Auttakaa oikeesti, miten saan mieheni lääkäriin?? Tapaturma.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BellaMia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BellaMia

Vieras
Tilanne on se, että mieheni ja lastemme isä teloi itsensä aika pahasti remonttihomissa täällä kotona. Korjaillaan vanhaa taloa ja eletään unelmaa. Mieheni jotenki kompuroi(ei itsekkään oikein ymmärrä miten), ja kaatui siten että nyt on jalka auki ja rintakehä mustelmilla. Lisäksi silmäänkin saanut osumaa. Joo kuulostaa ku olis kännissä koheltanu mutta ei. Ihan kunnon mies ja ihan oikeesti tapaturma. Vanhempi lapsista näki ja ollaan sen varassa mitä hän kertoo (vajaa 4vuotias, eli ei ihan kaikki välttämättä täsmää). Nyt on vaan niin, että tuo ei suostu lääkäriin. Sanoo että paranee että en saa huolestua. Mutta kun mies irvistää ja huokaa jokaista liikettä ja tuskin pääsee eteenpäin. Suihkussa karjuu kun niin sattuu. Samoin aamulla ylösnoustessa. En pysty katsomaan tuon kärsimystä, ja mitään nössömiestä alhasella kipukynnyksellä mulla ei ole! Ei edes sairaana valita eikä vikuroi. Eli joku on pielessä nyt voiko olla poikkikin? Auttakaa millä saan tuon lääkäriin. En pysty katsomaan kun toinen noin kärsii. Lapsetkin selvästi huolissaan, varmaan vaistoaa myös mun huolen.. Auttakaa! Mikä on pahin mitä voi käydä jos ei mene lääkäriin edes tarkistuttamaan?

Jos rintakehä on mustelmilla, niin on todella pahoja sisäisiä verenvuotoja. Tässä vaiheessa lienee turha enää edes hötkyillä, kylmä pieru tulee hetkenä millä hyvänsä.

Tarkennan, ihan silmän alla osumaa. Ei silmään suoraa.. ellei sinne ole jotain mennyt. Mutta heti silmän alla on vekki myös. Jalka ja rintakehä pahempi, siitä enemmän huolissani.

Olisit soittanut heti 112:een tuntiessasi miehesi. Ensi kerralla luuri vaan rohkeasti käteen ja ripeää toimintaa ennen kuin hän alkaa moukumaan vastaan! Tekisi mieli sanoa että jos miehesi on uuno, eikä halua itseään kuntoon, niin anna olla. Ottakoon opiksensa. Mutta koska se on vähän tylysti sanottu niin jätän sanomatta ja ehdotan että soita sinne 112:een ja kysy osaavimmilta neuvoa.

Toivottavasti mahdollinen sisäinen vuoto tai murtumat eivät pahene. Saattaa tulla nimittäin enemmän korjailtavaa kuin mitä nyt on.

Varaat ajan ja sanot että nyt lähdetään. Ja meet mukaan.
Mun mies on samanlainen, sille se soittaminen on isoin kynnys, mä joudun aina varaa hammaslääkärinkin sille.

Kyllähän se taatusti vituttaa rempata jotain purkukelpoista homemurjua pelkästään naisen pesänrakennusvietin takia. Pakko riipaista tukevat kännit ennen tikkaille kiipeämistä.

Terve. Kiitos heille joilla oli oikeesti jotain järkevää kommenttia huoleeni. Soitin päivystykseen ja kyselin apuja. Pyysivät sinne heti ja kerroin sen miehelleni. Itse hän sinne vielä ajoi, mutta paikanpäällä kysyivät kuinka hän on sinne edes ajanut. Jäi sairaalaan ja on siellä nyt sitten.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Terve. Kiitos heille joilla oli oikeesti jotain järkevää kommenttia huoleeni. Soitin päivystykseen ja kyselin apuja. Pyysivät sinne heti ja kerroin sen miehelleni. Itse hän sinne vielä ajoi, mutta paikanpäällä kysyivät kuinka hän on sinne edes ajanut. Jäi sairaalaan ja on siellä nyt sitten.

(y) hyvä että sait miehen lääkäriin. mitä siellä sanottiin? onko murtumia? joutuuko olemaan pitkän aikaa siellä?

Hyvä kun sait miehen lääkäriin! Mites nyt? Joutuuko olemaan kauan sairaalassa? Mikä oli diagnoosi? Vai tutkivatko vielä?

Jokaisen miehen takana on toimelias nainen.

Kiitos huolenpidostanne. On vielä sairaalassa kun ottivat röntgeneitä ja silmälääkäriä odoteltiin sekä tutkivat miehen päästä varpaisiin kun kerroin lääkärille, että mies esittää tervettä. Ilkeä kai olin? Hänen parastaan ajattelin. Jalassa on murtuma, kainalosauvat sai nyt mutta ei pääse niillä kävelemään edes sen rintakehän takia. Mustelmat paranee ja rintakehässä on jotain mut en vielä ymmärtänyt mitä. Selvinnee huomenna. Huomenna lähden kuulemaan koska pääsee kotiin. Ja mitä kaikkea vielä tutkitaan. Jalan haava myös piti ommella.

(y) Hyvä että tutkivat kunnolla ja saa hoitoa. Hankalaa kyllä jos ei kepeillä pysty kävelemään. Sitten kun hän pääsee kotiin niin täytyy muistaa ottaa rauhallisesti, lepoa eikä heti remonttihommiin. Paranemisia.

Yhteistyössä