auttakaa kuka osaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
jos haluan lapselleni mun sukunimen ja isä haluaa hänen eikä päästä yhteisymmärrykseen.ni mitenkä tässä tulisi toimia ja kumman sukunimen lapsi yleensä sitten saa? kumpikaan ei anna tässä tilanteessa periksi! lapsi siis asuu mun kanssa ja isä asuu muualla, vaikuttaako se jotenkin?

Jos teillä on yhetishuoltajuus, nimen muutokseen tarvitaan kummankin suostumus. Ja jos toinen ei sitä anna, lapsella säilyy se sukunimi, mikä hänellä nyt on. Jos sulla on lapsesta yksinhuoltajuus, voit laittaa lapsellesi ihan minkä nimen haluat.

niin on joo. heidän suvulle ei ole nimenjatkajaa jos ei poika saa hänen sukunimeään siksi vaatii sitä. mutta haluisin että tälle tulisi sama sukunimi kuin mulla ja esikolla on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
niin on joo. heidän suvulle ei ole nimenjatkajaa jos ei poika saa hänen sukunimeään siksi vaatii sitä. mutta haluisin että tälle tulisi sama sukunimi kuin mulla ja esikolla on.

Onko mies molempien isä? Oon mielestäni jostain lukenut, että lapsilla pitää olla sama sukunimi. Jos siis sama isä. Voin toki olla väärässäkin.

Yhteistyössä