Auttakaa mitä teen, en oikeesti jaksa enää hetkeäkää :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mulla on kolme pientä ja en kestä enää yhtää. oon ihan poikki ja ollu masentunukki aika ajoin enemmän ja vähemmän. en oo vähään aikaan käyny keskustelemas, kun en jaksa. saan kerran viikossa kodinhoitajan. ne luulee, että meillä menee suht hyvin. mutta todellisuudessa oon niin riekaleina. mies tekee vuorotyötä ja mä yritän selviytyä lasten kanssa. nyt sairaana ja mies nukkuu kun yövuoroon meno. paiskon tavaroita, huudan, HUUDAN, paiskon ovia, lapset pelkää. itekki ihmeissään mikä mulla on. en JAKSA ENÄÄ!!! pää hajoaa.

Niin ja joka ikinen juttu tuntuu ylitsepääsettömän rankalta. En vaan kestä kun KOKO ajan joku vaatii jotain: kuori appelsiini, pyyhkiin, jano vettää jne jne jne. Haluaisin vaan paeta johonkin kaukaisimpaan kolkkaan maailmassa, sulkea takana KAIKKI ovet että saisin olla rauhassa. En pysty tekeen silti sitä kun lapset tarvii mua. TÄä elämä kuluttaa mut PUHKI. EN TIÄ MITÄ TEEN :(((((

Hei!

Hyvä, että kirjoitit edes tänne.
Yritä rauhoittua nyt ja tsempata rutiinit tämän illan ja yön.
Huomenaamulla soitat heti ensimmäiseksi neuvolaan ja kerrot tämän saman, vaikka tuntuisi jo paremmalta. Soita myös seurakuntaan, diakoniatyöhön, avustavat varmasti jotenkin, esim. vapaaehtoinen lasten leikittäjä tai kotiavustaja.
Onko sinulla ystäviä tai sukulaisia lähellä?
Voitko pyytää heitä apuun?
Jos ei, niin asutko mahdollisetsi Kuopion lähellä? Voin tulla itse auttamaan sinua. Minulla on vain yksi kohta 3-v lapsi ja sukulaisia auttamassa. Et ole yksin, täällä on vertaistukea.
Ymmärrän sinua täysin, itse olen välillä väsynyt vain yhden kanssa. Ei aina ole pakko jaksaa, mutta sen verran on jaksettava että voi pyytää apua. Eli pyydä, niin sinulle annetaan.

Voimahalaus täältä toiselta äidiltä!

Entisaikaan oli maalaistalossa 8 lasta ja emännällä vielä navetat ja muut työt eikä varmaan valittaneet niin kuin nykyaikaiset äidit!! Itsellä kolme pientä lasta ja ite olen lapseni hankkinut.

Ja älä välitä noista ällöttävistä kettuilijoista, joiden tehtvävänä on kritisoida ihana kaikkea ja kaikkia!
Sinä olet tärkeä, olet äiti kolmelle, olet arvokas ihmisenä, lapsesi tarvitsevat sinua jaksavana. Nyt hoidamme sinut kuntoon! Pärjäät kyllä, kun saat apua! Muista, ei ole hävettävää olla väsynyt, masennus on sairaus. Minä ainakin lähetän sinulle lämpimiä ajatuksia ja voimia ja toivon että huomenna soitat neuvolaan, seurakuntaan, MLL:oon ja mahdollisesti mielenterveystoimistoon.
Kyllä kaikki järjestyy!

[QUOTE="pöh";23027830]Entisaikaan oli maalaistalossa 8 lasta ja emännällä vielä navetat ja muut työt eikä varmaan valittaneet niin kuin nykyaikaiset äidit!! Itsellä kolme pientä lasta ja ite olen lapseni hankkinut.[/QUOTE]

Entisaikain äidit eivät varmasti osanneet kotkottaa noin hienosti. Hädässä ystävä tunnettiin ja vietiin tuore leipä sillon, kun toinen oli ahtaalla. Pusi pusi ja hali sullekki. terv ap

Mä olisin mielelläni vaihtanut stanan stressaavan työni edes hetkelliseen kotiäitiyteen. Tästä ei taida olla mitään apua, mutta ajattele, että ne lapsetkin on aika hetken pieniä. Okei, apua sun täytyy kyllä nyt saada. Kuulostaa siltä, että sun pitäisi saada olla nyt hetki YKSIN ja rauhassa, siis ihan vain itseksesi huilia. Järjestyiskö?

Ja älä välitä noista ällöttävistä kettuilijoista, joiden tehtvävänä on kritisoida ihana kaikkea ja kaikkia!
Sinä olet tärkeä, olet äiti kolmelle, olet arvokas ihmisenä, lapsesi tarvitsevat sinua jaksavana. Nyt hoidamme sinut kuntoon! Pärjäät kyllä, kun saat apua! Muista, ei ole hävettävää olla väsynyt, masennus on sairaus. Minä ainakin lähetän sinulle lämpimiä ajatuksia ja voimia ja toivon että huomenna soitat neuvolaan, seurakuntaan, MLL:oon ja mahdollisesti mielenterveystoimistoon.
Kyllä kaikki järjestyy!

Kiitos sulle <33 soitan huomenna mun keskusteluauttajalle. En oikeesti ole osannut ajatella tuota hoitoon viemistä. Osa-aikaisesti voisin laittaa, kaikki sen ikäisiä, että pärjäävät hyvin!

Ihana, että täällä on muitakin oikeita, empaattisia ihmisiä!
Uskomatonta, että jotkut täällä puukottavat heti selkään ja mahaan, mitä vain tänne kirjoitetaan!

Ap soittele aamulla muutama puhelu, niin asiat varmasti järjestyvät!
Voimia edelleen!

[QUOTE="pöh";23027830]Entisaikaan oli maalaistalossa 8 lasta ja emännällä vielä navetat ja muut työt eikä varmaan valittaneet niin kuin nykyaikaiset äidit!! Itsellä kolme pientä lasta ja ite olen lapseni hankkinut.[/QUOTE]

onhan se niin että ojs yksi jaksaa, niin kaikkien on pakko jaksaa. no huh, huh.

soita ap huomenna aamusta sinne neuvolaan tai mtt:hen tai seurakuntaan. ihan minne vaan missä sinua kuunnellaan jasaat apua.

voimia sinulle ja koita nyt jaksaa tämä ilta! laita lapset ajoissa nukkumaan ja yritä muistaa ajatella myös mille heistä tuntuu. ei ole oikein joutua pelkäämään omaa äitiä.

No joo, tätä ei ehkä voi ihan verrata...

Se maatalon emäntä kun oli siellä navetalla hommissa ja vanhemmat lapset hoiti pienempiä... Ja usein oli mummo ja pappa samassa taloudessa katsomassa lasten perään...

Jos se olisi se maatalon emäntäkin ollu neljän seinän sisällä 24/4 touhuamassa niiden 8 kanssa niin voisinpa kuvitella että pälli olis levinny siltäkin...

Verrata voi VAIN samanlaisista lähtökohdista olevia asioita...

Mä olisin mielelläni vaihtanut stanan stressaavan työni edes hetkelliseen kotiäitiyteen. Tästä ei taida olla mitään apua, mutta ajattele, että ne lapsetkin on aika hetken pieniä. Okei, apua sun täytyy kyllä nyt saada. Kuulostaa siltä, että sun pitäisi saada olla nyt hetki YKSIN ja rauhassa, siis ihan vain itseksesi huilia. Järjestyiskö?

Niin, sitä väsyneenä haikailee jotain muuta.. Kodinhoitaja tulee usein niin, että on jotain asioita sillon itellä toimitettavana, ja on vaan pari tuntia. siinä ei ehdi hengähtää. muuta vaihtoehtoa en näe huilimiseen kuin osa-aikasen päivähoidon.

hups... siis 24/7

Olisko apua jos laittaisit jotain pientä purtavaa, vesilasia jne sellaiseen paikkaan että ainakin isoin osaisi itse käydä ottamassa..??

Ja sanoa että kokeileppa itse käydä hakemassa vettä... mukeja on siellä ja siellä ja hanasta saat vettä jne?

Ymmärrän sinua ap. Väsymykselle ja masennukselle ei voi mitään. Tulevat, kun ovat tullakseen ja kaikki meistä eivät ole samanlaisia, onneksi. Varmasti löydät apua tilanteeseesi ja ota sitä rohkeasti vastaan.
Ihme tyyppejä tällä palstalla, aina lyömässä.
Voimia sinulle kovasti ap siitä se vielä kirkastuu.

Yhteistyössä