Auttakaa - kiitos! Pettääkö mieheni? Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marie -64
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marie -64

Vieras
Olen kuusi vuotta ollut mieheni kanssa, joista neljä vuotta naimisissa. Seurustelun aloittamisen jälkeen kului vuosi kun menimme kihloihin ja toinen kun meidät vihittiin. Suhde oli molemmille heti alusta alkaen se "Kunnes kuolema meidät erottaa -juttu". Ostettiin neljä vuotta sitten yhteinen kotikin jota yhdessä on remontoitu molemmille mieleiseksi. Minkään ei pitänyt rikkoa tätä liittoa. Ollaan molemmat erottu liki kymmenen vuotta sitten entisestä aviopuolisosta, kaikki lapset ovat aikuisia perheellisiä ja elävät omillaan. Yhteisiä lapsia ei ole. Sinkkuelämääkin on ehditty viettää tahoillamme, on siinä ehtinyt olla välillä pitempääkin seurustelua, mutta toisiimme törmääminen oli suuristakin suurin juttu, miten 47 vuotias eronnut voi vielä kokea moisen rakkauden, näin puhuttiin kumpikin. Oikeasti molemmat olivat jo tarpeeksi kauan harhailleet sinkkusuossa ja epäonnistuneissa seurusteluyrityksissä kyllästymiseen asti.

Yhteiselo on sujunut loistavasti. Voin rakastaa ja minua rakastetaan, näin sen koen ja näin se minulle kerrotaan. Taloudellisesti kaikki on ok. Töitä tehdään paljon, mutta vapaa-aikaakin vietetään paljon yhdessä. Aikuisten seksi toimii, se on monipuolista, aktiivista molemmin puolin ja sitä on tarpeeksi usein. Kumpikaan ei muistaakseni ole kertaakaan kieltäytynyt... tai oikeastaan aina on molemmat syttyneet. Meillä on yhteisiä harrastuksia ja ystäviä, mutta molemmilla on myös omia harrastuksia ja ystäviä. Teemme mukavia juttuja yhdessä. Meillä puhutaan ja pussataan joka päivä, kotikin on pullantuoksuinen. Muutama karkeampi keskustelu on ollut kuuden vuoden aikana, mutta ei mitään järisyttävää riitaa ollenkaan. Terveyttäkin on vielä molemmilla hyvään elämään. Mieheni on kärsinyt erektio-ongelmista ennen kun tapasimme (stressi, aikaisemmat seksikokemukset, verenpaine, jne), ja alkuaikoina hän käyttikin sinisiä pillereitä, varmaankin turvallisuuden tunteen vuoksi. Resepti on uusittu ja pillerit on lääkekaapissa, vähän niinkuin varmuuden vuoksi, mutta niitä ei meillä ole käytetty vuosiin. Asia on jutusteltu, eikä aiheessa ole mitään ongelmaa.

Tein shokkihavainnon puoli vuotta sitten. Mieheni takin taskussa oli samaisia pillereitä. Mainitsin niistä hänelle. Hän vain kuittasi tilanteen, että ne ovat jääneet sinne jossakin vaiheessa seurusteluamme. Siitähän se sitten alkoi täydellisen kunnioittamisen ja luottamuksen alamäki. Keräsin jokaisen pillerin lääkekaappiin alimmaiseksi. En tutki hänen taskuja, sähköpostejaa, face kavereita enkä puhelinta. Mutta niin suuri shokki asia oli, että lääkekaapin pillerit olen laskenut. Kolme viikkoa sitten, kun hän lähti parin päivän työmatkalle, hävisi lääkekaapista sininen pilleri. En ole asiasta hänelle maininnut, mutta olen aivan varma, että hän otti pillerin työreissulle matkaan, en luule, vaan olen aivan varma! Minun elämä meni pirstaleiksi kertaheitolla. Mitä ihmettä minä nyt teen? Auttakaa! Voinko olla varma, että hän pettää? Olenko ollut aivan täysi tollo sinisilmäinen nainen? Miten minä saan asiaan varmuuden? En voi kadonneesta pilleristä kertoa, koska silloin minusta tulee kyttääjä. Hänen jatkuvista työreissuista on tullut minulle yhtäkkiä painajaisia ja ahdistavia reissuja, mikä hallitsee koko elämää nyt. Jos olisin varma, että hän pettää, ottaisin heti eron, jatkuvaan tuskaan en halua elämää hukata. Epätietoisuus on pahinta. Miksi mies joka väittää rakastavansa minua, haluaa tehdä tämän minulle ja tuhota tämän avioliiton, parisuhteen, kunnioituksen, luottamuksen, hellyyden, mukavan yhteisen elämän ...? Ehkäpä hän ei rakasta minua, vaikka niin usein sen sanoo? Miksi hän haluaa kieroutunutta jännitystä elämään? Ehkä hänen maailmassa pitää saada aina uusia seksikokemuksia ja hän on erikoisella tavalla sairas. Miehet, naiset, petetyt ja pettäjät, auttakaa, kiitos! Miten saan asiasta varmuuden? Miten saan elämäni kuntoon? Mitä sinä tekisit jos olisit minä?

Mitäkö minä tekisin, jos olisin sinä?

Kertoisin miehelle, että huomasin hänen ottaneen työreissulleen mukaan sinisen pillerin ja kysyisin, että mihin hän tuota pilleriä tarvitsi.

Minulla on täsmälleen samanlainen parisuhde kuin sinulla ja ikääkin on saman verran ja erottukin molemmat ollaan ja lapsiakin on. Voin hyvin samaistua tilanteeseen. En todellakaan tiedä mitä tekisin. Olisin aivan shokissa ja en myöskään haluaisi suhteeseen jäädä. Ei varmaan auta muuta kuin nostaa kissa pöydälle niin kamalan vaikeaa kuin se onkin tai sitten yrittää "narauttaa" hänet jotenkin muuten jotta ei tule kyttääjä tunnetta. Voi kun osaisinkin auttaa...

En osaa sanoa pettääkö, mutta vastaan tuohon kohtaan "Miksi?" kuten asia mun mielestä on.
Joillain miehillä on sellainen eläimellinen vietti, että vaikka olisi todella onnellisessa suhteessa ja rakastaisi puolisoaan koko sydämestään, niin silti joku eläimellinen puoli janoaa seksiä muidenkin kanssa. Se on kai vaihtelua, siinä voi testata omaa viehätysvoimaansa, kepeää piristettä. Luulen, että jos pettää, niin kyse on "vain" siitä, niin karua kuin sekin tietysti on.

Jos miehellä on paljon työmatkoja, niin kyllä se vähän viittaa siihen, että muitakin saattaa olla kierroksessa. Mies voi olla onnellinen kanssasi ja rakastaa sinua täysillä. Tiedän tämän, koska itse olen pettäjä ja olen kuullut myös rakastajieni tarinoita. Oma puoliso on minulle ja kahdelle rakastajalleni tärkeä. Puolisoaan ei haluaisi loukata, mutta silti vain tekee välillä mieli saada vierasta munaa/pillua. Monesti seksuaalisille ihmisille ei yksi ihminen vain riitä, paitsi siihen arkielämään.

Kiitos tähänastisesta. Minua harmittaa, etten silloin kolme viikkoa sitten nostanut kollia pöydälle. Nyt pitkän ajan päästä se tuntuu etäiseltä (mutta edelleenkin ajankohtaiselta). Vaikea selittää, että ... silloin kolme viikkoa sitten kun lähdit reissuun.... Siitä olen varma, että me emme yhdessä sitä käyttäneet. Tätä henkistä umpikujaa lisää se, että minulle ei riitä parkeilla toimiva parisuhde, vaan haluan ne kaukovalot ja lisävalojen kanssa. Koen, että olen kaikkeni antanut tässä suhteessa. Koen myös että kumpikaan ei ole myötäilijä tai perässä seurailija, eli melkoinen tasavertaisuus ja molemminpuolinen kunnioitus on suhteessa ollut.

Marie, totuus voi olla sinun kannaltasi positiivinenkin. Mies on lähtenyt työreissulle => ei voi harrastaa seksiä sinun kanssasi => on päättänyt hoitaa asian hotellissa pitkän kaavan mukaan aikuisviihdettä katsellen, mutta ilman sinua ei kunnolla tai tarpeeksi pitkään seiso => tarvitaan pillerivahvistusta. Ovatko välinne niin avoimet, että kertoisi sinulle masturbonnista reissussa?

Tietosesti aikoo pettää ku kotoa asti ottaa tarpeet mukaan. Jos et pysy asian kanssa elämään, että pettää, niin erohommat edessä. Aina tulee uusia. Ikävää, mutta totta.

Marie, totuus voi olla sinun kannaltasi positiivinenkin. Mies on lähtenyt työreissulle => ei voi harrastaa seksiä sinun kanssasi => on päättänyt hoitaa asian hotellissa pitkän kaavan mukaan aikuisviihdettä katsellen, mutta ilman sinua ei kunnolla tai tarpeeksi pitkään seiso => tarvitaan pillerivahvistusta. Ovatko välinne niin avoimet, että kertoisi sinulle masturbonnista reissussa?

Tuskin yksikään mies maailmassa käyttää pillereitä tumputtaessa.