auttakaa!!! lapsen päiväunista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
Mitä voisin tehdä 1v10kk lapsen kanssa joka ei suostu nukkumaan päiväunia?! Päivärytmi menee ihan sekaisin jos nukahtaa mihin aikaan sattuu ja nukkuu yöiväsyneenä liian lyhyet unet.

Ei suostu nukkumaan tai edes olemaan omassa sängyssä. Olen koittanut nukuttaa vieressä tuloksena: Riehuu, potkii, puree, raapii, repii... Jos reagoi näihin innostuu lisää ja jos ei reagoi jatkaa niin kauan kunnes reagoin. Vihainen huuto pysäyttää hetkeksi, kunnes taas jatkaa.

Yritän pitää säännöllistä päivärytmiä ruokailujen ja ulkoilujen suhteen, mutta omaa aikaa ei jää yhtään. Illalla nukahtaa vanhempien sänkyyn samaan aikaan kuin mekin n. klo 21.

En olen kovin pitkäpinnaista tyyppiä, joten yritän hillitä itteeni etten tekis mitään...

No mie en oo ottanu ikinä tuota taaperoa meijän sänkyyn.
Nukahtaa päikkäreille puoliltapäivin ihan itekseen niinku illallakin.
Esikoinen aikanaan oli lerkuteltava,varmaan kuusvuotiaaks asti piti silitellä ja nukutella ,mut tää kuopus on ollu alusta asti ihan erilainen.Tarvii sen oman rauhan ja hiljasuuden jotta nukahtaa.

Voi myös olla siun muksulla ihan uhmaamista ja yleensä väsyneenä uhmataan urakalla,koita vaan kestää :hug:

Meillä tuo riehuminen ja raapiminen yleensä tapahtuu puettaessa :ashamed: ,onneks ei sentäs enää pure...

Nämä helteet rassaavat myös lapsia ja päiväunille nukahtaminen ns. normaaliin aikaan voi olla vaikeaa. Ota aikalisa, jousta ja anna lapsen olla vapaammin ja vaikka ottaa pienet tirsat väärään aikaan. Meilläkin reilu 3v. nukahti eilen illalla vähän ennen kuutta, herätettiin seitsemän jälkeen ja yöunille nukahti ysin jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja miten olis jos vaan:
Annat olla nukkumatta

Meikkä kuukautta nuorempi,enkä kyllä antais olla nukkumatta,huh. Meilläkin just kuumina päivinä temppuilee nukkumaanmenoa vastaan,vaikka selkeesti on väsynyt ja haluaakin säkyyn,mutta vaikee nukahtaa kun on niin kuuma.Meillä vielä pinniksessä mistä ei pääse itse pois,tänään kävin puolen tunnin ajan 1-5min välein silittelemässä ja rauhoittelemassa,kunnes nukahti.
Mihin aikaan taapero herää aamulla? onko päikkärit liian aikaisin?

Yhteistyössä