Auttakaa korkolaskuissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
12.4. talletettiin 5000 ? 3kk:n sijoitustilille, jonka korko oli 2,6 %. Kuinka suuri oli kasvanut pääoma eräpäivänä12.7. Ota huomioon myös lähdevero 28 %.
2. Minkä korkokannan mukaan 45 000 euron sijoitustalletus tuottaa nettokorkoa 133,12? kahdessa kuukaudessa? Lähdevero on 28 % ja määräytyy saksalaisen tavan mukaan.

3. Missä ajassa 1,75 % sijoitustililtä saadaan korkoa 100 ?, kun tilille on sijoitettu 10 000 ?? Käytä ranskalaista korkotapaa.
4. Laskusta perittiin 11 % viivästyskorko 25 päivältä. Viivästyskorkoa kertyi maksettavaksi 5,50 ?. Kuinka suuri oli alkuperäinen viivästynyt lasku? Käytä englantilaista korkotapaa.

Kiitos jos autatte.

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
12.4. talletettiin 5000 ? 3kk:n sijoitustilille, jonka korko oli 2,6 %. Kuinka suuri oli kasvanut pääoma eräpäivänä12.7. Ota huomioon myös lähdevero 28 %.
2. Minkä korkokannan mukaan 45 000 euron sijoitustalletus tuottaa nettokorkoa 133,12? kahdessa kuukaudessa? Lähdevero on 28 % ja määräytyy saksalaisen tavan mukaan.

3. Missä ajassa 1,75 % sijoitustililtä saadaan korkoa 100 ?, kun tilille on sijoitettu 10 000 ?? Käytä ranskalaista korkotapaa.
4. Laskusta perittiin 11 % viivästyskorko 25 päivältä. Viivästyskorkoa kertyi maksettavaksi 5,50 ?. Kuinka suuri oli alkuperäinen viivästynyt lasku? Käytä englantilaista korkotapaa.

Kiitos jos autatte.
Teepä ihan itse kotitehtäväsi. Muuten et opi mitään.

Heh heh, yrität päästä helpolla kotitehtävistä.

Ihan sama kuin täällä aina joku pyytää kääntämään suomesta englanniksi tai päinvastoin. Mitään ei viitsi itse tehdä.

Nämä ihmiset roikkuu täällä palstoilla vielä vuosien kuluttuakin pyytämässä apua, kun eivät itse viitsi nähdä mitään vaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tällaista:
Heh heh, yrität päästä helpolla kotitehtävistä.

Ihan sama kuin täällä aina joku pyytää kääntämään suomesta englanniksi tai päinvastoin. Mitään ei viitsi itse tehdä.

Nämä ihmiset roikkuu täällä palstoilla vielä vuosien kuluttuakin pyytämässä apua, kun eivät itse viitsi nähdä mitään vaivaa.

Joo, niimpä. Oikea uusavuttomien sukupolvi. Kiva tietää millaisia ammattilaisia sitä on työelämään tulossa, mitenhän ne osaa niitä töitä tehdä kun se työnantaja ei välttämättä anna roikkua netissä koko työpäivää ;)

Nykyajan nuoret haluaa vaan päästä helpolla ja rahaa tietty pitäis saada heti paljon. Niin tai sit mennään sossuun.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En kyllä ole nuori vaan aikuinen en vain osaa matikkaa.

Mene yksityiseen opetukseen. Kyllä aikuisen ainakin pitäisi jo ymmärtää, että omaa oksaansa siinä vain sahaa, kun yrittää siitä, mistä aita on matalin.

En kyllä ole nuori vaan aikuinen en vain osaa matikkaa.

No ei sitä kukaan osaa ellei ihan itse opettele. Että sinänsä tota ei voi aikuisuudeksi kutsua. Aikuisuus on muutakin kuin ikä numeroina.

Pyydä tukiopetusta.

Niin ja joka koulussa on mahdollisuus saada lisäapua opetukseen, että nyt keksit kyllä tekosyitä.

Miten sä ap ajattelit työelämässä pärjätä, jos sun pitää siellä osata laskea noita laskuja?

meidän koulussa ei ole tukiopetusta enkä tosiaankaan osaa noita laskuja, jätän ne sitten vaan tekemättä.

Kyllähän rahalla saa opetusta. Investoi itseesi, äläkä kakaramaiseen tapaan pistä päätä pensaaseen ja odota, että ongelmat poistuvat.

Sulla on ilmeisesti jonkinlainen kirja käytössä? Kenties "Liike-elämän matematiikkaa"?
Siinä on hyvin esimerkein näytetty miten tehtävät lasketaan. Niitä seuraamalla opit myös itse tajuamaan idean, ja siitä on sinulle hyötyä.

No ei ole rahaa ostaa lisäopetusta eikä meillä koulussa tosiaankaan ole tukiopetusta. Tuskin pääsen sellaiseen työhön jossa noita laskuja tarvitaan.

Prosenttilaskuja tarvitaan ihan arkielämässäkin. Googleta, sieltä löytyy malleja.

Yhteistyössä