Auttakaa, mitä teen itseni ja lapseni kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
eli tilanne on tämä, olen aina väsynyt ja saatan päivälläkin nukahtaa vaikka olen lapseni kanssa kahdestaan kotona.
aamuisin lapseni 3v ei tule minua herättämään vaan tekee piruuksia, eli esimerkiksi kiikkuu keittiön kaapeille, syö sokerit, hillo purkit löytyy lastenhuoneesta ja kynät yms ovat lattialla ja joskus jopa huonekaluja tuhrittu.
ja silloin kun olen hereillä niin lapsi ei tottele juuri yhtään, sotkee huoneen ja ei siivoa kirveelläkään ja piruilee edelleen...puhuu nykyään ampumisesta ja tappamisesta paljon, on varmaan vahingossa nähnyt jotain kiellettyä ohjelmaa.nykyään meillä ei tv ole juuri lainkaan päällä juuri tuon takia.

lapsi menee 8 illalla nukkumaan erittäin kiltisti, mutta herää aamulla 6-7 aikaan ja alkaa piruilemaan. tähän varmaan antaisitte neuvon että venyttää nukkumaan menoa, noh se ei auta koska on ihan sama onko kello 8 vai 10 illalla niin herää silti aikaisin jne.

tiedän toki niistä pikkujulmuri ohjelmista ja niistä keinoista mitä niissä käytetään, mutta mitenkäs silloin kun äiti on niin väsynyt että ei jaksa jokaiseen piruiluun edes reagoida jne...?

Olisiko mitään neuvoja miten toimia lapseni kanssa?

Olisko lääkärissä käynti paikallaan. Miten itse nukut, ei 3 vuotiiaan kannata antaa häröillä yksinään, vaan itsellesi kello soimaan ja siitä sitä rytmiä tekemään. Pääset näin loppujenlopuksi kuitenkin helpomalla.

No lapsi ei kyllä PIRUILE, vaan hakee huomiota, jonka saa vain negatiivisita asioista.
Hae omaan väsymykseesi apua, niin jaksat lapsesikin kanssa touhuta yhdessä. Siinä voi syntyä vaarallisia tilanteita, kun sinä nukut j alapsi tekee mitä lystää.

olen miettinyt sitä että voisiko väsymykseni johtua ehkäisylaastarista, yhdessä välissä en sitä käyttänyt ja jaksoin paremmin, mutta heti kun sen käytön taas aloitin niin olen ollut koko ajan väsynyt.
viime yönäkin nukuin 8 tuntia, mutta sekään ei näytä riittävän :(

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen:
olen miettinyt sitä että voisiko väsymykseni johtua ehkäisylaastarista, yhdessä välissä en sitä käyttänyt ja jaksoin paremmin, mutta heti kun sen käytön taas aloitin niin olen ollut koko ajan väsynyt.

Voi olla sekin. Onko sulla hemoglobiinia katottu?

eli tilanne on tämä, olen aina väsynyt ja saatan päivälläkin nukahtaa vaikka olen lapseni kanssa kahdestaan kotona.
aamuisin lapseni 3v ei tule minua herättämään vaan tekee piruuksia, eli esimerkiksi kiikkuu keittiön kaapeille, syö sokerit, hillo purkit löytyy lastenhuoneesta ja kynät yms ovat lattialla ja joskus jopa huonekaluja tuhrittu.
ja silloin kun olen hereillä niin lapsi ei tottele juuri yhtään, sotkee huoneen ja ei siivoa kirveelläkään ja piruilee edelleen...puhuu nykyään ampumisesta ja tappamisesta paljon, on varmaan vahingossa nähnyt jotain kiellettyä ohjelmaa.nykyään meillä ei tv ole juuri lainkaan päällä juuri tuon takia.

lapsi menee 8 illalla nukkumaan erittäin kiltisti, mutta herää aamulla 6-7 aikaan ja alkaa piruilemaan. tähän varmaan antaisitte neuvon että venyttää nukkumaan menoa, noh se ei auta koska on ihan sama onko kello 8 vai 10 illalla niin herää silti aikaisin jne.

tiedän toki niistä pikkujulmuri ohjelmista ja niistä keinoista mitä niissä käytetään, mutta mitenkäs silloin kun äiti on niin väsynyt että ei jaksa jokaiseen piruiluun edes reagoida jne...?

Olisiko mitään neuvoja miten toimia lapseni kanssa?

Muutama asia. Olet aina väsynyt, oletko masentunut? Lapsi reagoi usein häiriökäyttäytymisellä silloin kun haluaa herätellä vanhempiaan. Miten reagoit lapsen käytökseen? Huudatko, suututko? 3-vuotias ei osaa "piruilla", ei todennäköisesti tee tuhmuuksiaan sinua ärsyttääkseen vaan hakee joko huomiotasi tai etsii rajoja. Nukkuma-aika kuulostaa ihan kohtuulliselta, 20-6/7 on 10-11 tunnin yöunet.

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
laita ne kynät jonnekkin mistä sun lapsi ei niitä saa. ;)

kynät ovat keittiön kaapissa, ylimmällä hyllyllä. lapsi ottaa keittiöjakkaran ja kiikkuu keittiön tasolle ja ottaa kynät. meillä ei ole mitään paikkoja oikein mihin hän ei pääsisi käsiksi.

Mahdollistahan se on. Ja ne hormonaaliset voi aiheuttaa myös masennusoireita, jolloin ei jaksaisi mitään.

Toinen vaihtoehto on se, että jos teiltä puuttuu päivästä selkeä rytmi ja haahuilette paljon kotona, se väsyttää ja lapset käy kierroksilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:

Voi olla sekin. Onko sulla hemoglobiinia katottu?

tai kilpirauhasarvoja?

kynät ovat keittiön kaapissa, ylimmällä hyllyllä. lapsi ottaa keittiöjakkaran ja kiikkuu keittiön tasolle ja ottaa kynät. meillä ei ole mitään paikkoja oikein mihin hän ei pääsisi käsiksi.

Valvontaahan nuo lapset tarvii. Missä olet silloin kun tuollaista tapahtuu?

]

Muutama asia. Olet aina väsynyt, oletko masentunut? Lapsi reagoi usein häiriökäyttäytymisellä silloin kun haluaa herätellä vanhempiaan. Miten reagoit lapsen käytökseen? Huudatko, suututko? 3-vuotias ei osaa "piruilla", ei todennäköisesti tee tuhmuuksiaan sinua ärsyttääkseen vaan hakee joko huomiotasi tai etsii rajoja. Nukkuma-aika kuulostaa ihan kohtuulliselta, 20-6/7 on 10-11 tunnin yöunet.[/quote]

mielestäni en ole masentunut, olen juuri löytänyt uuden miehenkin josta pidän todella paljon. joskus suutun ja korotan ääntäni, joskus taas en jaksa reagoida.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

Valvontaahan nuo lapset tarvii. Missä olet silloin kun tuollaista tapahtuu?

olohuoneessa nukkumassa silloin kun kaapeille kiikkuu :(

]

Muutama asia. Olet aina väsynyt, oletko masentunut? Lapsi reagoi usein häiriökäyttäytymisellä silloin kun haluaa herätellä vanhempiaan. Miten reagoit lapsen käytökseen? Huudatko, suututko? 3-vuotias ei osaa "piruilla", ei todennäköisesti tee tuhmuuksiaan sinua ärsyttääkseen vaan hakee joko huomiotasi tai etsii rajoja. Nukkuma-aika kuulostaa ihan kohtuulliselta, 20-6/7 on 10-11 tunnin yöunet.

mielestäni en ole masentunut, olen juuri löytänyt uuden miehenkin josta pidän todella paljon. joskus suutun ja korotan ääntäni, joskus taas en jaksa reagoida.
[/quote]

No siinäpä ne syyt. Lapsella mustasukkaisuus ja se, että on hämmentynyt koska ei tiedä, mitä saa tehdä. Siis hyväksyt "hölmönhommat" sillä, että et reagoi ja sitten taas toisen kerran ei saa tehdä.

Se lähtee siitä, että valitset teille ne jutut, jotka on ehdottoman kiellettyjä ja vaarallisia, niistä pidät kiinni vaikka mikä olisi, jos tekee---> jäähy. Ja vaikka tuhat kertaa päivässä. Vähemmän tärkeät (vaikka lelujen keräys jne.) kannattaa jättää myöhemmäksi opeteltavaksi.

voisitko laittaa lapsesi tarhaan vaikka puolipäiväiseksi, saisit levätä, tehdä kotiaisiat rauhassa, olis virtaa lapsen kanssa sitte, ja rajat on rakkautta. Voimia kovasti.

Tää vuoden aikakin voi väsyttää...Sun kannattas mennä lääkärille kertomaan tosta väsymyksestä. Moni asia voi vaikuttaa. Jaksatko ulkoilla lapsen kanssa? Sekin vois sekä piristää, että antaa paremmat unet. Mä ite askartelen ja piirtelen lasten kanssa useamman kerran viikossa että saavat tehdä valvotusti taideteoksia, eikä nyt oo enää ilmestyny vääriin paikkoihin piirroksia. Toivottavasti saat jonkinlaisen avun tähän ongelmaan. :hug:

Hui, ajatus kolmevuotiaasta tiskipöydällä kiipeilemässä kyniä etsimässä on aika karmiva ... Entä keittiöveitset, pääseekö niihinkin käsiksi ? :|
Joskos laittaisit kellon soimaan aamulla ja nousisit ylös lapsen kanssa ? Laittaisitte yhdessä aamupalan, lähtisitte ulos, piirtelisitte yhdessä esim. isille ylläriksi ( mein kolme vee ainakin tykkää tehdä lahjoja ja yllätyksiä muille ;) ), leipoisitte tms ?
Ja käy lääkärin luona juttelemassa tuosta väsymyksestä. Pääsisikö lapsi hoitoon vaikka päiväksi johonkin että saisit levätä ? Voisiko isä hoitaa päivän lasta että saisit omaa aikaa huilata ?
Huomion haulta tuo lapsen käyttäytyminen minusta vaikuttaa.

]

mielestäni en ole masentunut, olen juuri löytänyt uuden miehenkin josta pidän todella paljon. joskus suutun ja korotan ääntäni, joskus taas en jaksa reagoida.[/quote]

Jos et ole masentunut, niin ehkä joku terveydessä kuitenkin pielessä, ei jatkuva väsymys ole normaalia. Mars lääkäriin! Jaksat sitten ulkoilla ja pitää lapselle rajoja, kun hoidat itsesi kuntoon.

hoitoon minulla ei ole varaa lastani pistää, mutta tosin ensi kuussa hän menee hoitoon koska itselläni alkaa työt. en kyllä tiedä miten selviä töistäkään kun en edes oman lapseni kanssa pärjää.

Yhteistyössä