän ajan päästä uusiks. :)

[QUOTE="aapee";23053103]Pinnis on kiinni meidän sängyssä, laitaa siitä ei saa alas. Yritin niin, että lapsi oli omassa sängyssään ja itse olin siinä vieressä sängyllä nukuttamassa. Ei hyväksynyt tätä. :/

Tuo omaan sänkyyn siirtäminen taas onnistui ennen, mutta nyt sekään ei enää toimi.

Kai mun pitää vaan sitkeesti kokeilla kaikkea, jos ei onnistu, ni yrittää vähän ajan päästä uusiks. :)[/QUOTE]

Mä oon sitä mieltä, että älä enää sitkeästi kokeile kaikkea vaan päätät mikä se teidän keino on ja pysyt siinä päätöksessä. Jos se on niin, että lapsi nukkuu teidän vieressä omassa sängyssä ja sinä vierestä nukutat niin se on sitten niin. Älä vaihda tyyliä vähän väliä koska siitäkös se lapsi meneekin sekaisin. Uskon kyllä, että pian helpottaa kun pidät kiinni yhdestä ainoasta tavasta hoitaa nukkumaanmenot :)

Niin ja se ratkaisu tietenkin on se, että viaton ja puolustuskyvytön lapsi kärsii, sen sijaan että te kaksi aikuista (?) oppisitte joustamaan.

Täh? Justhan mä koitin sanoa, et jos nyt keinoa saada lapsi omaan sänkyyn ei löydy, ni sit on löytymättä! En todella ajatellut huudattaa lastani yötä myöten yksinään, nimenomaan hellempiä keinoja halusin tähän ongelmaan.

[QUOTE="aapee";23053120]Täh? Justhan mä koitin sanoa, et jos nyt keinoa saada lapsi omaan sänkyyn ei löydy, ni sit on löytymättä! En todella ajatellut huudattaa lastani yötä myöten yksinään, nimenomaan hellempiä keinoja halusin tähän ongelmaan.[/QUOTE]

No miksi hemmetissä et sitten odota, kunnes lapsi on valmis? Sinulla on tasan kaksi vaihtoehtoa: joko nyt kiusata lasta ja väkisin opettaa hänet johonkin, johon hän ei ole valmis tai vaan rakastaa häntä sellaisenaan ja antaa ajan kulua.

Mä oon sitä mieltä, että älä enää sitkeästi kokeile kaikkea vaan päätät mikä se teidän keino on ja pysyt siinä päätöksessä. Jos se on niin, että lapsi nukkuu teidän vieressä omassa sängyssä ja sinä vierestä nukutat niin se on sitten niin. Älä vaihda tyyliä vähän väliä koska siitäkös se lapsi meneekin sekaisin. Uskon kyllä, että pian helpottaa kun pidät kiinni yhdestä ainoasta tavasta hoitaa nukkumaanmenot :)

Joo ymmärrän kyllä, että tärkeää olisi pysyä siinä päätöksessä, tarkoitinkin lähinnä sitä, että kun en haluaisi huudattaa lasta (samoissa määrin saa huutaa kun nytkin nukkumaan menon kanssa) mutta kun jotain keinoa tahtoisin kyllä kokeilla. Tää vaan on jotenkin tosi tuskastuttavaa ja epätoivoista. :/ Luultavasti kuitenkin vaan yritän tuota omaan sänkyyn nukuttamista jollain tapaa.

No miksi hemmetissä et sitten odota, kunnes lapsi on valmis? Sinulla on tasan kaksi vaihtoehtoa: joko nyt kiusata lasta ja väkisin opettaa hänet johonkin, johon hän ei ole valmis tai vaan rakastaa häntä sellaisenaan ja antaa ajan kulua.

Sä et nyt ymmärrä! Tuo nukkumaan meneminen on tällä hetkellä lapselle yhtä tuskaa! Ainoa keino, jolla lapsen saisi olemaan itkemättä hysteerisenä, olisi se että antaa hänen olla nukkumatta ja antaa lähteä sängystä. Eli kiusaan lastani jo nyt vaatimalla häneltä että hän nukkuisi edes minun vieressäni. Tähän ongelmaan alunperin tahdoin ratkaisun, mutta siihen ei ole ilmeisesti keinoa olemassa. Tämän lisäksi tahtoisin saada lapsen omaan sänkyyn. Väkisin en aio häntä kuitenkaan omaan sänkyyn juuri nyt pakottaa, sen sijaan aion KOKEILLA nyt kuitenkin jotain ja katsoa mitä tapahtuu.

Tosi ikävä tilanne, neuvoja en nukuttamiseen osaa antaa kun meilläkin välillä taistellaan unta vastaan. Toistaseksi saatu kuitenkin nukkumaan tunnin sisällä. Meillä tosiaan toimii tuo siirto omaan sänkyyn eli saadaan aamuyöhön nukkua rauhassa. Parhaita keinoja on olla pihalla illalla ja sitten vielä saunan kautta iltapuurolle ja nukkumaan. Sillon ei yleensä jaksa taistella..

Päivällä laitan usein nukkumaan vaunuun ku nukahtaa sinne heti..

Tsemppiä!

Sama meillä, lapsi 1v. Luulenpa että tämä on vaihe kuten aiemmillakin lapsella. Käy monesti ylikierroksilla uusien taitojensa myötä. Tuntuu että läheisyydenkaipuu on voimakas. Paljon syliä ja seurustelua ennen nukkumaanmenoa, se on tuntunut meillä tepsivän.

Yhteistyössä