Auttakaa nyt, vauvakuumeesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti kahdelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti kahdelle

Vieras
Meillä siis kaksi lasta 5v, ja 3v. Kumpikin syntyny sectiolla.
Nyt on vauvakuume ja kova (varsinki miehellä).
Lääkäri sanoi tuon kakkosen jälkeen, että vähintään kahteen vuoteen ei saisi tulla raskaaksi koska tuo kohtu on niin huonossa kunnossa leikkausten takia..
No kaksi vuotta on menny, mutta mua vaan pelottaa, jos tulen raskaaksi ja kohtu ei kestäkkään..
Mahdollisesti lääkäri myös "kieltää" neljännen lapsen, ja mulla ikää kuitenkin vasta 28v..
Mitä olette mieltä, uskaltaisinko alkaa yrittään raskautta? Miten muut joilla tehty sectioita onko jotenki seurattu tarkemmin.. ym.. ?
tää on niin ahistavaa.. haluaisin niin kovin vauvaa, mutta ku en vaan uskalla... :(

Mulla ei ole kokemusta sectiosta, mutta kannattaisiko nyt käydä lääkärissä tarkistamassa tilanne, että miltä näyttää, onko kohtu hyvässä kunnossa ja kannattaako yrittää raskautta. Itse ehkä tekisin niin, että olisi "varmempi olo" yrittää. Tsemppiä :hug:

Mulle ei henk.koht oo sektioita tehty, mutta ystäväni on synnyttänyt kolme lasta sektiolla ja lääkäri hälle kortoi et taukoa lasten välillä pitää pitää siks ettei kohtu repeä ts. aina haavan reuna on ns. uutta ihoa eikä niin vetolujuus kestävää tuo uusi iho koin normi nahka. Ja lisäksi leikakus aiheuttaa usein kiinikkeitä et sekin voi olla haittana. Lisäks lääkär kerto tälle ystävällä et kolem sektiota on maksimi, kohtu ei kestä enempää. Toivottavasti autto vähä selvittää :/

mulle on tehty 1 kiireellinen sektio, ja toinen lapsi sit syntyi alateitse. lapsilla ikäeroa 1,5v. ja nyt nuorimmainen täyttää jo 2.

mulle ei lääkärit eikä th oo sanonu mitään tosta kohdun tilasta, etteikö kestäis seuraavaa raskautta.
mut mä oon kuullu että 1v. kannattaa sektion jälkeen oottaa ennenkuin yrittää seuraavan kerran. sen vuoden aikana kuulemma kohtu paranee..

Eikös kannattais käydä gynellä tarkistuttamassa kohdun tilanne niin ei tarvi turhaa murehtia?
Yhen tiedän, jolla oli kohtu tosi huonossa kunnossa, mutta tuli yllättäen raskaaksi ja sitä sitten seurailtiin tosi tarkkaan.

Mä en ole mikään ekspertti, mutta ajattelin vain kertoa, että mun mummo on aikoinaan synnyttäny kolme lasta, kaikki sektiolla, jokaisella lapsella on ikäeroa 2 vuotta. :) Hyvin on menny.

Yhteistyössä