Auttakaa mua kiltit rakentamaan mun elämä uudestaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rikkinäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rikkinäinen

Vieras
Nyt riittää... Pakko se on tästä suhteesta lähteä, vaikka miestä rakastankin. Mies vaan on kovaa vauhtia päätymässä alkoholistiksi, ja sitä mä en kestä, en halua että meidän lapset elää viinan varjossa. Hyvä mies ja hyvä isä, ihana ihminen, mutta pakko on tämä ratkaisu nyt tehdä ennenkuin asiat menevät pahemmaksi... Kyyneleet vaan valuu kun tätä kirjoitan :(

Mitä mun pitäis siis ekana tehdä? Koittaa etsiä asuntoa, ottaa yhteyttä sossuun? Mulla ei olen juurikaan yhtään rahaa, nykyinen asunto on liian kallis että siihen voisin jäädä lasten kanssa asumaan. Opiskelen itse tällä hetkellä, joten mulla ei ole opintotukea enempää tuloja.

Olo on niin kamala, tuntuu ettei saa henkeä ja oksettaa, en edes halua ajatella että mitä lapset sanovat kun kuulevat että täytyy muuttaa pois.

Sossuun nyt ekaksi yhteyttä. Avittavat sinua asunnonhankinnassa. Pääset eteenpäin.

Saako sossusta sitten ihan oikeasti apua? Varmasti tarttisin myös huonekaluja, enhän voi kaikkea viedä mennessäni... Yritän kerätä voimia että pystyisin soittamaan, tuntuu todella vaikealta ajatuskin puhumisesta jollekin vieraalle ihmisillä, kun ystävillekin on vaikea "tunnustaa" että kaikki ei olekaan hyvin niin kuin ovat luulleet :(

Alkuperäinen kirjoittaja rikkinäinen;24522321:
Saako sossusta sitten ihan oikeasti apua? Varmasti tarttisin myös huonekaluja, enhän voi kaikkea viedä mennessäni... Yritän kerätä voimia että pystyisin soittamaan, tuntuu todella vaikealta ajatuskin puhumisesta jollekin vieraalle ihmisillä, kun ystävillekin on vaikea "tunnustaa" että kaikki ei olekaan hyvin niin kuin ovat luulleet :(

Ihmisiä ne ovat siellä töissä. Mutta nyt vaan laitat vauhtia asioihin, niin pääset eteenpäin. Se eka yhteydenotto on aina vaikein.

1. selvitä Kelasta:
-voitko saada yksinhuoltajan korotusta lapsilisään
-asumistuen määrä (yleinen asumistuki, koska sinulla on lapsia)
-laske yhteen opintotuki+lapsilisä+asumistuki+opintolaina? jos sellaisen päätät ottaa
2. selvitä elatustuki, lastenvalvoja ehkä osaisi auttaa, samalla voitte varata ajan, lasten huoltajuusasioihin liittyen
3. laske nämä yhteen ja mieti voisitteko kuitenkin jäädä nykyiseen asuntoonne
4. jos ette, voitko saada opiskelija asuntoa (perheasuntoa) tai kaupungin vuokra-asuntoa
5. Olisko mahdollista tehdä jotain osa-aikaista työtä, antaisivatko opinnot sen verran periksi?
Jaksamista, varmasti vaikea päätös erota, asiat varmasit kääntyvät parhain päin

Yhteistyössä