Auttakaa mua tekemään vaikea päätös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijaxxxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En itse suostuisi koskaan "kakkosvaihtoehdoksi" tai toiseksi naiseksi ukkomiehelle. Se on just niin yksinkertaista, että teot puhuu puolesta eikä sanat. Hän pettää järjestelmällisesti tyttöystäväänsä ja sinun kanssa on kuin "parisuhteessa", niin tuo on todella hävytöntä teiltä molemmilta. Jos oma kaverini olisi sinun saappaissa niin sanoisin todella tiukasti, että hän tekis sille lopun tai tekisin sen itse.

Muahah :D Tän teorian joudun kyllä tyrmäämään ihan alkuunsa.

Et voi tietää, jos et ole seksiä hänen kanssaan harrastanut. Minulla oli aikoinaan sutinaa yhden nuoren miehen kanssa. Tanssilattialla tunsin aina kovan stondiksen vartaloani vasten, samoin jos kiehnäsimme keskenämme jossakin. Lopulta kun pääsimme itse asiaan, niin miehellä lerpahti h-hetkellä. Sama toistui aina.

En itse suostuisi koskaan "kakkosvaihtoehdoksi" tai toiseksi naiseksi ukkomiehelle. Se on just niin yksinkertaista, että teot puhuu puolesta eikä sanat. Hän pettää järjestelmällisesti tyttöystäväänsä ja sinun kanssa on kuin "parisuhteessa", niin tuo on todella hävytöntä teiltä molemmilta. Jos oma kaverini olisi sinun saappaissa niin sanoisin todella tiukasti, että hän tekis sille lopun tai tekisin sen itse.

Mun kaverit ja sen kaverit on ollut yllättävän ymmärtäväisiä tämän asian kanssa. Varmaan johtuen siitä, että ne on nähnyt mitä tässä tapahtuu, ja kuinka asia ei ole niin yksinkertaista, emmekä kumpikaan ole mitään kusipäitä tai muutenkaan ilkeitä ihmisiä. Ollaan tosi kilttejä ja mukavia. Tilanne on kamala, ja joo ollaan mekin kamalia, mutta ei kukaan ole meitä moralisoinut, vaan yrittänyt olla "tukena", ja nähdä tilanteen kaikista kulmista.

Enemmänkin me ollaan moralisoitu itseämme. Ollaan puhuttu niin paljon tästä ja analysoitu tekojamme. Emme kumpikaan ole sellaisia ihmisiä, jotka toimii impulsiivisesti ja on vain tunteiden vietävinä, vaan teemme valmistuluita ja mietimme tekojamme pitkään. Huoh. Mutta nyt mä moralisoin itseäni paljon. Ja olen tehnyt selväksi etten ole se toinen (mies sanoo sitä kyllä kokoajan ettei sitä todellakaan halua), enkä aio tätä enää jatkaa.

Et voi tietää, jos et ole seksiä hänen kanssaan harrastanut. Minulla oli aikoinaan sutinaa yhden nuoren miehen kanssa. Tanssilattialla tunsin aina kovan stondiksen vartaloani vasten, samoin jos kiehnäsimme keskenämme jossakin. Lopulta kun pääsimme itse asiaan, niin miehellä lerpahti h-hetkellä. Sama toistui aina.

Nojoo, mutta eipä se seksi tässä ole nyt se tärkein asia. Mutta ei mitään ongelmia ole kyllä.

Ja hei, te moralisoitte mun tekoja ihan älyttömästi tässä keskustelussa (oikeutettua kylläkin), mutta samalla te "painostatte" seksin saralla :D Pitäisi olla testattu toimivuutta jne jne. :D !

Nojoo, mutta eipä se seksi tässä ole nyt se tärkein asia. Mutta ei mitään ongelmia ole kyllä.

Ja hei, te moralisoitte mun tekoja ihan älyttömästi tässä keskustelussa (oikeutettua kylläkin), mutta samalla te "painostatte" seksin saralla :D Pitäisi olla testattu toimivuutta jne jne. :D !

En tosiaankaan painosta seksiin, mutta ihmettelen sitä, miten voit muka olla tietävinäsi toisen seksielämästä niin paljon, kun kerran itsellä ei ole siitä kokemusta.

En tosiaankaan painosta seksiin, mutta ihmettelen sitä, miten voit muka olla tietävinäsi toisen seksielämästä niin paljon, kun kerran itsellä ei ole siitä kokemusta.

No tiedän vain että kemiaa kyllä on älyttömästi, ja kaikki toimii oikein hyvin, vaikka ei ihan sitä itseään olla tehty. Eihän sitä ikinä uusissa suhteissa tiedä onko seksi miten hyvää, mutta aikalailla sen kemian ja halun tuntee, ja sehän se seksistä tekee uskomattominta!

Kuule,

sä olet niin ton ihastumisesi lumoissa ja syvällä siellä hutussa, että et ehkä oikein nyt näe kauhean kirkkaasti. Kovin paljon löydät syitä ja taustoja ja puolusteluja tälle miehelle, ja itsellesikin, ja "kaikki ei ole ihan niin mustavalkoista" ja "ei tää mies kuitenkaan yhtään paha ole" jne.

Ulospäin näyttää kuitenkin tältä: Mies on omien sanojensa mukaan hyvässä ja rakastavassa suhteessa, ja oli menossa kihloihin. Silti alkaa vehdata jonkun toisen naisen kanssa, valehtelee kotona ja pyörittää kahta naista, kaiken lisäksi esittelee uutta naista ystävilleen ja näin omaa puolisoaan kohtaan tekemä petos vielä kasvaa. Ystävätkin joutuvat todella ikävään välikäteen, vaikka eivät sitä ehkä teille näytä. Ja kaiken kukkuraksi haluaa vielä jatkaa mieluiten molempien naisten kanssa.

Ja sinä; eikö sulla ole omia ystäviä, kun ies ja sen ystävät ovat yhtäkkiä ihan sun uusi elinpiiri? Niin samanlaiset arvot ja huumori vai miten se meni, mutta entä sun omilla ystävilläsi? Ja JOS nämä miehen ystävät pitävät ihan ok:na sitä, että mies tulee tapaamisiin aina eri naisen kanssa, niin onko niillä sitten niin kivat arvot...?

Kuule,

sä olet niin ton ihastumisesi lumoissa ja syvällä siellä hutussa, että et ehkä oikein nyt näe kauhean kirkkaasti. Kovin paljon löydät syitä ja taustoja ja puolusteluja tälle miehelle, ja itsellesikin, ja "kaikki ei ole ihan niin mustavalkoista" ja "ei tää mies kuitenkaan yhtään paha ole" jne.

Ulospäin näyttää kuitenkin tältä: Mies on omien sanojensa mukaan hyvässä ja rakastavassa suhteessa, ja oli menossa kihloihin. Silti alkaa vehdata jonkun toisen naisen kanssa, valehtelee kotona ja pyörittää kahta naista, kaiken lisäksi esittelee uutta naista ystävilleen ja näin omaa puolisoaan kohtaan tekemä petos vielä kasvaa. Ystävätkin joutuvat todella ikävään välikäteen, vaikka eivät sitä ehkä teille näytä. Ja kaiken kukkuraksi haluaa vielä jatkaa mieluiten molempien naisten kanssa.

Ja sinä; eikö sulla ole omia ystäviä, kun ies ja sen ystävät ovat yhtäkkiä ihan sun uusi elinpiiri? Niin samanlaiset arvot ja huumori vai miten se meni, mutta entä sun omilla ystävilläsi? Ja JOS nämä miehen ystävät pitävät ihan ok:na sitä, että mies tulee tapaamisiin aina eri naisen kanssa, niin onko niillä sitten niin kivat arvot...?

No en mä kyllä ole mitenkään humussa. Aika paljon tätä miettinyt olen. Eikä mulla ole puolusteluita, mutta en mä nyt ota vastaan ihan kaikkea sitä mitä täällä on sanottu. Kuitenkin tässä tulee hyvin minimaalinen osa meidän juttua esiin. Ja kyllä mies on kusipää ollut tyttöystäväänsä kohtaan, JA MUA. Mutta ehkä mä yritän vain katsoa kokonaiskuvaa, ja ajatella muutakin kuin että pettäjä on automaattisesti ihan paska ja patologinen valehtelija.

Ja on omia ystäviä kyllä. Eikä se mene tapaamisiin eri naisten kanssa. Meillä on yhteisiä juttuja kuitenkin, ja nämä näkemiset on ollut monesti sattumaa, ja meillä kun on samat työt jne joten juttua on siinäkin riittänyt. Verkoistoitumista myös hyvin pitkälti, kun olen näiden sen ystävien kanssa ystävystynyt. Eli ei mikään uusi elinpiiri.

Aika pitkälti ne ystävät on ihmetellyt mitä tässä tapahtuu, mutta ei nekään ole voinut olla huomaamatta, miten hyvin meillä klikkaa. Ja onhan ne siitä sanonut, että miehen pitäisi tehdä jo valinta. Että eivät muuten puutu tähän.

Miksi tyrmäät sen heti alkuunsa? Ethän ole harrastanut seksiä hänen kanssaan.

No ei minullakaan ole mitään ongelmia seksin saralla. Emme ole tehneet sitä, kun emme kuitenkaan ihan täysin moraalittomia ole. Vaikka aika "pieni" juttu se olisi kaiken tämän muun ohella. On kyllä hyyyyvin vaikea ollut pysyä siinä päätöksessä, mutta näin me tehdään.

Ja niin kuin olen sanonut. Meidän suhde on kaikinpuolin henkinen ollut, siis kyllä halutaan toisiamme aivan älyttömästi myös fyysisesti, mutta... ollaan ihastuttu eniten toistemme näkemyksiin ja juttuihin. Se miten joku voikin olla niin samankaltainen.

Mutta ei. En usko että seksissä mitään vikaa tulisi olemaan, en todellakaan. Mutta, enpä usko että sinne asti pääsen, joten no worries.

Niin, no ei kai tässä enää oikeasti mitään sen enempiä miettimisiä kai olekaan? Mies ei halunnut riittävästi alkaa sinun kanssasi olemaan, vaan haluaa mieluummin jatkaa entisensä kanssa, ja sinä ihan oikein päätit sitten, että et jatka toisena naisena.

Ihan tavanomainen tarina, ja hyvän päätöksen teit, itsesi ja sen miehen vakituisen rakkaan kannalta. Miehelle tietysti olisi ollut kivaa saada kahden naisen huomio.

Niin, no ei kai tässä enää oikeasti mitään sen enempiä miettimisiä kai olekaan? Mies ei halunnut riittävästi alkaa sinun kanssasi olemaan, vaan haluaa mieluummin jatkaa entisensä kanssa, ja sinä ihan oikein päätit sitten, että et jatka toisena naisena.

Ihan tavanomainen tarina, ja hyvän päätöksen teit, itsesi ja sen miehen vakituisen rakkaan kannalta. Miehelle tietysti olisi ollut kivaa saada kahden naisen huomio.

Niin, niinpä. Mitäpä tätä enää vatvomaan. Päätös tehty. Elämä jatkuu..

Vai että miestä pelottaa. Perus tekopyhää shaibaa, etkö ole ennen kuullut varattujen miesten lurituksia. Ei se päätöksenteko hänelle ajan kuluessa ainakaan helpommaksi muutu vai mitä hän tuolla jahkailulla yrittää saavuttaa? Kuulostaa ylimieliseltä tyypiltä ja vielä dorkaltakin. Eiköhän ne kaveritkin tajua mikä on homman nimi, tuskinpa he sokeita ovat. Harvalla vain on pokkaa läväyttää toiselle päin naamaa. Ehkäpä tuossa ei ole mitään uutta?

Tyypillinen kuvio. Ennen kuin huomaatkaan, olet haarat auki muna *illussa.
Mitäs sitä itseään enää kauaa säästelemään, kun on jo mehevästi arkoihin paikkoihinkin tutustuttu.

Luulitko, että muut pettää jotenkin eri tavalla ja te olette jotenkin parempia ihmisiä.
Tässä sinulle totuus: mies on pahimman luokan pettäjä ja sinä olet pettämisen oikeuttava (julma) toinen nainen.

Molemmat haette sääliä ja hyväksyntää niin toisiltanne kuin ystäviltäkin.
Jos sinä olisit jotenkin erityisen kiltti, et todellakaan lääppisi varattua miestä, etkä antaisi hänen lääppiä itseäsi.
Sinä olet ihan tavallinen, et yhtään mitenkään erikoinen, nainen. Sääliä ja ymmärrystä et tarvitse. Et oikeastaan neuvojakaan. Tee mitä lystäät ja kanna vastuu teoistasi. Itkuun tuo päättyy joka tapauksessa.

Onpas mukava lukea pitkästä aikaa järkevää keskustelua vaikkakin aihe on mielipiteitä jakava. Hyviä neuvoja perusteluineen ap:lle.

Mäkin olen ihan positiivisesti yllättynyt tästä keskustelusta. Saanut paljon uutta näkökulmaa ja ajatuksia. Ja ihan hyvä että jotkut on niin tiukkana asian suhteen, saa vähän sitäkin perspektiiviä, kuinka paskoja ihmisiä loppujen lopuksi sitä ollaankin, vaikka aina se ei siltä tunnu :)

Ei ole yrittänyt ottaa yhteyttä, kun olen estänyt hänet. Tänään näimme eräässä tilaisuudessa, mutta emme jutelleet.

Ihan ok:sti menee. Vaikea nukkua, kun ajatukset harhailee ja sydän hakkaa ihan hulluna.

Ja täytyy vielä mainita, etten ikinä ole nähnyt sitä miestä niin väsyneen ja onnettoman näköisenä.

Mutta niin kuin joku kohta sanoo, pelaa vain, ja yrittää näyttää onnettomalta kun viihdyke päättyi :D

Tyypillinen kuvio. Ennen kuin huomaatkaan, olet haarat auki muna *illussa.
Mitäs sitä itseään enää kauaa säästelemään, kun on jo mehevästi arkoihin paikkoihinkin tutustuttu.

Luulitko, että muut pettää jotenkin eri tavalla ja te olette jotenkin parempia ihmisiä.
Tässä sinulle totuus: mies on pahimman luokan pettäjä ja sinä olet pettämisen oikeuttava (julma) toinen nainen.

Molemmat haette sääliä ja hyväksyntää niin toisiltanne kuin ystäviltäkin.
Jos sinä olisit jotenkin erityisen kiltti, et todellakaan lääppisi varattua miestä, etkä antaisi hänen lääppiä itseäsi.
Sinä olet ihan tavallinen, et yhtään mitenkään erikoinen, nainen. Sääliä ja ymmärrystä et tarvitse. Et oikeastaan neuvojakaan. Tee mitä lystäät ja kanna vastuu teoistasi. Itkuun tuo päättyy joka tapauksessa.

Näin minäkin olisin vastannut, ennen kuin itse jouduin tälläiseen tilanteeseen. Eli otan täysin vastaan kaikki mitä sanot, ilman mitään mukinoita.

Mutta en mä tämän tilanteen anna vaikuttaa siihen miten nään itseni. En ole julma. Sääliä en ehkä kaipaa, mutta ymmärrystä tilanteeseen. Emme ole mitenkään erityisiä, mutta ei nyt kuitenkaan läpeensä pahoja.. Satutettu tässä itseämme ja sitä kolmatta osapuolta. Ja sitä mä yritän tässä ensisijaisesti nyt suojella lähtemällä tilanteesta. Ei se nainen ole tehnyt mitään väärää. Ja ehkä mä en sitä ole sanonut, mutta kyllä mua kalvaa se ajatus, että se saisi tietää tästä. Ja kun tiedän muutaman jutun siitä... Tää oikeasti musertaisi sen. Ja sekin on syy miksei se mies kerro mitään, tai USKALLA erota. En kaikkea tällä kanavalla voi kertoa, mutta. Huoh. :)

Näin minäkin olisin vastannut, ennen kuin itse jouduin tälläiseen tilanteeseen. Eli otan täysin vastaan kaikki mitä sanot, ilman mitään mukinoita.

Mutta en mä tämän tilanteen anna vaikuttaa siihen miten nään itseni. En ole julma. Sääliä en ehkä kaipaa, mutta ymmärrystä tilanteeseen. Emme ole mitenkään erityisiä, mutta ei nyt kuitenkaan läpeensä pahoja.. Satutettu tässä itseämme ja sitä kolmatta osapuolta. Ja sitä mä yritän tässä ensisijaisesti nyt suojella lähtemällä tilanteesta. Ei se nainen ole tehnyt mitään väärää. Ja ehkä mä en sitä ole sanonut, mutta kyllä mua kalvaa se ajatus, että se saisi tietää tästä. Ja kun tiedän muutaman jutun siitä... Tää oikeasti musertaisi sen. Ja sekin on syy miksei se mies kerro mitään, tai USKALLA erota. En kaikkea tällä kanavalla voi kertoa, mutta. Huoh. :)

Ei kukaan ajattele että pettäjät ovat läpeensä pahoja ihmisiä tai läpeensä julmia. Sama stoori se on monilla muillakin: "ei haluta satutaa..."blaa blaa blaa. Et saa teidän tarinasta yhtään sen puhtoisempaa mitä muidenkaan vastaavanlaiset jutut ovat. Pelaatte likaista peliä.

Munaton luuseri keksii tekosyyksi ettei "uskalla erota". Ja jotkut hölmöt uskoo sen, kun totuus on, että haluaa syödä kakun ja pitää sen samaan aikaan.

Ei kukaan ajattele että pettäjät ovat läpeensä pahoja ihmisiä tai läpeensä julmia. Sama stoori se on monilla muillakin: "ei haluta satutaa..."blaa blaa blaa. Et saa teidän tarinasta yhtään sen puhtoisempaa mitä muidenkaan vastaavanlaiset jutut ovat. Pelaatte likaista peliä.

Munaton luuseri keksii tekosyyksi ettei "uskalla erota". Ja jotkut hölmöt uskoo sen, kun totuus on, että haluaa syödä kakun ja pitää sen samaan aikaan.

Totta. Kai mä kuvittelin, että se jättäisi sen, mutta nyt kun meni näin monta kuukautta, eikä sitä tapahtunut.. Kai se on pakko hyväksyä, ettei tässä mitään spesiaalia ehkä ollutkaan.

Et sinä ole maailman ainoa ns. toinen nainen, etkä tiedä minusta kaikkea oleellista tällaiseen asiaan liittyen.

Sitä suuremmalla syyllä "mies" on todella törkeä pettäjä ja sinä teet väärin, kun tällä avopuolisolla on vastoinkäymisiä. Mutta suoraan sanottuna "vahinko" on jo tapahtunut, eikä sitä tekemättömäksi saa, mitä olette tehneet (= luultavasti lisänneet vaikeassa tianteessa hänen tuskaansa, vaikkei teistä tietäisikään).

Ihan yleistä selitellä loputtomiin ja puolustella itseään mutta totuus on se, että sinä ja mies teitte väärin. Kannatko vastuun? Luuletko, että selittely ja pahoittelu riittää, kun tuhoaa toisen elämän tai yrittää niin tehdä.

Juokse pakoon mutta voit olla varma, ettei tilanne jää tähän.

Et sinä ole maailman ainoa ns. toinen nainen, etkä tiedä minusta kaikkea oleellista tällaiseen asiaan liittyen.

Sitä suuremmalla syyllä "mies" on todella törkeä pettäjä ja sinä teet väärin, kun tällä avopuolisolla on vastoinkäymisiä. Mutta suoraan sanottuna "vahinko" on jo tapahtunut, eikä sitä tekemättömäksi saa, mitä olette tehneet (= luultavasti lisänneet vaikeassa tianteessa hänen tuskaansa, vaikkei teistä tietäisikään).

Ihan yleistä selitellä loputtomiin ja puolustella itseään mutta totuus on se, että sinä ja mies teitte väärin. Kannatko vastuun? Luuletko, että selittely ja pahoittelu riittää, kun tuhoaa toisen elämän tai yrittää niin tehdä.

Juokse pakoon mutta voit olla varma, ettei tilanne jää tähän.

Tietenkin mä kannan vastuuni, jos se menee siihen. Mutta tämä tilanne ei ole enää mun käsissä. Enkä mä todellakaan mene heidän väliinsä, enkä ikinä kerro mitä on tapahtunut, vaikka mua satutettaisiinkin.

Mä en voi ottaa mitään takaisin, vaikka kuule haluaisinkin. Mua ottaa ihan älyttömästi päähän että tilanne on tämä. Aika on väärä ja.. En mä haluais tälläistä draamaa mun elämään!

Ei en ole se ainoa toinen nainen, mutta itse olin hyvin kriittinen pettäjiä kohtaan, ja tämä tilanne missä olen, avasi mun silmät ettei mikään ole niin yksinkertaista. Ja on törkeä pettäjä, sitä en kiistä. Enkä mä ole yhtään edesauttanut tilannetta. Olen flirttaillut, houkutellut, ja lähetellyt sopimattomia viestejä täysin tietoisena siitä, että miehellä on kotona joku. Myönnän sen! Ainut puolustus mitä voin sanoa; mä rakastuin väärään ihmiseen, joka ei tuntunut väärältä.

Yhteistyössä