Auttakaa pliiiiiis, jooko? Rippijuhliin aikaa vähän eli parisen viikkoa. Vieraita noin 25 ja kaikki tulevat aika läheltä, joten mi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakee, KIITOS!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakee, KIITOS!

Vieras
Eikä oikein intoa mihinkään ruokataarjouluun riitä, koska tässä on nyt muutto isompaan asuntoon samaan saumaan. Joten pitäs ehtiä saada kaikki tavarat siirtää uuteen asuntoon ja kamat kaappeihin ennen juhlaa.
Ja vielä siivous, mutta se nyt hoituu helposti joten se ei ongelma.

Tarjoilupuolen vinkkejä kaipaan. Joo tiedän tiedän netistä löytyy kun vaan jaksaa etsiä. Mutta laittakaa nyt mulle vinkkejä eli täytekakku, kahvia, teetä, mehua, vichyä, kotikaljaa ja limsaa nää on nyt ainakin vakiot mitä ajattelin laittaa. Eli laitan 2 eri pöytää keittiöön toiseen suolaiset ja toiseen makeat. 2 tai 3 eri salattia MUTTA SIIS MITÄ SALAATTEJA??? Mitä suolasta muuta ja makeata? MOKKAPALOILLE SANON EI KIITOS!

Jos haluat helpolla päästä, laita kattilallinen keittoa tai iso astia lasagnea+tuoresalaatti. Silloin ei tarvitse miettiä, mitä suolaisia tarjoaa. Kahvin yhteydessä voi nostaa taas ruisleivän pöytään..

Tee suolaiseksi kana-pastasalaattia, perunasalaattia (tulee ihanaa uusista perunoista) ja vaikka feta-salaattia. Lisäksi vaikka pikkusämpylöitä ja tuorejuustolevitettä.

Makeaksi se täytekakku, raparperipiirakkaa & vaniljakastiketta ja vaikka perinteisiä lusikkaleipiä.

kanasalaattia, kinkkumelonisalaatti, tomaatti.-mozzarellasalaatti, ja jotain maalasipatongintyylistä tai pikkupiirakoita.

Makeiksi herkuiksi mun mielestä riittää ihan mansikkakakku tms. ja esim. suklaakonvehdit!

Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Tee suolaiseksi kana-pastasalaattia, perunasalaattia (tulee ihanaa uusista perunoista) ja vaikka feta-salaattia. Lisäksi vaikka pikkusämpylöitä ja tuorejuustolevitettä.

Makeaksi se täytekakku, raparperipiirakkaa & vaniljakastiketta ja vaikka perinteisiä lusikkaleipiä.

Kiitos vinkeistä :)

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
kanasalaattia, kinkkumelonisalaatti, tomaatti.-mozzarellasalaatti, ja jotain maalasipatongintyylistä tai pikkupiirakoita.

Makeiksi herkuiksi mun mielestä riittää ihan mansikkakakku tms. ja esim. suklaakonvehdit!

Kiitos sinulle myös :)

Kunnon lihakeittoa vaan ja leipää+juomat. Kahvin kaa sitten riittääkin kakku, kun mahat täynnä soppaa. Keitto on helppo ja nopea ja kakut saa parhaiten, kun soittaa lähileipomoon. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Jos haluat helpolla päästä, laita kattilallinen keittoa tai iso astia lasagnea+tuoresalaatti. Silloin ei tarvitse miettiä, mitä suolaisia tarjoaa. Kahvin yhteydessä voi nostaa taas ruisleivän pöytään..

En mä oikein jaksaisi väsätä tuota ruokapuolta, kun ite joudun kaiken valmistaa. Eli kun apujoukkoja ei ole tulossa edes kahvinkeittoon

mäpäs annan oikein ihanan salaatin ohjeen ja kaveriksi sopii loistavasti toinen pastasalaatti, mä olen tehnyt perus tonnikalasalaatin eli siihen keitän makaroonia, tonnikalaa, herne-maissi-paprikaa ja mausteeksi sitruunapippuria, suolaa ja loraus öljyä, jos haluat vielä jonkun superkeveän version niin tee ihan tavallinen salaatti (salaattia, tomaattia, kurkkua, sipulia, paprikaa, fetajuustoa..)

tässä siis tämä ohje, toi salaattikastike saattaa muuten kuulostaa oudolta kun tulee tota fariinisokruakin mutta toi on ihanaa, meillä mies rakastaa tota salaattia :) http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=1773&rname=pasta-broilerisalaatti

jotain kinkkupiirakkaa ??

juusto kinkkupiirakka (pellillinen)

250g maitorahkaa
250gvoita
4 dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta

täyte:
300 g kinkkua/ salamia
300 g juustoraastetta
6 munaa
4 dl ruokakermaa
2 dl maitoa
mausteita maun mukaan.

sekoita maitorahka+ pehmeä voi.lisää kuivat aineet.levitä taikina peltiin,kinkut+juustoraaste sinne, yhdistä munat,kerma,maito+mausteet ja kaada päälle.
paista 200 astees n.40 min

tulee hyvää kokeile :p :p :p

Alkuperäinen kirjoittaja bambiino:
jotain kinkkupiirakkaa ??

juusto kinkkupiirakka (pellillinen)

250g maitorahkaa
250gvoita
4 dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta

täyte:
300 g kinkkua/ salamia
300 g juustoraastetta
6 munaa
4 dl ruokakermaa
2 dl maitoa
mausteita maun mukaan.

sekoita maitorahka+ pehmeä voi.lisää kuivat aineet.levitä taikina peltiin,kinkut+juustoraaste sinne, yhdistä munat,kerma,maito+mausteet ja kaada päälle.
paista 200 astees n.40 min

tulee hyvää kokeile :p :p :p

Kiitos! Tuota voisikin tehdä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:

En mä oikein jaksaisi väsätä tuota ruokapuolta, kun ite joudun kaiken valmistaa. Eli kun apujoukkoja ei ole tulossa edes kahvinkeittoon

Jos laitat helpon kunnon ruuan, pääset paljon helpommalla kuin että teet suolaisia montaa laatua. Halvemmallakin pääset. lasagnen esim voi tehdä paistamista vaille valmiiksi edellisenä iltana ja laittaa uuniin kun palaatte tai jos joku vahtii, se voi olla siellä sen ajan kun olette kirkossa. kun vatsa on täynnä, makeita herkkujakaan ei tarvita kovin paljon.

Yksissä juhlissa meillä oli paljon pieniä limsapulloja ja lapsista ja nuorista oli hienoa kun oli OMAT pullot. Suukot, esim Lidlistä, tekivät myös ihan mahdottoman hyvin kauppansa. Jäätelö maistuu yleensä, ainakin jos on lapsivieraita. Itse syön mielummin mansikka tai vadelmakakkua. Kakun olen tehnyt kääretorttupohjan paloista tai paistanut mehumaijan vesiosassa. meillä on vanha alumiininen mehumaija ja siihen mahtuu 8 munan kakku.

Tässä yksi helppo ja hyvä :p salaattiohje:
Valmista perunasalaattia, tonnikalaa, purjosipulia ja pakasteherneitä. Kaikki aineet sotketaan keskenään ja se on siinä :D
Meillä on tuota melkein jokajuhlissa ja kauppansa on tehny hyvin...

Mä korvaisin ne salaatit voileipäkakuilla. Ne on helppo ja nopea koota.
Ja toiseen pöytään makea kakku+pullaa+jotain täytekeksejä (jos intoa riittä niin kiuvakakku)
Ja ihan oikeasti, helpoimmalla pääset kun teet keito ja laitat ruisleipää, juustoa ja kurkkusiivuja viereen. Keitto voi olla pienellä lämmöllä hellalla kirkon ajan ja lämmin ruoka on odottamassa.
täytekakku jälkkäriksi.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Ja toiseen pöytään makea kakku+pullaa+jotain täytekeksejä (jos intoa riittä niin kiuvakakku)
Ja ihan oikeasti, helpoimmalla pääset kun teet keito ja laitat ruisleipää, juustoa ja kurkkusiivuja viereen. Keitto voi olla pienellä lämmöllä hellalla kirkon ajan ja lämmin ruoka on odottamassa.
täytekakku jälkkäriksi.

No joo onhan siis totta varmaan että pääsee helpommalla. Mutta en mä uskaltaisi jättää kirkon ajaksi keittoa hellalle jättää. Meillä kun matkaa kirkkoon 27km, joten.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
täytekakku jälkkäriksi.

No joo onhan siis totta varmaan että pääsee helpommalla. Mutta en mä uskaltaisi jättää kirkon ajaksi keittoa hellalle jättää. Meillä kun matkaa kirkkoon 27km, joten.. :)

Meillä keitto on välillä 1 tai 2 muhimassa miltei koko päivän, eikä sitä kokopäivää aina kotona olla...Juu, huono tapa periaatteessa, mutta kun jättää tarpeeksi pienelle, ettei se kiehu, niin...No joo, siis mä en osaa pelätä sitä, mutta eihän niin tietenkään saa tehdä...

Yhteistyössä