Auttakaa pöpökammoista! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöpipää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöpipää

Vieras
Lapseni kerhoryhmä tekee piakkoin reissun läheiseen päiväkotiin katsomaan esitystä. Tietty olen iloinen lapsen puolesta mutta väkisin puskee esiin myös ajatus, että apua, mitäköhän pöpöjä/tauteja saa mukaansa vieraasta päiväkodista ja onkohan paikalla hurjakin määrä lapsia lähialueelta ja näin ollen paljon pöpöjä yms yms.

Miten tästä pöpökammosta pääsee eroon? Kelaako kukaan muu ikinä tämmösiä? Taudeissa siis vain inhottaa se, että sairastaminen on niin perseestä, huonolla säkällä sairastuu koko perhe ja sit taas jää kaikki harrastukset ym väliin ties kuinka kauan.

Enpä kelaa moisia. Kolme lasta on olleet päiväkodissa ja vieläpä kahdessa eri päiväkodissa, kun esikoinen oli erissä kuin pikkuveljet. Itse olen oikeassa pöpöpaikassa töissä, kun olen sairaalassa sairaanhoitaja.

Mä en oo yhtään pöpökammoinen ja ärsyttää ihan sikana yks mun kaveri, jonka perhettä ollaan nyt lakattu kokonaan tapaamasta, just mun kaverin pöpökammon takia. Tuppaa syytteleen meidän muksuja kaikista niiden lapsen taudeista, vaikka meillä ei edes ois ollut sitä.. Niitten muksu kun ei muita lapsia nähnyt koskaan :) meidän muksut kuulemma välittää muidenki muksujen taudit sairastumatta niihin itse. Haha. Olkoon keskenään.

Minulla myös samanlainen kammo, ainoastaan että pelkään vain oksennustauteja enkä esimerkiksi tavan flunssia. En tiedä miten pääsee kammosta eroon, tuskin mitenkään kun itselläni kammo kestänyt niin kauan kun ensimmäinen oksennustauti perheeseemme päiväkodista tuli 3 vuotta sitten. Ja meillä vielä paljon lapsia, joten tauti kestää pitkään, kun kiertää kaikki lapset läpi. Tämä talvi ja kevät ollut erityisen paha, kun vatsatauteja on tuntunut olevan paljon liikkeellä ja vieläkin tuntuu oksennustaudit jylläävän :(

Mä olin ennen todella pahasti pöpkammoinen kunnes tajusin ettei niille mitään voi. Helpompaan mennä ihmismassoissa ja sydä ulkona, kun ei pelkää sitä sairastumista. Jos sairastuu niin mitä sitte, elämää se vaan on.

Meillä on sairasteltu hyvin vähän sen jälkeen kun aloin pari vuotta sitten syöttää lapsille maitohappobakteereita ja reilua D-vitamiiniannosta. Lisäksi aina pestään kädet kotiin tullessa.

Yhteistyössä