Auttakaa mua ymmärtämään erään ihmisen logiikkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöllämystynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöllämystynyt

Vieras
Mä tutustuin netin kautta kesällä yhteen tyyppiin, jonka kans alettiin meilailemaan ja ystävystymään. Kirjoiteltiin joka päivä ja se oli aluksi tosi mukavaa, tuntui kivalta että jollain on aikaa mulle niin paljon että joka päivä haluaa olla kontaktissa.

Sit nähtiin kerran, senkin jälkeen oli tiivistä meilailua. Itseltä hyytyi kuitenkin aiheet, en jaksanut enää joka päivä pelkkää kirjoittamista, toivoin että syventyisi jossain vaiheessa muuksikin kun vain meilailuksi, toivoin että voisi soitella, tapailla, tehdä kaikkea yhdessä mitä nyt ystävät tekee. Haluan olla ystävä reaaliajassa, en vain kirjoitteluystävyyttä, vaikka sekin on mitä mainioin yhteydenpitoväline, mutta ei korvaa aitoa ystävyyttä.

Toivoin että voitais taas nähdä ja ehdottamani päivät eivät käyneet, jonka jälkeen sanoin että ilmoittelee hän sitten vuorostaan milloin sopii. Hän siihen että itse toivoi lähinnä vain meilailua ja suuttui kun ilmaisin että itseäni ei pelkkä meilaus jaksa pidemmän päälle kiinnostaa ja laittoi välit heti kokonaan poikki. Eli kerrasta poikki. Yksi kritiikki multa päin ja se oli siinä.

Mitä ajatuksia tää teissä herättää? Auttakaa mua ymmärtämään tän ihmisen ajattelutapaa, mun on todella vaikeaa ymmärtää että miten voi noin nopeasti mielipide vaihtua noin totaalisesti. Eli ennen tätä että ilmaisin että olisi kiva tavata, kirjoitti joka päivä ja oikein kertoi kuinka tykkää musta jne.

Kuulostaa siltä että pelästyi jotain. Ehkä on vaan tosi ujo eikä uskaltaisi tavata. Tai sitten on keksinyt jotain omia tarinoitaan mistä pelkää nyt jäävänsä kiinni, meilissä kun on tosi helppo kirjoittaa juuri se mitä toinen haluaa kuulla...

[QUOTE="Lissu";22232249]Kuulostaa siltä että pelästyi jotain. Ehkä on vaan tosi ujo eikä uskaltaisi tavata. Tai sitten on keksinyt jotain omia tarinoitaan mistä pelkää nyt jäävänsä kiinni, meilissä kun on tosi helppo kirjoittaa juuri se mitä toinen haluaa kuulla...[/QUOTE]

Oltiin siis jo tavattu kerran, joten tuskin oli siitä kiinni.

Mulle ja heille keiden kanssa tästä olen keskustellut mielipide on ollut seuraava: "Ei kestä pienintäkään kritiikkiä" ja "ongelmainen" ja "surkea itsetunto"...

Ok, voi olla perää, mutta nuohan ei mulle siis ole automaattisesti mitään poissulkevia ominaisuuksia ihmisissä, mutta onhan se pirun vaikeaa olla jonkun ystävä jos pitää miettiä joka asia mitä uskaltaa sanoa mitä ei ettei toinen suutu. Eli pitäähän sitä saada olla eri mieltä, ilman että siitä seuraa että koko ystävyys irtisanotaan yksipuolisesti toisen toimesta. Nyt siis ekasta kritiikistä laittoi välit poikki, eli halusin selvittää että haluaako oikeesti tapailla, kun soitella kuulemma ei halua. Maailma sortui kun sanotaan yksi poikkipuolinen asia. Ettekö te muut koskaan ole eri mieltä ystävienne kanssa? En mä ainakaan valehtele ystäville siksi että miellyttäisin mielipiteilläni niitä vaan sanon omani.

Ehkä hänen on helpompi kertoa ajatuksistaan, kun se toinen ei mukamas ole "lihaa ja verta".
Siis jos on kovasti vaikka avautunut joistain itselle vaikeista asioista, niin ei sitten kykene kohtaamaan kasvokkain nolouden tms seikan takia? En osaa sanoa, eihän se silti selitä, miksi koko yhteydenpito pitää lopettaa. Voihan sitä kai silti silloin tällöin kirjotella...

No toiset vain kaipaavat pelkästään juttukaveria netissä, eivätkä sen kummempaa. Ehkä hän ajatteli, että livenäkin vain jutustelisitte mukavia, eikä halua sen suurempaa ystävyyttä. Ja jos tosiaan on kyse vain kaverissa, eikä tyttö/poikaystävästä, niin kyllä minäkin ihmettelisin, jos joku alkaisi minulle ehdottaa "vakavaa ystävyyttä" ja yhtäkkiä ilmoittaisi ettei halua vain meilata. En toki tiedä mitä oikeasti on tapahtunut, mutta kirjoituksesi perusteella, sinä olet odottanut jotain muuta kuin mistä olette alunperin puhuneet ja tuonut asan ilmi töksäyttämällä.

Ootko varma että oli ihan terve ihminen? Ette kuitenkaan tunteneet kovin hyvin vai jos vasta kesällä tutustuitte. Jos onki joku lääkkeitä käyttävä sekopää?

En tiedä lääkkeistä, mut masentunut se ainakin _on ollut_, kuinka vakavastii, sitä en tiennyt. Selkeästi kaikki mutterit kuitenkaan ei ole kohdallaan. Ei kai terve ihminen sekoa jos sille sanoo jonkun kritiikin, varsinkin tän tyyppisen "Haluaisin treffailla sua".

:o

Onhan "kirjeenvaihto kaverissakin" omat hyvät puolensa... Sille voi vastata, kun itelle sopii ja ei itsellä ole muuta puuhaa.. Pientenlasten äideillä olisi esim. aikaa vaihtaa kuulumisia iltaisin, kun lapset on saatu nukkumaan.. Puhelimessa ei viitsi juoruta, ettei pennut herää.. Kyllä mä ymmärrän jollain tasolla.. Itse roikun telkkarin ääressä tai tällä palstalla tai facebookissa, jos uni ei tule.. Itsellä on päivisin niin paljon puuhaa, etten valitettavasti ehdi ja jaksa tavata kavereitani niin usein kuin haluaisin.. Vaihdellaan silti kuulumisia facebookissa tai tekstareilla tai puheluilla.. Heillä myös pieniä lapsia. On kiva kuitenkin, että on joku, jonka kanssa voi vaihtaa ajatuksia.

[QUOTE="vieras";22232374]No toiset vain kaipaavat pelkästään juttukaveria netissä, eivätkä sen kummempaa. Ehkä hän ajatteli, että livenäkin vain jutustelisitte mukavia, eikä halua sen suurempaa ystävyyttä. Ja jos tosiaan on kyse vain kaverissa, eikä tyttö/poikaystävästä, niin kyllä minäkin ihmettelisin, jos joku alkaisi minulle ehdottaa "vakavaa ystävyyttä" ja yhtäkkiä ilmoittaisi ettei halua vain meilata. En toki tiedä mitä oikeasti on tapahtunut, mutta kirjoituksesi perusteella, sinä olet odottanut jotain muuta kuin mistä olette alunperin puhuneet ja tuonut asan ilmi töksäyttämällä.[/QUOTE]

"Vakavalla ystävyydellä" tarkoitin että voisi muutoinkin kommunikoida kun kirjoittamalla, et pelkkä kirjoittaminen on mun mielestä kaikkea muuta kun oikeaa ystävyyttä, hänen mielestään se on nimeomaan oikeaa ystävyyttä. Eli muiden ystävien kanssa soittelen, shoppailen, juhlin, kyläilen jne, joten automaattisesti oletin että jos ystävää etsitään, se on muutakin kun pelkkää kirjoittelua.

Sillä tavoin ei avauduta mielestäni vain kirjoittelukaverille, miten hän avautui, eikä kerrota että olisi kiva saada kaveria kahviloihin, kirppareille jne.

En mä mitään lesboilua sentäs ehdotellut! :laugh:

Luuliko/pelästyikö, että haluat jotain "enemmän"? Siis kuin ystävyyttä? Riippuu mielestäni hyvin paljon siitä miten asian ilmaisit. Jos joku yhtäkkiä meilais että tää ei riitä mulle niin olis se hieman outoa, kieltämättä. Jos esitit asian niin että toinenkin ymmärsi, että susta olis kiva kohdata useammin kasvokkain, voi olla ettei hän itse ole valmis sellaiseen sitoutumaan. Se meinaan vaatii aika paljon sellanen ystävyys.

Onhan "kirjeenvaihto kaverissakin" omat hyvät puolensa... Sille voi vastata, kun itelle sopii ja ei itsellä ole muuta puuhaa.. Pientenlasten äideillä olisi esim. aikaa vaihtaa kuulumisia iltaisin, kun lapset on saatu nukkumaan.. Puhelimessa ei viitsi juoruta, ettei pennut herää.. Kyllä mä ymmärrän jollain tasolla.. Itse roikun telkkarin ääressä tai tällä palstalla tai facebookissa, jos uni ei tule.. Itsellä on päivisin niin paljon puuhaa, etten valitettavasti ehdi ja jaksa tavata kavereitani niin usein kuin haluaisin.. Vaihdellaan silti kuulumisia facebookissa tai tekstareilla tai puheluilla.. Heillä myös pieniä lapsia. On kiva kuitenkin, että on joku, jonka kanssa voi vaihtaa ajatuksia.

Kuten jo aiemmin kirjoitinkin, on sähköinen kommunikaatio tosi hieno asia, musta on ihanaa vaikka käydä "virtuaalikahvilla" jonkun ystävän kanssa netin välityksellä, sehän on sitä paitsi reaaliaikaista.

Mikä tässä mua eniten pöyristyttää on se, että mä oikeasti pidin siitä ihmisestä ja luulin että se piti myös musta. Et miten voi yhtäkkiä vaan tehdä päätöksen että hei nyt tuli eka riita, en haluakaan sun kanssa enää olla missään tekemisissä. Miten voi mielipide ihmisestä muuttua radikaalisti yhden erimielisyyden vuoksi? No tehän sitä ette tiedä, enkä tiedä minäkään, vastausta en saanut.

Ehkä mua sitten vedätettiin, eikä tää pitänytkään musta oikeasti, kunhan olin joku jolle sai raportoida päivän tapahtumat. Toiset kirjoittaa blogiin, toiset palstoille, toiset sitten näköjään meiliin ja sama se kuka on vastaanottaja. Kauhean kylmää.

Kuinka usealta ihmiseltä sä haluat mielipiteen tästä tyypistä, tai analysoinnin? Sähän olet kavereinesi jo tehnyt hänestä surkean itsetunnon omaavan, ongelmaisen ja kritiikiä vastaanottamattoman. Ja mun mielestä tuo kritiikki on hiukan väärä sana, kun sanoit ettei kestä pienintäkään sellaista ja siksi laittoi välit poikki. Mistä sä tiedät että kyse oli siitä? Ehkä hän vain ei halunnut tapailla.

Yhteistyössä