auttakaa minuakin turvaistuinasiassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maija

Vieras
Meillä on vauvalla nyt Gracon Logico S, johon ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Kesän aikana kuitenkin joudutaan uusi istuin hankkia.
Tärkeimmät kriteerit:
-Selkä menosuuntaan
-Kiinnitys (telakalla) auton turvavöillä, EI ISOFIXIÄ
-5pistevaljaat
-Kunnon pehmusteet ja törmäyssuojat
-Ehdottomasti turvallinen!

Plussaa:
-Kallistus makaavampaan asentoon
-Voi käyttää myös kasvot menosuuntaan
-Irroitettavat, puhdistettavat kankaat

Mistäs löytyisi, minkä merkkinen?

Eikös se nyt ole jo ihan todettu juttu että käännettävissä penkeissä on tehty jotain kompromisseja ja näin ollen istuin, joka on tarkoitettu vain toiseen suuntaan käytettäväksi, on parempi?

Meillä siirtyivät molemmat kaukalosta Britaxin Securaan.

On jämäkkä istuin ja korkeat sivusuojat, tosi kuppimainen istuin. Vain selkä menosuuntaan, ei isofixiä. Silti helppo kiinnittää.

Tilava istuin mutta silti tilanviejänä pienimmästä päästä (etsittiin tätä ostaessa istuinta nimenomaan pienitilaiseen autoon).

nostelen samalla. Jos käännettävän istuimen ongelma on tuo, niin sitten ehdottomasti vain toiseen suuntaan oleva istuin, kiitos :) Mitään aiempaa kokemusta ei ole, mutta siis tuo selkä menosuuntaan on se suositeltava, eikö? Mutta eikö niin ole kamalan vaikea reilun metrin mittaisen istua ja mennä itse autoon istuimeen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nostelen samalla. Jos käännettävän istuimen ongelma on tuo, niin sitten ehdottomasti vain toiseen suuntaan oleva istuin, kiitos :) Mitään aiempaa kokemusta ei ole, mutta siis tuo selkä menosuuntaan on se suositeltava, eikö? Mutta eikö niin ole kamalan vaikea reilun metrin mittaisen istua ja mennä itse autoon istuimeen?

Meillä turvaistuimen osto edessä varmaanki kesällä ja ei meijän poika kyllä siihen ite vielä siinä vaiheessa kiipeä...ikääki lokakuussa vasta 1v

eihän tuossa tuo telakka olekaan välttämätön, mutta se on, ettei ole isofix.
Ja kyllä varmasti vauva kiipeää itse autoon ja istuimeen viimeistään parivuotiaana, siksi sitä kyselin. Meillä ainakin kun on tarkoitus tuolla istuimella mennä niin kauan, kuin istuinta tarvitaan.
Ja toki koitetaan, mikä meidän autoon, ja vauvan pyllyyn on sopiva istuin, mutta kyselen täältä (ainakin yritän...) nyt ensin, millaisia teillä on, mitkä olette kokeneet hyviksi.

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/
Tuolta löytyy törmäystestituloksia.

Mutta en oikein nyt ymmärrä tuota telakka-juttua. Kaukalosta seuraavat istuimet (eli turvaistuimet) yleensä kiinnitetään auton vöillä penkkiin tai sitten isofixillä (se parempi vaihtoehto). Niitä harvemmin irrotetaan kiinnityksestä. Mihin sitä telakkaa tarvitaan? Tuon istuimen jälkeen (käyttöaika n. pari vuotta) joudutte vielä ostamaan turvavyöistuimen.

Minä kyllä nostan parivuotiaan istumaan penkkiin, sen verran hankalaa sinne on kuitenkin kiivetä.

Kiddy comfort on PARAS. Tutustu siihen - vauvapop myy! Meillä on jo kolme sellaista ja muita ei sitten enää tarvitsekaan ostaa koska sama istuin käy niin kauan kuin istuinta tarvitsee ylipäänsä käyttää. Ja on tosi järkevän hintanen!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eihän tuossa tuo telakka olekaan välttämätön, mutta se on, ettei ole isofix.
Ja kyllä varmasti vauva kiipeää itse autoon ja istuimeen viimeistään parivuotiaana, siksi sitä kyselin. Meillä ainakin kun on tarkoitus tuolla istuimella mennä niin kauan, kuin istuinta tarvitaan.
Ja toki koitetaan, mikä meidän autoon, ja vauvan pyllyyn on sopiva istuin, mutta kyselen täältä (ainakin yritän...) nyt ensin, millaisia teillä on, mitkä olette kokeneet hyviksi.

Sitten mun mielestä kannattaa kyllä ostaa käännettävä istuin, koska istuinta suositellaan n.6-vuotiaaksi asti, jonka jälkeen riittää koroke. Mihinkään selkä menosuuntaan olevassa istuimessa tuskin mahtuu istumaan 6-vuotiaaksi asti. Meillä on Akta Graco Cosmic Comfort xtp, eikä ole siitä mitään valittamista! Tosin tositilanteessa ei olla onneksi jouduttu testaamaan... Siinä on hyvät sivutörmäyssuojat, kallistuksen säätö ym.

meilla britaxin two-way-elite ja minun mielestäni todella hyvä. ihan näppärä kiinnityssysteemi ja saa selkä menosuuntaan ja kasvot menosuuntaan, joko selkä suorassa tai hieman kallellaan. myös turvavaljaat helppo kiinnittää ja irroittaa. kun lapsi kasvaa, voidaan käyttää turvavyötä valjaiden sijasta.