P
pipo kireällä
Vieras
Vauvavuosi oli rankka koliikkien jne nukkumisvaivojen takia, ehkä siitä jäänyt päälle tämä: mä stressaan, suoritan, kaiken pitää olla kunnossa ja vaadin mieheltä koko ajan, nalkutan. Olen hoitovapaalla, vilkas taapero ja päivät hänen vahtimistaan. Yritän pitää laulutuokioita, paljon ulkoilua - en osaa pysähtyä ja nauttia hetkestä, aina mietin jo seuraavaa. Olen koko ajan väsynyt. Stressaa kai eniten, kun koko ajan toisen tarpeet omien edellä, edes yöt eivät ole enää "minun" vaan lapsi herättelee ja pitää olla skarppina. Eikä omat harrastukset, lenkkeily tms ole auttanut tässä. Kotona aina pipo kireällä.
Mikä tähän auttaisi? Miten osaisin ottaa lungimmin? Varsinkin, kun lapsi tosiaan vaatii edelleen niin paljon, kiipeämässä milloin mihinkin eikä mies pysy millään perässä. Mulle jää paljon vastuuta. Kun mies vie lapsen ulos, nautin siitä ajan, siitäkin stressiin asti - kohta on tunti mennyt, kohta ne taas tulee... Mies sanoo mulle lähes päivittäin, että olen nykyään täysi pirttihirmu.
Mikä tähän auttaisi? Miten osaisin ottaa lungimmin? Varsinkin, kun lapsi tosiaan vaatii edelleen niin paljon, kiipeämässä milloin mihinkin eikä mies pysy millään perässä. Mulle jää paljon vastuuta. Kun mies vie lapsen ulos, nautin siitä ajan, siitäkin stressiin asti - kohta on tunti mennyt, kohta ne taas tulee... Mies sanoo mulle lähes päivittäin, että olen nykyään täysi pirttihirmu.