Auttakaa nyt puloassa olevaa. Tarvitsen lapsilukon keittiön vetolaatikoihin. Mistä toimiva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuosta:

laatikkosalpa, 5 salpaa ja maksaa alle 2 e

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90148691

Ok, kiitos paljon vinkistä!!

Pitää mennä käymään Ikeassa pikapuolin katsomassa miten nämä käytännössä toimivat...jos vaikkka passais meillekin :D

Alkuperäinen kirjoittaja saman ikäinen meilläkin:
Me ollaan vaan nosteltu korkeammalle kaikki vaarallinen ja annetaan tyhjentää loput. Etsitään sitten kapustoja ja kattiloita aina ympäri lattiaa kun pitäisi tehdä ruokaa:D

Peesi.. Meidän 1v8kk ikäinenkin vielä kuljettelee kapustoja ympäriinsä.. Oon niin laiska kieltämään tommosesta pikkuasiasta :)

Mitäs jos tyhjennät ne laatikot vaikka viikoks? Jätät vaan siihen yhteen kauhoja ym joita lapsi saa sitten myöhemminkin katsella. Kun lapsi menee laatikoille sanot "soso, siihen laatikkoon ei saa koseka" mutta et mene lapsen luo. Äkkiähän noi pienet oppii (vaikka me aikuiset ei sitä aina uskotakaan) että kun menen tonkimaan noita laatikoita äiti tulee luokse ja ottaa jopa syliin. Nyt voisit vaan kieltää koskemasta, eikä ne tyhjät laatikot kauaa kiinnosta, se vaan missä on jotain. Tää on tällänen Pavlovin koirat -tyyppinen juttu, mut lasten kanssa saa keksiä konstin jos toisenkin että välttyy turhilta huudoilta ;) .

Jätät ylimpään kahvan paikoilleen ja poistat muista, on se vähän hidasta avata niitä sitten, kun ensin aukaiset ylemmän ja sitten sen alapuolella olevan laatikon ylälaidasta jne.

Ylimmän voi sitten pitää tyhjänä tai laittaa sinne vaikka muovikauhoja, millä voi vaikka vähän leikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Mitäs jos tyhjennät ne kaapit vaikka viikoks? Jätät vaan siihen yhteen kauhoja ym joita lapsi saa sitten myöhemminkin katsella. Kun lapsi menee laatikoille sanot "soso, siihen laatikkoon ei saa koseka" mutta et mene lapsen luo. Äkkiähän noi pienet oppii (vaikka me aikuiset ei sitä aina uskotakaan) että kun menen tonkimaan noita laatikoita äiti tulee luokse ja ottaa jopa syliin. Nyt voisit vaan kieltää koskemasta, eikä ne tyhjät laatikot kauaa kiinnosta, se vaan missä on jotain. Tää on tällänen Pavlovin koirat -tyyppinen juttu, mut lasten kanssa saa keksiä konstin jos toisenkin että välttyy turhilta huudoilta ;) .

Mutta kun pointti on nyt siinä että mä en halua että se lapsi koskee yhteenkään laatikkoon. Mä en halua noukkia keittiötavaroita lattialta jonne ne eivät kuulu.

Meillä on elukoita sen verran (eli karvaa lattialla vaikka päivittäin imuroisin kahdesti) että en mä ilkeä käyttää kauhaa ruoan laitossa joka on käynyt maassa, eli mun pitäisi sitten tiskata ne kauhat yms. joka päivä.

Enkä mä halua että lapset sekoittavat koko talon...se on jo multa ihan mieletön ponnistus että olen antanut raijata muutaman lelulaatikon olohuoneeseen, koska lastenhuoneet ovat nykyään toises§sa kerroksessa. Mä en kestä sekasortoa yhtään enempää.

Esikkokin on ihan tervepäiseksi kasvanut vaikkei ole saanut koko kämppää sekoittaa joten eiköhän nää loputkin kasva vaikkeivät sinne laatikon kimppuun pääsekään.

Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Graco_laatikkokaappiluk2.gif
meillä tälläset ja toimii

Näyttää kyllä aukeavan aika paljon, vai onko tuossa kuvassa laatikko siis jo avattu. Tuolla neidillä on niin pieni käsi, että saa sen tuollaisesta raosta kyllä sisään ujutettu ja kamoja ulos vedetty.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Graco_laatikkokaappiluk2.gif
Näyttää kyllä aukeavan aika paljon, vai onko tuossa kuvassa laatikko siis jo avattu. Tuolla neidillä on niin pieni käsi, että saa sen tuollaisesta raosta kyllä sisään ujutettu ja kamoja ulos vedetty.
Salvan vastakappaleen voi kiinnittää vähän pidemmälle niin että ei mahdu kuin sormet välistä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Salvan vastakappaleen voi kiinnittää vähän pidemmälle niin että ei mahdu kuin sormet välistä.

ok, pitää selvitellä.

sitä saa säädeltyä kuinka paljon aukeaa. Meillä samain en ongelma oli kuin sinulle,Kaappien ja laatikoiden tyhjennyt loppui kun lapsilukot laitettiin.

Yhteistyössä