Auttakaa - lomapäivistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katriina79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Katriina79

Jäsen
25.09.2006
104
0
16
Oma palkanlaskentamme on niin suolesta, että joudun turvautumaan teidän apuun. Siis mun ongelma on saada selville kuinka paljon mulle kuuluu lomaa kaudelta 04/2007 - 03/2008 ja kaudelta 04/2008 - 03/2009.

Tolla ekalla ajanjaksolla olin 1.4.07 - 29.1.08 äitiyslomalla, se siis palkallista aikaa. Sitten 30.1. - 3.3. olin töissä (tosin vuosilomalla, eli palkallista aikaa tämäkin. 4.3. - 4.5. olin hoitovapaalla. Näistä siis tulee jotain vähennyksiä, mutta kuinka paljon ja miltä lomakaudelta...

Hoitovapaan ajalta ei kerry lomapäivät, muuten kyllä. Kuinka paljon... siihen tarvitsisi tietää minkä sopimuksen piiriin kuulut ja kuinka kauan olet ollut töissä. Oma luottamusmies osaisi parhaiten vastata.

Olet ollut molemmilta lomamääräytymisvuosilta yhden kuukauden pois töistä

eli ajoilta 1.4.2007 - 31.3.2008 ja 1.4.2008 - 31.3.2009 eli yhden kuukauden lomapäivät katoo, ja se onkin sitten sopimuskohtaista montako päivää katoo (eli riippuen kauanko olet ollut töissä etc.)

Alkuperäinen kirjoittaja Päivittäin näitä pyörittelevä:
Olet ollut molemmilta lomamääräytymisvuosilta yhden kuukauden pois töistä

eli ajoilta 1.4.2007 - 31.3.2008 ja 1.4.2008 - 31.3.2009 eli yhden kuukauden lomapäivät katoo, ja se onkin sitten sopimuskohtaista montako päivää katoo (eli riippuen kauanko olet ollut töissä etc.)

Siis molemmilta kausilta yhden kuukauden lomapäivät.

Olen ollut töissä niin kauan, että lomapäiviä kertyy 2,5 kuussa. Luottamusmiestä ei meidän pikkupuulaakissa ole. Ja palkanlaskenta on ihan kadoksissa, kuten avauksessa mainitsin. Ja tiedän, ettei tämä palsta ihan paras paikka ole selvittää tätä, mutta kokeilen silti.

Jep, olen löytänyt myös kyseisen lain, mutta halusin varmistaa. Noin sen olin itse pähkäillyt. Mutta vaikuttaako tuohon nuo päivämäärät, kun en just ihan tasan ole päivällisesti ollut poissa kuukautta molemmilta kausilta? Voin siis laskea 2,5 lomapäivää pois molemmilta kausilta?

Ja kiitos vastauksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina79:
Jep, olen löytänyt myös kyseisen lain, mutta halusin varmistaa. Noin sen olin itse pähkäillyt. Mutta vaikuttaako tuohon nuo päivämäärät, kun en just ihan tasan ole päivällisesti ollut poissa kuukautta molemmilta kausilta? Voin siis laskea 2,5 lomapäivää pois molemmilta kausilta?

Ja kiitos vastauksista.

Täysi lomanmääräytymiskuukausi on kalenterikuukausi, jolloin on
kertynyt vähintään 14 työpäivää tai työssäolon veroista päivää.

Yhteistyössä