Auttakaa nyt mua kun oon ihan neuvoton ton tytön kans :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun korvaan kuulostaa oudoilta ap:n mainitsemat "monen tunnin raivarit".Jos ne ovat jatkuneet jo kauan,ottaisin asian puheeksi neuvolassa mahdollisia jatkotutkimuksia varten.

Helposti voi mennä siihen, että lapsi lyö ja äkkiä heti perään pyytää anteeksi. Sillä anteeksiantamisella kun saadaan lyönnille hyväksyntä. Eli selittää pitäisi lapselle, kuinka toiselle tulee pahamieli ja sattuu jne. Hänellä vain ei riitä osaamista tunteiden käsittelyyn isompaa kohtaan. Ei hän osaa verbaalisesti ilmaista niitä, joten siksi tulee helposti lyönti.

Alkuperäinen kirjoittaja pipula:
mun korvaan kuulostaa oudoilta ap:n mainitsemat "monen tunnin raivarit".Jos ne ovat jatkuneet jo kauan,ottaisin asian puheeksi neuvolassa mahdollisia jatkotutkimuksia varten.

Taasko jotain psyyk/neurologista ongelmaa ehdotetaan uhmakkaan lapsen normaaliin kiukutteluun. Täytyy muistaa että lapset on erilaisia ja kun jotkut lapset eivät uhmaa (näkyvästi) ollenkaan, toiset uhmaavat koko ajan. Kaikki ei ole aina oireilua.

On ne otettu puheeksi mutta neuvolan tätikin vaan totesi että luonnetta löytyy ja aikuisena luultavasti on eduksi. Jos lapsessa on luonnetta niin ei se tarkota et siinä olis mitään vikaa. Hyvin me on pärjätty ja tilanne suurimmalta osalta rauhottunut. Tyttö vaan on peräksi antamaton. Mutta tilanne täällä on rauhottunut ja anteeksipyyntö saatu ja kaikesta huolimatta olen tyytyväinen etten antanut periksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

On ne otettu puheeksi mutta neuvolan tätikin vaan totesi että luonnetta löytyy ja aikuisena luultavasti on eduksi. Jos lapsessa on luonnetta niin ei se tarkota et siinä olis mitään vikaa. Hyvin me on pärjätty ja tilanne suurimmalta osalta rauhottunut. Tyttö vaan on peräksi antamaton. Mutta tilanne täällä on rauhottunut ja anteeksipyyntö saatu ja kaikesta huolimatta olen tyytyväinen etten antanut periksi.

jaa...vai että on aikuisena eduksi,kun raivoaa monta tuntia ja lyö sitten kaikkea,mikä eteen tulee..kummallinen neuvola teillä.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:

Taasko jotain psyyk/neurologista ongelmaa ehdotetaan uhmakkaan lapsen normaaliin kiukutteluun. Täytyy muistaa että lapset on erilaisia ja kun jotkut lapset eivät uhmaa (näkyvästi) ollenkaan, toiset uhmaavat koko ajan. Kaikki ei ole aina oireilua.

joo,mutta ei tod. ole normaalia raivota montaa tuntia!!

Alkuperäinen kirjoittaja kille:

jaa...vai että on aikuisena eduksi,kun raivoaa monta tuntia ja lyö sitten kaikkea,mikä eteen tulee..kummallinen neuvola teillä.

No ymmärrä taas asia miten haluat mutta raivarithan johtuu meillä siitä ettei tyttö ole saanut periksi haluamiaan asioita ja neuvolan täti tarkotti että peräksantamaton luonne voi olla eduksi isompana. Itse olen samanlainen ja pienenä meilläkin olleet raivarit kuvioissa mun kohdalla. Hyvin olen saanut puskettua eteenpäin asioita aikuisena ja saanut tahtoni läpi kun olen päättänyt saada. Ja jäähyhän meillä oli sen vuoksi että lyöminen loppuu. Mutta ilmeisesti se jäähy oli väärin tehty ja neuvolakin huono kun ei osaa auttaa ja laittaa lasta hoitoon kun on omapäinen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:

joo,mutta ei tod. ole normaalia raivota montaa tuntia!!

No meille voi tulla katsomaan miten kauan lapsi saattaa jaksaa raivota kun ei saa tahtoa läpi niin ei tarvi sitten ihmetellä. Toiset lapset ovat sisukkaampia kun toiset ja näyttää siltä että olen saanut harvinaisen sisukkaan yksilön. Kyllä nuo tytön raivarit on saaneet monet ihmiset huokasemaan onnesta että omaa rauhallisen lapsen ja yksi on saatu siellä neuvolassakin jossa täti totesi että onpa omapäinen lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja kille:

Tiedän mistä ap puhuu. Oma tyttäreni on samanlainen kovatahtoinen ja tiedän myös että vaikea murrosikä on tiedossa. Mieheni ja tyttäreni ovat täysin saman luonteisia ja mieheni on ollut samanlainen lapsena. Mieheni odottaa myös murrosikää kauhulla koska tietää millainen hän itse oli. Ei se lapsi aikuisena raivoo montatuntia ja lyö kaikkia vaan se esiintyy enemmäkin voimakkaana luonteena. On vain opettava lapselle käsittelemään tilannetta ja toimimaan oikein. Murrosikä voi olla kanssa melkoista taistoa. Mieheni toimii rakennusalalla työjohtajan tehtävistä, josta tuosta luonteessa on todella paljon hyötyä, siellä ei heikko luontoiset pärjää. Itse en "hyssykkänä" häneen kenkiinsä astuisi.

Meillä menee tytön kanssa hyvin nyt, mutta kun tulee uhmikset niin kyllä käydään melkoista taistelua.

Kyllä asiat pitäis hoitaa saman päivän sisällä.Eikä se jäähypaikka ole mikään nukkumapaikka.
3,5 vee on kuitenkin pieni,että pitäis auttaa tunteiden tulkitsemisessa.
Ei lapsi välttämättä ymmärrä miksi on paha olo ja se sana anteeksi on ihan yliarvostettu,tosin hieno asia.
Mut musta on kurjaa jos lapsi lyö ja huutaa anteeks päälle,nauraa ja lähtee pois.
Pahoillaan voi olla,mutta aina ei lapsi osaa sitä näyttää.
Kertoiko ap tyttö miksi pyysi anteeksi?
Siinä on aika iso urakka lapsella,ymmärtää että tä alkoi siitä kun löin veljeä,äiti laittoi arestiin enkä pyytänyt anteeksi,jouduin nukkumaan arestissa,mutta aamulla olinkin sängyssä...silti oli pyydettävä anteeksi aamulla.

PItää olla tiukka,mutta ei voi venyyttää 14 h rangaistusta.Aamulla jatkuu tyyliin...

äläs nyt ap:n kasvattajanroolia kyseenalaista.Jos luet ketjun läpi,huomaat,että kun lapsi toimii näin,hän pärjää hyvin elämässään.Ja kun äiti itsekin on peräänantamaton (halleluja!),hän istuttaa lastaan jäähypenkillä vaikka 14 tuntia.Sekin varmasti on neuvolasta saatu vinkki.Niin...ja jos lapsi omaa tuollaisen luonteen lapsena,pääsee vaikka työnjohtajaksi!!! =/

Yhteistyössä